איך לבחור אתר לקישורים חיצוניים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
איך לבחור אתר לשיתוף פעולה

חלק מעבודת SEO נכונה, כוללת בתוכה גם שיתופי פעולה עם אתרים מתחומים חופפים שבהם נוכל להעלות מאמרי תוכן איכותיים עם קישור המפנה אלינו. תחום זה נקרא אופטימיזציית אופסייט ומטרתו למתג את האתר שאנו מקדמים, לחזק את הסמכות שלו בעיני מנועי החיפוש וכך לסייע לו לשפר את המיקומים הקיימים.

מנועי החיפוש רואים בקישורים חיצוניים כרמז עבה באשר לחשיבותו של אתר. אם אתר אחר המליץ על האתר שלנו, אז כנראה שמשהו טוב קורה בו. כך יוצא שהסמכות של אתר א' שמוציא את הקישור, עוברת אל אתר ב' שאליו הקישור מפנה.

בחירת אתרים מתאימים לקישורים חיצוניים

מנועי החיפוש מעדיפים כמובן שנקבל את הקישורים בצורה טבעית, אך גם שיתופי פעולה הגיוניים בין אתרים יכולים לעשות את העבודה ועדיין להיחשב כפרופיל קישורים טבעיים. הרי טבעי שנעשה שיתוף פעולה ונתארח באתרים אחרים ואין בכך כל פסול.

וכאן נכנס המוטיב החשוב מכול – רלוונטיות ואיתו נתחיל.

רלוונטיות

נניח לצורך הדוגמה שאתם מקדמים אתר של אינסטלציה. עתה, אתם מחפשים אחר אתרים בעלי רלוונטיות גבוהה לאתר שלכם. כמובן שאתר של אינסטלטור אחר לא בא בחשבון, כי הרי מרבית הסיכויים שהוא מתחרה והוא לא יסכים. אך אם מדובר באתר שמפרסם בכלליות אנשי מקצוע, אז הרי שיש כאן רלוונטיות גבוהה. אם מדובר באתר של חברה המספקת שירותי קבלנות לתשתיות, אז הרי שגם כאן יש לכם רלוונטיות מאותו התחום.

כלל: הקפידו לגוון באתרים שמקשרים אליכם, אך תמיד שימו דגש ניכר יותר על אתרים בעלי רלוונטיות גבוהה לתחום שאותו אתם מקדמים.

התאמה לניידים

גוגל הוציאו לפני כשנה את עדכון המובייל פירסט שאומר כי אתרים שמותאמים לנייד יקבלו העדפה בכל מה שנוגע למיקומים בתוצאות החיפוש. לפיכך, מה שחשוב לנו לחפש מיד אחרי שמצאנו אתר רלוונטי, הוא אם האתר אכן מותאם לניידים.

ניתן לעשות זאת גם במחשב הנייח ובקלות רבה על-ידי לחיצה על F12 במקלדת. להלן דוגמה:

אתר יולו במחשב מול אתר יולו בנייד

 

כלל: הקפידו תמיד לבדוק אם האתר שבו אתם מעלים קישור, אכן מותאם לניידים. זכרו שגם אם האתר בעל רלוונטיות גבוהה, הרי שהוא יהיה בעל חשיבות פחותה בעיני גוגל וזאת לאור העובדה שהוא איננו רספונסיבי. אם עליכם לבחור בין אתר רלוונטי לבין אתר מותאם לנייד, בחרו באתר הרלוונטי, אך אל תמהרו לחשוב שתיהנו כל כך מהר מסמכות גבוהה יותר.

מיקומים אורגניים

תמיד תשאלו את עצמכם – האם האתר שמקשר אלי הוא אתר חזק שמקודם אורגנית במנועי החיפוש? אם מדובר באתר שהצליח לצבור מיקומים, אז הרי שגם אתם תרוויחו מן הכוח שהוא צבר בעזרת הקישור חיצוני שהשגתם.

ישנן לא מעט תוכנות בתשלום דוגמת Ahref ו-Moz שמאפשרות לנו לחקור אתרים, להבין את הסמכות שלהם ולהבין מה המיקומים שצברו. אם אין לכם תוכנות שכאלו, אל תמהרו להרים ידיים ודעו שאפשר גם לעשות זאת לבד. גשו אל האתר שממנו אתם רוצים להוציא קישור, בדקו מה הם הנושאים של דפי הקטגוריה ומה הנושאים המופיעים תחת תתי הקטגוריה, ונסו לחפש אותו בביטויים המדויקים ובביטויים נרדפים.

כלל: אם האתר לא צבר מיקומים, אז לא נורא – קודם כל חשוב שיהיה רלוונטי ומותאם לניידים. אם האתר כבר צבר מיקומים ובעל כוח קידומי, מרבית הסיכויים שתצטרכו לערוך משא ומתן מכובד יותר מול מנהלי האתר.

אופי האתר

לסיום, הקפידו תמיד לחקור את אופיו של האתר שממנו אתם רוצים להוציא קישור. מה הכוונה? אם נגיד את זה בצורה קצת פחות דיפלומטית – האם האתר מכיל תכנים אלימים ובעלי אופי שמותאם למבוגרים או לא?

אם האתר נקי מתכנים שכאלו והוא עונה על יתר הקריטריונים שציינו לעיל, אז הרי שיש לכם אתר שבהחלט יכול להועיל! אם הוא מכיל תכנים שכאלו, וותרו על הכל והמשיכו לאתר הבא. זה רק יכול להזיק.

כלל: מצאתם אתר עם תכנים שליליים? אל תוציאו ממנו לינק, לא משנה כמה הוא טוב.

לסיכום

מציאת אתר רלוונטי להוצאת קישור חיצוני היא חלק בלתי נפרד מקידום אתרים, והיא מסייעת לנו לרמוז למנועי החיפוש כי האתר שלנו אכן רלוונטי.

הקפידו תמיד לחקור את האתר שמצאתם עבור שיתוף הפעולה, ואל תוותרו על עבודה יסודית.

כלל אחרון לסיום – עדיף אתר אחד חזק, סמכותי וסופר רלוונטי, מאשר אלף אתרים חלשים.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן