מה מבדיל בין יועץ עסקי לבין יועץ שיווקי?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כיצד יועץ עסקי יכול לסייע לכם בניהול השיווק? כאיש המקצוע שעוסק בפעילותו הפיננסית של בית העסק, הרי שהיועץ העסקי מוכרח להתייחס להיבטי השיווק ומידת הצלחתם.

אולם לצד זאת, לעתים ישנה התלבטות מסוימת בין יועץ שיווק לבין יועץ עסקי. הרי אם יועץ שיווקי הוא איש מקצוע שנועד לבחון את הפעילות העסקית ולנהל אותה ביד רמה, מדוע ישנו צורך נוסף ביועץ עסקי? והאם מדובר בתפקיד המשלים זה את זה? או שמא מתנגש?

התשובה המדויקת נמצאת ובכן, איפשהו באמצע.

יועץ עסקי מתפקד פעמים רבות כיועץ שיווקי, אך אין זה תפקידו הבלעדי. הדבר איננו מוריד מתפקידו, שכן היועץ העסקי מסתכל על כל המספרים של בית העסק. הוא בוחן כל פרט ופרט, את פעילות המחלקות, את ההיבט התפעולי, את היעדים העסקיים, ההוצאות וההכנסות, צולל אל תוך נבכי העסק ועושה זאת מתוך הבנה עסקית מעמיקה.

היועץ השיווקי לעומת זאת, לרוב יהיה איש דיגיטל שאיננו מתמצא בכל היבטיו העסקיים של בית העסק. על אף כל הרצון הטוב, הרי שאיש שיווק איננו בין בכך מספיק, על מנת שיקבל החלטות רוחביות. הוא יכול בהחלט לבחון את הפעילות השיווקית ולהחליט אילו אפיקים עובדים יותר ואילו לא, הוא יכול גם להבין את החזר ההשקעה של העסק על כל עסקה ועסקה המושגת מאפיקי השיווק, אך הוא איננו מחזיק בכלים המקצועיים שיאפשרו לו לקבל החלטות אסטרטגיות חותכות ומשמעותיות.

האם התפקידים מתנגשים זה בזה?

לעתים לא מן הנמנע שיקומו מחלוקות ושהתפקידים ותחומי האחריות יתנגשו זה בזה. עם זאת, אל לנו לשכוח כי ליועץ העסקי ישנם עוד תפקידים רבים נוספים שאינם מאפשרים לו לנהל בכל עת ועת את היבטי השיווק. הוא כאן כדי להמליץ, הוא איננו כאן כדי לפקח בכל העת על הפעילות, שזהו תפקידו של היועץ השיווקי.

התפקידים עלולים להוביל למחלוקות כאשר היועץ העסקי יראה בפעילות מסוימת ככזאת שאיננה מביאה כל תועלת או מועילה במידה מועטה עבור בית העסק. היבטים אסטרטגיים, חילוקי דעות באשר לאפיקי שיווק מסוימים, דרכי הגעה אל קהל היעד או סגנון הקופי עבור קהל היעד כמו גם תקציבים, כל אלו יכולים בהחלט להוביל לדיונים קולחים ופשרות.

יתרונו של היועץ השיווקי הוא בניסיונו העשיר וביכולתו לפקח כל העת על הנעשה ולהסיק מסקנות הנובעות מן השטח.

יתרונו של היועץ העסקי הוא ביכולתו לספק תובנות אל מעבר לאפיקי השיווק, תוך התייחסות מעמיקה אל מטרות העסק, יכולתו הפיננסית והחיבור בין מגוון רחב של היבטים שונים אל תוך שקלול ההחלטות.

כיצד נדע אם עלינו להיעזר ביועץ שיווקי או יועץ עסקי?

השאלה שצריכה לעלות אל חלל החדר היא אחת: האם אתם לא מרוצים מן השיווק? או האם אתם לא מרוצים מן הרווח שהעסק מייצר בסוף כל חודש?

ישנם עסקים שמוצאים כי עקב האכילס שלהם טמון בשיווק שאיננו ממצה את עצמו ואיננו מספק את התוצאה הרצויה. ישנם עסקים המוצאים כי דבר מה מתפספס ברמה הרחבה יותר, ואינם יודעים לשים את האצבע במדויק על מהו המכשול שמונע מבעדם להגיע אל היעד.

במידה ואתם חשים שמדובר בהיבט רחב יותר, הרי שמומלץ לפנות ליועץ עסקי שיבחן את הנושא באופן מעמיק.

בכל שאלה והתייעצות בנושא זה, ניתן לפנות לשלומי גבאי יועץ עסקי ואסטרטגי: https://shlomi-gabai.co.il/

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן