על-פי מה נקבע המחיר לקידום אורגני?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
על-פי מה נקבע המחיר לקידום אורגני?

כשזה מגיע לתקציבים למטרות קידום SEO, העלויות יכולות להיות די מבלבלות עבור בעלי עסקים ומנהלי חברות.

בקידום ממומן הנוסחה פשוטה: לכולם ברור כי הם משלמים על תקציב מדיה, משמע התשלום עבור Google, Facebook ויתר הפלטפורמות השיווקיות, ועבור עמלת הניהול, משמע הקמת החשבון, הגדרת הקמפיין, ביצוע האופטימיזציה על-ידי מנהלי הקמפיין וכן הלאה.

בקידום SEO לעומת זאת, הדברים נהיים קצת יותר מורכבים: כאן אנחנו משלמים אך ורק לחברת קידום האתרים, ובתכל'ס? לעומת קידום ממומן, פה אין לנו כל כך מושג מה החבר'ה המפרסמים באמת עושים.

אז על-פי אנחנו מתמחרים קידום אורגני?

העלויות של קידום אתרים בגוגל יכולות לנוע בין 2,500-5,000 שקלים. לקוחות שכבר מכירים את הנושא יודעים למה לצפות ומקבלים זאת בהבנה, אך מנגד אנשים שזה עתה החליטו לראשונה להיכנס לתחום, מופתעים מגובה המחירים, ולכן גיבשנו את המאמר הבא בו נענה על 2 שאלות מרכזיות:

  • מהו קידום אתרים וכיצד זה נראה בפועל?
  • כיצד אנחנו מתמחרים את עבודת ה-SEO שלנו?

אז מהו בעצם קידום אורגני?

קידום אורגני הוא תחום שבו אנו פועלים כדי לקדם את האתר שלנו באופן טבעי בתוצאות החיפוש. ההופעה שלנו בעמוד הראשון וההקלקה עלינו על-ידי הגולשים, אינם כרוכים בתשלום עבור מנועי החיפוש, זאת לעומת קמפיין ממומן בגוגל.

איך עושים את זה? מדובר בסדרה של פעולות שחלקן צריכות להתבצע ברמה השבועית (מעין תחזוקת אתר שוטפת) לבין אלו שצריכות להתבצע באופן חד פעמי ובכך להתאים את האתר בצורה האופטימלית ביותר למנועי החיפוש.

ונפרק זאת לגורמים

את הרקע לעיל הכנו עבור אלו מכם שאינם מכירים ומתמצים בעולם ה-SEO. עם זאת, אם נרצה להסביר באמת את גובה התמחור ולהבהיר מדוע קידום SEO אורגני מביא עמו עלויות כאלו ואחרות, אז הרי שאין מנוס מלצלול פנימה ולהבין באמת כיצד תחום זה עובד.

קידום אורגני כולל מספר פעולות טכניות:

עבודה שבועית על האתר – עבודה שבועית על האתר יכולה להתבטא בכתיבת והעלאת מאמרים חדשים, בביצוע מעבר על עמודים קיימים ושיפורם עם תכנים נוספים / הוספת תמונות / סרטונים וביצוע מעבר על זמני טעינת האתר.
עבודה חד-פעמית על האתר – קיבלנו אתר חדש לידינו? הדבר הראשון שאנחנו עושים הוא מעבר גורף על כלל העמודים וזאת כדי לוודא שהוא אכן מתאים לסריקתם של מנועי החיפוש (מה שנקרא אופטימיזציית On-Site). בנוסף, כאשר עולים עמודים חדשים, גם שם אנו מבצעים מעבר חד-פעמי במסגרתו אנו מוודאים שהעמוד אופטימלי ל-SEO.
עבודה שבועית מחוץ לאתר – חיזוק האתר עם עמודים חדשים ושיפור עמודים קיימים הוא רק חזית אחת. החזית השנייה שמשלימה לנו את כל התמונה היא יצירת פרופיל קישורים חיצוניים, משמע אתרים רלוונטיים המקשרים אל האתר שלנו וממליצים עליו.

הכל תלוי במידת האינטנסיביות

עתה, אחרי שהבנו מה SEO כולל, נכניס גורם נוסף לתמונה – מידת התחרותיות.

נניח ופונה אלינו איש מקצוע בתחום פיסול באמצעות נייר. הרי שמדובר בתחום שכמעט ואין עליו מתחרים ולכן העבודה תהיה עבורנו קלה באופן יחסי. במקרה שכזה נעבוד במתכונת רגילה שאיננה מצריכה משאבים מיוחדים.

אך מה קורה במצב שבו פונה אלינו עורך דין פלילי המבקש להתברג בביטוי זה בעמוד הראשון? כאן מדובר בביטוי בעל 3,600 חיפושים, בעל תחרות קשה על-ידי מגוון משרדים ולא רק זה, אלא שזהו גם תחום שעבר שינוי משמעותי לאור עדכון גוגל שיצא בשנת 2019 (עדכון YMYL – Your Money Your Life). העדכון פגע קשות באתרי רפואה, עריכת דין וכספים, אתרים אשר הביאו תוכן לא איכותי בתחומים בעלי השפעה על חיינו.

במקרה הזה נעבור למתכונת מיוחדת המצריכה משאבים נוספים:

  • הזמנת מאמרים מעורכי תוכן מקצועיים בעלי ידע נישתי בתחום
  • הקצאת תקציבים למאמרי אורח באתרים רלוונטיים
  • העלאת מאמרים לאתר בתדירות גבוהה יותר
  • צילום סרטוני תדמית לשיפור חוויית המשתמש
  • ועוד.

ככל שהקמפיין אינטנסיבי יותר ומצריך מאיתנו הקצאת משאבים, כך התמחור עולה בהתאם. האופרציה הכוללת היא מורכבת יותר וכוללת: אנשי תוכן מקצועיים, מקדמי אתרים, מתכנתים הבודקים את ביצועי האתר ומנהלי SEO אשר עוקבים אחר כל ביצוע האסטרטגיה.

ומה לגבי תובנות ומסקנות על האתר?

להגיע לעמוד הראשון זו גאווה גדולה ואנחנו תמיד נהנים לשלוח מייל חגיגי וגם להרים שיחה. אבל אם הלקוח או הלקוחה לא מקבלים פניות נוספות מהאתר, אז הרי שכל העבודה שלנו נעשתה לחינם.

קידום אתרים הוא הרבה מעבר ל"שכנוע" מנוע החיפוש כי אנחנו האתר הרלוונטי ביותר לעמוד הראשון. קידום אתרים הוא למעשה האצלת האחריות על ניהול האתר מידי בעל העסק/החברה אלינו. כיאה לאלו שמנהלים את האתר, חשוב שנמדוד וננתח את התנהגות הגולשים, וכך נבין אם האתר מניע אותם לפעולה, או שמא גורם להם לברוח ולבקר אצל אתרי המתחרים.

ולכאן נכנס תפקיד נוסף – ניתוח אתרים באמצעות Google Analytics.

איך גוגל אנליטיקס משתלבת בכל זה?

גולש חיפש נושא מסוים, מצא את האתר שקידמנו ונכנס אליו. עתה אנחנו נמצאים בחוסר וודאות מוחלט – האם הוא מסופק מהתוצאה שהוא קיבל? האם הוא עבר לעמוד אחר? האם האתר הרשים אותו לטובה?

גוגל באו ואמרו – אין בעיה! יש לנו מערכת אנליטיקה שאותה אתם יכולים להטמיע באתר ולנתח בדיוק מה הגולשים שלכם עשו. בכל אתר שמגיע לידינו, אנו נוהגים להטמיע באופן מידי את מערכת האנליטיקס וזאת כדי לקבל תובנות שונות. זהו למעשה חלק בלתי נפרד משגרת חייו של כל מקדם אתרים. בין הנושאים שאנו מודדים ניתן למנות:

  • מספר משתמשים – האם מספר הכניסות האורגניות גדל לאורך תקופת הקידום? אם המיקומים השתפרו, אך הכניסות לא רשמו הצלחה יתרה, אז אולי הכותרת של הדף לא מספיק מושכת את העין.
  • זמני שהייה – האם הגולשים שלנו נשארו מספיק זמן באתר? אם זמני השהייה נמוכים, אז ייתכן מאוד שהגולשים מגיעים לעמוד מסוים ומיד עוזבים חזרה לתוצאות החיפוש. כאן אנחנו נסיק שייתכן ועלינו לבצע שינוי בחוויית המשתמש (ייתכן ברמת התוכן וייתכן ברמת העיצוב).
  • סשנים – סשן בגוגל אנליטיקס בא ואומר – אם גולש היה בעמוד א' ועבר לעמוד ב', אז הרי שזהו סשן אחת. ככל שנראה יותר סשנים, כך נסיק שהעמודים מניעים את הגולשים לעבור לתכנים נוספים באתר. הגולשים עברו? כנראה שהם מצאו עניין בתוכן!
  • אחוז נטישה – נניח וגולש נכנס לאתר והמשיך מעמוד א' לעמוד ב', ואילו גולש אחר נכנס לעמוד א' ומיד נטש, אז הרי שיהיה לנו 50% נטישה. אחוז נטישה גבוה לעתים רומז על חוויית משתמש שלילית ומצריך מאיתנו לחקור את הנושא.

המדדים הללו לא רק חיוניים עבורנו במדידת האתר כדי שיניב לבעליו תוצאות. גוגל מודדת אותנו כל הזמן ומבחינתה אתר עם חווית משתמש טובה, יצ'ופר במיקומים בהדרגה. מן הצד השני, אתר שהתברג גבוה, אך רשם אחוז הקלקות נמוך או אחוזי נטישה גבוהים, ירד בהדרגה בתוצאות ולבסוף יסולק מהעמוד הראשון.

המחיר הסופי

קידום אתרים הוא תחום שכולל לא מעט עבודה, וכדי שנהיה אפקטיביים אנו מקפידים תמיד על בדיקה דקדקנית ומקיפה.

רק לאחר שבדקנו את האתר, אנו מגישים הצעת מחיר שתואמת את אופי העבודה והמשאבים שהיא מצריכה. לצורך גיבוש הצעת המחיר, אנו לוקחים בחשבון את:

  • גודל האתר – האם מדובר באתר תדמית בעל עשרות דפים שצריכים לעבור בדיקה והתאמה ל-SEO? או שמא אתר פורטל המצריך עבודת איפיון לצורך תכנות SEO אוטומטי?
  • כמות מאמרים שבועית – האם מדובר בנושא תחרותי שמצריך העלאת מאמרים תכופה יותר? או שמא זהו תחום פשוט באופן יחסי בו ניתן לשמור על עבודת תוכן אחת לשבוע?
  • שת"פים עם אתרים – האם יש צורך בביצוע שת"פים בתשלום עם אתרים חיצוניים לצורך מיתוג אתר הלקוח? או שמא אפשר להשתמש בשיתופי פעולה קלים וזולים יותר?
  • מיקום המילים – האם האתר כבר התקדם בתוצאות החיפוש? או שמא עלינו להתחיל את כל מלאכת הקידום מהתחלה.

אצלנו תדעו מה הכסף שלכם עשה בשבילכם

ביולו מדיה אנו שמחים להציע שירות קידום אתרים ושיווק בדיגיטל עם שקיפות מלאה בכל התהליך.

במקום שתצטרכו כל הזמן לברר מה מקדמי אתרים עושים עבורכם, אצלנו תקבלו דו"חות שבועיים וחודשיים וכמובן דיווחים שוטפים בכל פעם שיהיו ביטויים חדשים בעמוד הראשון.

לפרטים נוספים ותיאום פגישה, התקשרו אלינו למספר הטלפון: 072-3950681 או השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן