מה החשיבות של קישורים חיצוניים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מה החשיבות של קישורים חיצוניים

אם ננסה לפשט את עולמות הקידום האורגני, אז הרי שהוא מתחלק לשתי חזיתות עיקריות: קידום On-site כלומר קידום שמתבצע בתוך דפי האתר שאנחנו מקדמים וקידום Off-site שמשמעותו קידום המתבצע מחוץ לאתר שאנחנו מקדמים, אך בפועל מחזק את הסמכות שלו בעיני גוגל.

במאמר הזה בחרנו להתמקד באופן נקודתי בקידום אופסייט ובחשיבותו בכל מה שנוגע לקידום אתרים.

אז מה זה קידום אופסייט?

קידום אופסייט הוא מה שאנחנו אוהבים לכנות "מיתוג האתר ברשת". לגוגל יש מגוון רחב של פרמטרים שעל-פיהם היא מחליטה כיצד לדרג אתרים על ביטויים שונים. מה שנראה למנוע החיפוש כרלוונטי ביותר, יופיע בתוצאות הראשונות של תוצאות החיפוש ומה שייראה כפחות רלוונטי, יופיע בהתאמה בעמודים הבאים בתור.

אז מה זה אומר למתג את האתר ברשת? המשמעות היא לקבל כמה שיותר קישורים איכותיים לאתרנו מתוך אתרים חיצוניים. גוגל ויתר מנועי החיפוש מפרשים זאת כ"מדברים עליכם ברשת" ורואים בכך כאמצעי להבנת הסמכות של האתר.

מה הכוונה קישורים איכותיים?

לא כל קישור הוא קישור איכותי וחשוב לשים לב לכך.

לגוגל ושאר מנועי החיפוש יש אלגוריתם חכם שיודע לזהות אתרים ספאמיים שאינם באמת משרתים את הציבור. אתרי אינדקס או חוות קישורים לצורך הדוגמה, הם אתרים שאפילו כדאי לנו להיזהר מהם. לא פעם, כשמנועי החיפוש מזהים עבודת קישורים מאולצת מאתרים ספאמיים, הם אפילו מענישים את האתר ומרחיקים אותו בתוצאות במקרה הטוב ואפילו מעלימים אותו במקרה הרע.

אז אילו אתרים כן כשרים לקבלת קישורים? ישנן מספר דרכים לקבלת קישורים חיצוניים טובים

  • אתרי אינדקס – אלו אמנם לא הקישורים הכי איכותיים, אבל בסך הכל מדובר באתרים שביודעין מטרתם היא לפרסם בתי עסק. אם תשימו את האתר שלכם באינדקס, רע לא ייצא מזה ולפחות קיבלתם קישור חיצוני הגיוני.
  • פורומים – מותר ואף רצוי להשתתף במגוון פורומים ובעיקר כאלו שרלוונטיים לאתר שאנחנו מקדמים. מנהלי הפורומים לא תמימים והם לרוב מודעים לכך שמקדמי אתרים פועלים באתריהם. עליכם להיות חכמים מספיק כדי לספק ערך מוסף אמיתי באתר, להשתתף בדיונים ולהוסיף את הקישורים בדרכים הגיוניות.
  • שיתופי פעולה – לא פעם אפשר למצוא מנהלי אתרים, מנהלי בלוגים ומקדמים אחרים איתם ניתן לערוך שיתופי פעולה באתרים נישתיים. אם אתם מקדמים אתר של עורכי דין, אז עדיף שהקישור יעלה באתר שרלוונטי לעורכי דין. אם אתם מקדמים אתר טיולים, אז מומלץ שיעלה קישור מאתר בתחום הספא למשל או המלונאות וכן הלאה.
  • תוכן איכותי – זאת אמנם הדרך הקשה ביותר, אך היא גם המומלצת מביניהן. הקפידו תמיד על תוכן איכותי באתרכם, כזה שיגרום לגולשים אחרים לשתף אתכם ברשתות החברתיות, בפורומים ובאתרים המבקשים להפנות למקור מידע מהימן.
  • רשתות חברתיות – כלי מנהלי האתרים של גוגל אמנם לא מספר לנו על קישורים שניתנו לנו ברשתות החברתיות, אך שיווק עקבי ממספר ערוצים שמביא כניסות מרובות מפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכיוצא בזה, בהחלט מחזק את סמכות האתר ומסייע בקידומו.

כיצד מזהים אתרים איכותיים?

לא כל אתר שאנחנו מוצאים הוא אתר איכותי ששווה לשים בו קישור. ישנם מקרים בהם נשים קישורים בעשרות אתרים ללא הועיל, אך נמצא אתר אחד חזק שהקישור ממנו ישנה את המיקום שלנו בתוך מספר ימים.
יש מספר כלים שיכולים לסייע לנו לזהות אתרים איכותיים כשהראשון שבהם הוא ההיגיון הבריא.

אם אנחנו מוצאים פורום שאיננו רלוונטי אז הרי שאין לנו סיבה לשים שם קישור. אם נמצא אתר שמשתף גם נושאים שנחשבים לשליליים דוגמת נושאים מיניים, נשק, הימורים וכיוצא בזה, אז הרי שגם מאתר זה מומלץ שנתרחק.
הקפידו לפנות לאתרים חזקים או נישתיים. על הנישתי כבר התעכבנו בסעיף למעלה (מפרסמים עו"ד? פרסמו מאמר באתר של תחום המשפטים), אך מה זה אתר חזק? לשם כך ישנם כלים שונים שעוזרים לנו לבדוק את חוזק האתרים וביניהם כלי ה-Ahref בו אנחנו נוהגים להשתמש.

כלי זה הינו תוכנה אונליין בתשלום בה ניתן לחקור אתרים. ה-Ahref מציג לנו כמה ומה הם הביטויים בהם האתר שאנחנו חוקרים מופיע בתוצאות הראשונות, את מספר ופרטי האתרים שמקשרים אליו ושני פרמטרים שמשתנים בין תוכנת קידום לתוכנת לקידום:

  • UR – כלומר Url Rating. ב-Ahref לצורך הדוגמה יש לנו את המדד הזה שמדרג לנו את חוזק העמוד הנוכחי שאנחנו בודקים.
  • DR – במשמעות Domain Rating. מדד זה מספר לנו על חוזק הדומיין כולו בעיני גוגל.

אבל האם אני חייב תוכנה כדי לזהות אתרים חזקים?

כן ולא. נסביר.

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של כלים חינמיים המאפשרים לחקור קישורים של אתרים מתחרים. מספיק שתרשמו בגוגל Backlinks Checker כדי שתוכלו למצוא מגוון רחב של הצעות ממנוע החיפוש. עם זאת, אתרים רבים מאפשרים לנו לראות מספר מצומצם של תוצאות ומתנים את המשך המחקר בתשלום נוסף. אז ניתן לבצע מחקר אבל הוא מאוד מוגבל.

דרך נוספת לזהות חוזק של האתר היא באמצעות כניסה אליו וביצוע זיהוי עצמאי של הביטויים שבהם הוא אמור להיות מדורג בתוצאות החיפוש. אפשר להסתכל מה הביטויים שמופיעים תחת דף הבית, דפי הקטגוריה ותתי הקטגוריות. רשמו את הביטויים, גשו לגלישה בסתר בכרום ובדקו אם האתר מופיע בעמוד הראשון או השני של תוצאות החיפוש.

מעבר לכך, מומלץ להשתמש בתוכנה מקצועית שתעניק לנו זווית ראייה רחבה יותר.

טיפים לקישורים חיצוניים

הקפידו לשלב בין קישורים Dofollow ל-Nofollow. ומה זה בעצם?

כאמור, קישורים שמגיעים אלינו מאתרים חיצוניים למעשה מחזקים את האתר שלנו כי מנועי החיפוש רואים בהם כהמלצה/מיתוג ברשת (זכרו שלחילופין מאתרים שליליים אנו נקבל השפעה שלילית). אלו הם קישורי Dofollow.
אז מה זה Nofollow? אלו הם קישורים שאנו מגדירים למנועי החיפוש שלא להתייחס אליהם כהמלצה/מיתוג האתר שאליו מקשרים. קישורים שכאלו נפוצים בעיקר בלינקים שניתנים לנו מפורומים, אינדקסים ותגובות למאמרים בהן ניתן לצרף כתובת אתר.

אז למה לשלב? כיוון שזה מעיד על טבעיות. אם נקבל רק קישורי Dofollow אז הרי שמנועי החיפוש יבינו שיש כאן משהו מאולץ. לכן, תערובת שכזו היא יעילה יותר.

גוונו באופן שבו אתם מקשרים

דרך פופולרית לבצע קישורים חיצוניים היא על בסיס האנקור של הטקסט. נניח ואנחנו מקדמים בדף מסוים את הביטוי קידום אתרים, אז נתארח באתר שעמו אנחנו עורכים שיתוף פעולה ובמאמר נשלב את הלינק על האנקור המדויק, אך לא רק! מומלץ שהדף באתר שלנו יקבל קישורים חיצוניים במגוון רחב של אנקורים נוספים דוגמת קידום בגוגל, קידום SEO וכיוצא בזה. ככל שהגיוון הוא רב יותר, כך זה פחות מאולץ.

בנוסף מומלץ לעתים לקשר ישירות אל ה-URL בלי אנקור כלל. זוהי דרך נפוצה שבה גולשים בפורומים מפנים גולשים אחרים למקורות מידע.

הימנעו מלהציף את האתר בקישורים בעת ובעונה אחת

זכרו שהכל חייב להיות טבעי וככל הנראה שאתר חדש לא יקבל מאות קישורים חדשים על השבוע הראשון. בצעו את מלאכת יצירת פרופיל הקישורים בהדרגתיות והקפידו על איכות. זכרו שלינק איכותי אחד, עדיף על עשרות לינקים מאתרים חסרי משמעות.

הבנתי שקישורים חיצוניים הם הדרך היעילה ביותר להתקדם בגוגל, זה נכון?

לא. קישורים חיצוניים הם פרמטר אחד מיני רבים שעוזרים לגוגל לבסס את ההחלטה שלו אם אנחנו רלוונטיים או לא רלוונטיים עבור הגולשים.

מנועי החיפוש ובראשם גוגל הם בסופו של דבר מפלצות תוכן – הם מחפשים אחר מילים ומילים הן אלו שעוזרות להם להבין על מה העמוד מדבר.

הקפידו קודם כל על תוכן איכותי, אינפורמטיבי ושיווקי. תוכן שכזה יסקרן את הגולשים ויגרום להם להמשיך ולגלול מטה באתר, לעבור לעמודים נוספים ולבצע אינטראקציות שונות. זכרו שגוגל יכולים להביא אותנו לעמוד הראשון, אבל אם הם יראו שאנחנו לא מעניינים את הגולשים ושהם נוטשים אותנו די מהר, אז הם יבינו שהם שגו לגבינו ויחזירו אותנו אחורה.

מי אנחנו?

יולו מדיה, חברת קידום אתרים יצירתית.

למה אנחנו אוהבים את הטייטל יצירתית? כי אנחנו מספקים ללקוחותינו שירותי קידום SEO שמשאירים חותם על הגולשים באמצעות תוכן איכותי וייחודי וגישות שיווקיות שחושבות מחוץ לקופסה.

כחלק מעבודתנו אנו פועלים להרחיב את פרופיל הקישורים של האתר בדרכים בריאות ונכונות ומגבים זאת בתוכן איכותי שמיוצר על-ידי כותבים מקצועיים.

לקבלת ייעוץ ופרטים נוספים, השאירו פרטים ונשמח לשבת לקפה!

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן