איך לשפר אחוז נטישה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
איך לשפר אחוז נטישה?

נתחיל בהסבר קצר על אחוז נטישה (Bounce Rate). מדובר בפרמטר שנמדד על-ידי Google Analytics, מערכת חינמית המאפשרת לנו לנתח את התנהגות הגולשים באתר.

כיצד Bounce Rate נמדד? פשוט מאוד – נניח ויש לנו 2 גולשים שנכנסים אל האתר. גולש א' נחת אל האתר הישר מתוצאות החיפוש והמשיך לעמוד נוסף אחרי שעלעל מעט בתוכן. לעומתו, גולש ב' נחת אל אותו הדף מתוצאות החיפוש, קרא מעט והחליט שהוא יוצא מהאתר. במקרה הזה יהיה לנו Bounce Rate שעומד על 50%.

למה אחוז נטישה גבוה צריך להדאיג אותנו?

בנינו אתר והשקענו את מיטב כספנו בעיצוב וכתיבת תוכן ובפועל הגולשים מגיעים ועוזבים. האם זה תמיד צריך להדאיג אותנו? זה תלוי:

דף נחיתה – אם יש לנו דף נחיתה שהקמנו לצורכי קידום ממומן, אז הרי שהגיוני כי אחוז הנטישה יהיה גבוה. הגולשים לא אמורים לנדוד לעמודים נוספים – כל המידע צריך להיות במקום אחד.

אתר מקודם אורגנית – כאן התשובות הן אינן חד-משמעיות;

  • האם מדובר בדף שמטרתו לספק מידע ללקוחות ולפתור להם תקלה מסוימת? אם כן, אז הרי שהגעתם לעמוד נקודתי ויציאתם מאותו העמוד היא הגיונית – הם קיבלו את המידע, השכילו וחזרו לשגרת חייהם.
  • האם מדובר בדף שמטרתו להשכיל את הגולשים, להרשים אותם ולהניע אותם להשאיר פרטים? במקרים אלו נרצה לדרבן אותם לעבור בין העמודים השונים.
  • האם מדובר בדף הבית של אתר שאנו מקדמים אורגנית בגוגל? במקרה הזה, דף הבית חייב להיות רק נקודת הפתיח וממנו הגולשים חייבים להתנייד בין עמודים שונים.

אגב מבחינה אורגנית, טרם הוכח שגוגל מורידים במיקומים אתרים בעלי אחוז נטישה גבוה. זהו נתון שצריך לעניין אותנו אך ורק בהתאם לאינטרסים העסקיים שלנו – להניע את הגולשים להשאיר פניה / לעבור לצפות במוצרים ולבצע רכישה.

דרכים לשפר את ה-Bounce Rate

הגעתם למסקנה שהגולשים שלכם מגיעים לדף הבית אך לא עוברים לצפות במוצרים? ראיתם שדף המידע החשוב שיצרתם לא גורם לגולשים שלכם לעבור לעמודים שמספרים אודות העסק וכך אתם מחמיצים אפשרות לקבלת פניות חדשות? להלן מספר דרכים יעילות שיסייעו לכם לשנות את הנתונים לטובתכם:

1. השיטה הפשוטה – תנו לאדם שלא מכיר את האתר לגלוש בו

בכל מה שנוגע לקידום אתרים, תמיד חשוב שנכנס לתוך הנעליים של הגולשים ונבין אם ישנו מכשול שפוגם בחוויית המשתמש.

כמקדמי אתרים איננו מחויבים רק להבאת אתר למיקומים הראשונים בגוגל, אלא גם להפיכתו למכונת לידים שמספקת פניות ורכישות קבועות לעסק.
הדבר הראשון שאנו עושים הוא לשמש כעין מקצועית ואובייקטיבית עבור בעלי ובוני האתרים. האם ישנו פופאפ שחוסם לנו את כל האתר ולא מאפשר להקליק על לחצנים ברגע? האם ממכשיר נייד מסוים הניראות של האתר נפגעת?

עין שרואה את האתר לראשונה ואיננה מביאה עמה מטען קודם, יכולה רק לסייע במתן דגשים על חווית משתמש טובה.

2. האם הפסקאות ארוכות מדי?

צאו תמיד מנקודת ההנחה שהגולשים שלכם הם חסרי סבלנות.

מחקרים רבים מראים שהגולשים שלנו מעניקים לנו כ-5 שניות של חסד (וגם זה במקרה הטוב) ובמהלכן הם מחליטים אם להמשיך ולגלוש באתר, או שמא לצאת חזרה לתוצאות החיפוש ולבקר אצל המתחרים.

כתבתם תוכן איכותי לאתר שלכם? מעולה! זה הזמן לשפר את העימוד שלו ולהקפיד על חלוקת פסקאות שאיננה חורגות מ-5 שורות. גולש שרואה מגילה, מיד מפגין חוסר סבלנות ותחושת הבלבול משצף המילים.

הפרידו את התוכן ל:

  • פסקאות קצרות
  • הקפידו על חלוקה לסעיפים (ממה כמו מה שאנחנו עושים כאן)
  • כותרות – הקפידו על כותרות שמספרות באופן מדויק על מלל הפסקה

3. האם יש מדיה שמלווה את התוכן?

תוכן זה נחמד, תוכן זה מעולה – אבל הגולשים שלנו לא אוהבים לקרוא מגילות זוכרים? בדיוק בגלל זה חשוב שניתן להם עזרים ויזואליים.

הקפידו לצרף בתוכן של כ-1000 מילה בין 3 ל-4 תמונות. יש לכם סרטון יוטיוב להוסיף? מעולה! סרטוני תדמית או סרטונים שבהם אתם מספרים על התוכן שבעמוד הם דרך מצוינת להחזיק את הגולשים לאורך זמן באתר ולבסוף לדרבן אותם לעבור לעמוד נוסף.

4. חשוב!!! האם יש קישורים פנימיים בולטים והגיוניים בתוך המלל?

בכל מה שנוגע לקידום אתרים, גוגל מעדיפים תכנים המספקים לגולשים שלהם ערך מוסף ואפשרויות מידע נוספות. את המטרה הזו ניתן להשיג באמצעות קישורים פנימיים המעבירים את הגולשים לעמודים נוספים באתר.

מעבר לעובדה שקישורים פנימיים תורמים באופן משמעותי לחיזוק האתר ומקלים על מנועי החיפוש בסריקה, הם גם מאפשרים לגולשים שלנו לצבור עוד ועוד מידע. הקפידו תמיד על קישורים פנימיים הגיוניים והדגישו אותם בדף כדי שהגולשים יבינו כי מדובר בלינק.

אפשר לרתום לצורך המלאכה תבניות דוגמת:

  • פסקה המוקדשת ל"מידע העשוי לעניין אותך": התעניינתם בתחום X? למידע נוסף אודות Y לחצו כאן
  • שילוב קישור פנימי בתוך התוכן דוגמת המשפט: בכל מה שנוגע לתחום X, כבר בדנו במאמר שנגע ב-Y, אך הפעם נרצה לשים את הדגש….
  • שילוב במילת מפתח: מצאתם מילת מפתח חשובה בתוכן? שלבו אותה. זה אמנם לא אידיאלי, אבל זכרו כי אתם מדגישים את הקישור ולכן הגולשים יבינו כי מדובר במקור מידע נוסף.

5. האם הצבעים מרתיעים את הגולשים מלעבור לעמוד הבא?

שילובי צבעים הם תורה בפני עצמה וחשוב לתת עליהם את הדגש. בכל מה שנוגע לבניית דפי נחיתה או הקמת אתרים, אנחנו אוהבים להסתמך על מקורות מידע דוגמת המאמר הבא שמציע שילובי צבעים יפים ונעימים לעין.

שילבנו בין צבעים שזועקים ומרתיעים? ייתכן מאוד שממש "ליווינו" את הגולשים שלנו מחוץ לאתר והחמצנו אותם למרות שהתוכן היה טוב, הקישורים היו במקומם וה-Flow של העיצוב היה נכון.

כמה טיפים חשובים:

  • הימנעו מצבע רקע שדומה בצורה כזו או אחרת לצבע התוכן. אם אתם מרגישים שאין מספיק קונטרה בין הצבעים, ייתכן מאוד שזה מעיק על הגולשים שלכם ומוביל אותם לנטוש את שאליו הם נחתו.
  • הימנעו מצבעים זוהרים. צבעים שמזכירים בצורה כזו או אחרת צבעי מרקר, נראים זולים ופוגמים בחוויית המשתמש כולה.
  • צבעים אדומים – אל תמהרו להשתמש בצבע האדום. הוא מסמל תחושת חירום מסוימת ופוגע באמינות האתר.

6. התקינו מפת חום!

ביצעתם את השיפורים שהמלצנו עליהם לעיל? מעולה! ייתכן מאוד שכבר אחרי שבוע תוכלו לצבור מספיק סטטיסטיקות על האתר (תלוי כמובן שיש כניסות קבועות מדי יום) ותיווכחו לגלות שכל השינויים פעלו לטובתכם וצמצמו את אחוז הנטישה.

עם זאת, לפעמים פשוט צריך להציץ ולבדוק מה הגולשים שלנו עושים בפועל ולשם כך יש כלי נפלא שנקרא HotJar. מדובר בכלי שמאפשר לנו להקליט גולשים פרטניים ולראות את חווית המשתמש במו עינינו. מדובר בכלי עזר מעולה שלא פעם חושף סודות שאפילו טובי מומחי השיווק הדיגיטלי לא העלו בדעתם.

צריכים ייעוץ? המומחים שלנו ישמחו לסייע

האתר שלכם סובל מאחוז נטישה גבוה? לא מצליחים להביא להמרות? אנחנו כאן לסייע.

לשיחה ידידותית ופגישה עם אנשים סופר חייכנים אנחנו מזמינים אתכם להתקשר אלינו למספר הטלפון: 072-3950681 או להשאיר פניה באתר.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן