איך משווקים עסק באינטרנט בחינם?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
איך משווקים חינם באינטרנט

שיווק עסקים באינטרנט איננו מלאכה קלה כלל, וקרוב לוודאי שאם הגעתם למאמר זה, אז כבר עשיתם סקר שוק כזה או אחר בין נותני השירות השונים.

שיווק דיגיטלי לעסקים איננו מורכב ממקשה אחת והוא יכול להכיל בתוכו ערוץ אחד או מספר ערוצים שיווקיים במקביל: קידום אורגני, קידום ממומן בגוגל, קידום ממומן ברשתות החברתיות, קידום באמצעות טאבולה/אאוטבריין ועוד.
כל אחד מן התחומים הללו לכשעצמו מביא עמו לא מעט עלויות.

  • בקידום אורגני – אנו משלמים לחברת ה-SEO עבור חקר מתחרים ומחקר מילות מפתח, ניהול האתר שכולל כתיבת והעלאת תכנים חדשים, ביצוע אופטימיזציה לאתר מבחינת קוד, טיפול בתקלות והערות של כלי מנהלי האתרים, מעקב אחר מיקומים, שיפור התכנים, ניתוח התנהגות הגולשים והרחבת פרופיל הקישורים החיצוניים שמחזקים את סמכות האתר במנוע החיפוש.
  • בקידום ממומן בגוגל – אנו משלמים בעבור ביצוע מחקר מילות מפתח, הקמת המודעות ברמת הקריאייטיב וברמה הטכנית, ביצוע אופטימיזציות שוטפות וכדי לנצל את התקציב בצורה הנכונה והמשתלמת ביותר (מה שנקרא דמי ניהול כוללים).
  • את אותו הדבר ניתן לייחס גם לקידום בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות (טוויטר, לינקדאין וכיוצא בזה) וכך גם לגבי טאבולה ואאוטבריין.

אז איך בעצם ניתן לשווק חינם באינטרנט?

לעתים אנו פוגשים בבעלי עסקים שנתונים לדילמה: מצד אחד הם רוצים להגדיל את ההכנסות בעזרת שיווק באינטרנט, אך מן הצד השני הם גם צריכים לבצע השקעה ראשונית שלעתים איננה עומדת בקנה אחד עם המצב הנתון שהעסק מרוויח פחות.

במקרים כאלו אנו בוחנים היטב אם כדאי להשקיע בקידום אורגני או לחילופין בקידום ממומן, כמובן שהדבר משתנה בין עסק לעסק ונתון למגוון גורמים שונים. בנוסף לכך, אנחנו נותנים גם כמה טיפים שאותם ריכזנו כאן, ושבעזרתם בעלי עסקים יכולים לשווק את עצמם ללא עלות ולנצל את כוחו של האינטרנט.

תפעול הדף העסקי בפייסבוק

הקפידו כל הזמן להעלות תמונות, לספר על מבצעים, לשתף חברים ולבקש מהם גם להפיץ את הבשורה. פייסבוק אמנם ביצעה "הרעת תנאים" די רצינית בכל מה שנוגע לקידום אורגני ברשת החברתית, אך היא עדיין עובדת ועדיין מספקת תוצאות.

ניתן גם להגיב בקבוצות פייסבוק רלוונטיות דרך הדף העסקי. גולשים שיראו אתכם ויגיעו מקהלי יעד רלוונטיים, יסתקרנו ויגיעו לבדוק את הדף שלכם. כמובן שחשוב שהדף יכיל פרטי קשר כמו מספר טלפון, מייל וקישור לאתר התדמית של העסק במידה וישנו אתר.

ביצוע שיתופי פעולה

אם יש לכם אתר שרלוונטי בתחום מסוים, אתם יכולים להציע שיתוף פעולה עם אתר אחר בעל רלוונטיות דומה. מה הכוונה?

נניח יש לכם אתר שעוסק במתנות לגבר ואתם מחפשים אתר שיביא אליכם גולשים נוספים. אפשר להעלות כתבה על החנות ועל המבצעים יחד עם קישור אליכם באתרים דוגמת אתרי נשים ואז הכתבה תהיה על "כך תרכשי מתנה לחבר בלי לשבור את הראש".

דוגמה לאתר לא רלוונטי הוא אתר של חנות שמתחרה בכם באופן ישיר.

מה זה נותן לאתר שבו העליתם את הכתבה? פשוט תציעו להם שגם אתם תתנו להם שטח פרסומי אצלכם. אם אין לכם אתר אז אפשר להציע פרסום אורגני בדף הפייסבוק העסקי אבל רק בתנאי שיש לכם מספר מכובד של עוקבים.

בלוגים

בלוגים אמנם נשמעים לנו כמו משהו ארכאי שכמעט ואין בו אפקטיביות אבל ההפך הוא הנכון.

ישנם לא מעט אתרים חזקים להקמת בלוגים שאנחנו יכולים לנצל הכוח הקידומי שלהם לצרכים העסקיים שלנו. אותם אתרים שכבר הספיקו לצבור וותק וכוח בעיני גוגל ויתר מנועי החיפוש, יתברגו עם הבלוג שלנו באופן מהיר יותר בדף הראשון של תוצאות החיפוש וכך עשויים להביא לנו תנועה נוספת.

כמה הנחיות כדי שהדף יגיע לעמוד הראשון:

  • הקפידו על כותרת שקולעת בדיוק למילת המפתח שאתם רוצים להתברג בה. למשל "איך לבחור מתנה ליום הנישואין?".
  • הקפידו על כותרת משנית שתכיל את אותה השאלה בצורה אחרת כמו למשל "איך בוחרים מתנה לבן/בת הזוג לרגל יום הנישואין?" והגדירו אותה ככותרת רמה 2 (H2).
  • שלבו את השאלה הזו עוד פעמיים-שלוש פעמים בתוך התוכן.
  • השתדלו לשים תמונות בתוך התוכן (2-3 תמונות יספיקו).
  • והפנו לאתר שלכם/לדף העסקי עם קישור פנימי. הדגישו בפני הגולשים שזהו קישור אליכם ותנו להם הנעה לפעולה. למשל: "לפרטים והזמנות לחצו כאן והיכנסו לאתר".

זוהי למעשה אופטימיזציה בסיסית של הדף והיא תחזק את האפשרות שבתוך מספר חודשים, הדף שהקמתם בבלוג יגיע לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

לסיכום

האינטרנט הוא פלטפורמה רחבה שמציעה לנו אפיקי קידום ושיווק חינמיים ובתשלום כאחד.

הסוד הוא לדעת כיצד לנצל אותו נכון ולעתים מפאת מחסור בתקציב – לשלב בין השניים. אם אתם מתלבטים היכן להשקיע את התקציב הפרסומי שלכם באינטרנט, ביולו מדיה נשמח לספק לכם ייעוץ מקצועי ראשוני ללא עלות.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן