קידום אורגני או קידום ממומן: במה כדאי לבחור?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קידום אורגני או קידום ממומן

קידום אורגני וקידום ממומן אולי נשמעים דומים ואכן ישנם כמה מאפיינים משיקים עליהם ניתן את הדעת בהמשך, אבל בפועל מדובר בשתי טכניקות שיווק נפרדות ובעלות מאפיינים שונים. מתלבטים באיזו שיטת שיווק לבחור? המדריך המקיף הבא יעזור לכם לעשות סדר בבלגן.

בהקלדת שאילתת חיפוש בגוגל יופיע לנו שתי תוצאות שונות: את התוצאה הראשונה ניתן לראות בחלקו העליון והתחתון של הדף עם 3-4 מודעות ממומנות של אתרים רלוונטיים שתחתם מופיעה התגית "מודעה". אלו הן מודעות ממומנות שאנו משלמים בעדן עבור כל הקלקה. התוצאה השנייה באה לידי ביטוי בחלקו האמצעי של עמוד תוצאות החיפוש ובו נמצא מגוון אתרים נוספים שגוגל החליטו על דעת עצמם כי הם הכי רלוונטיים לגולשים. תוצאות אלו אינן כרוכות בתשלום, אך האם זה מדויק?

ההבדל בין קידום אורגני לממומן

קידום אורגני הוא שיטת שיווק על פני טווח זמן ארוך במהלכה אנו פועלים להוכיח לגוגל שהאתר רלוונטי לגולשים וראוי להופיע בדירוגים גבוהים. ישנו מגוון רחב של פרמטרים שונים שבעזרתם אנו מוכיחים זאת למנוע החיפוש כשבראשם ניתן למנות: העלאת תכנים חדשים באופן עקבי לאתר, ביצוע אופטימיזציה לתוכן ויצירת מיתוג ברשת.

החיסרון של קידום אורגני הוא בעצם העובדה שהוא לוקח זמן, ומטבע הדברים שעבור לקוחות רבים זמן זה כסף. ישנם ביטויים שהם כה תחרותיים עד שנדרשת השקעה של בין חצי שנה עד שנה כדי להביאם לעמוד הראשון.

וזה מה שמוביל אותנו לקידום ממומן בגוגל. כאן מדובר בשיטת שיווק שמטרתה לאפשר לנו לקבל מענה פרסומי מידי. כולנו רוצים לקצור את הפירות מהשיווק באינטרנט ולהשיג לקוחות חדשים ובעזרת הקצאת מחיר פר הקלקה במערכת הפרסום של גוגל, מנוע החיפוש מאפשר לנו להופיע עם האתר באופן מידי בתוצאות החיפוש תחת התגית "מודעה".

במה כדאי לבחור?

אם האתר רק מתחיל לעשות את דרכו בקידום האורגני, אז ההמלצה הראשונית היא תמיד לשלב בין השניים. עם זאת, לא לכולם יש את התקציב להשקיע בשני האפיקים השיווקיים ולכן חשוב שבכל זאת נתעכב על היתרונות והחסרונות של כל אחד.

היתרונות של קידום אורגני אל מול הממומן

אמינות גבוהה יותר – עם יד על הלב, כשאתם מחפשים דבר מה בגוגל איפה אתם קודם כל מקליקים? מרבית הסיכויים שלרוב הנטייה שלכם היא לתוצאות האורגניות והרי איך אפשר להאשים אתכם? רבים מאיתנו רואים בתוצאות האורגניות כאמינות יותר שכן אם גוגל ממליצים, אז כנראה שמשהו טוב קורה שם. לרוב הלקוחות הפוטנציאליים שייכנסו לתוצאות האורגניות יגיעו מפויסים יותר ונכונים לרכישה/קבלת שירות.

מגוון ביטויים נרחב – בקידום אורגני אנו לרוב מתמקדים בביטויים הרלוונטיים ביותר לעסק שבהם יש נפח חיפוש משמעותי. עם זאת, להבדיל מקידום ממומן, כאן אין לנו שליטה מלאה על המסקנות של גוגל ומנוע החיפוש יכול להחליט שהאתר רלוונטי גם במגוון רחב של ביטויים נוספים. מבחינתנו זו דרך מעולה לגלות חזיתות חדשות לקבלת פניות מלקוחות פוטנציאליים.

שרידות פעולות השיווקבקידום ממומן אנו ניעלם מתוצאות החיפוש ברגע שבו נעצור את התשלומים לגוגל. לעומת זאת, בקידום אורגני נוכל לעתים לעצור את הפעילות השיווקית החודשית ועדיין ליהנות ממיקומים מובילים בתוצאות החיפוש. לטווח הרחוק עצירת תחזוקת האתר יכולה לפגוע בו, אז רק תקפידו שלא להזניח יותר מדי.

היתרונות של קידום ממומן אל מול אורגני

זמינות – הקידום הממומן בגוגל מתבצע באמצעות מערכת פרסום קלה ונוחה שמאפשרת לנו לעלות לאוויר בתוך מספר שעות בודדות וזאת במידה שקיים כבר דף נחיתה ייעודי. אם לעסק אין דף נחיתה, אז בכפוף לדחיפות ניתן להקים גם אותו בתוך יום עד מספר ימים ספורים. זוהי דרך נפלאה להשיג פניות חדשות כמענה לצורך מידי.

מעורבות – להבדיל מקידום אורגני שדורש תחזוקה שוטפת ומעורבות של בעל/ת העסק או החברה בכלל התהליכים שמתרחשים (הרי הייתם רוצים לדעת מה עושים עם הכסף שלכם לא?), קידום ממומן כמעט ולא דורש מכם שום מעורבות למעט החלטה על תקציב פרסומי. כלל האופטימיזציה והתחזוקה מתבצעות על-ידי חברת הקידום כשהמטרה היא למקסם עד כמה שניתן את זרימת הפניות ובמחיר המינימלי להקלקה.

שליטה – בקידום ממומן ניתן להחליט בדיוק באילו מילים להופיע ובאילו מילים לא. בדרך זו אנו יודעים שמקסמנו את התקציב הפרסומי שלנו עד תומו ושכל הפניות הגיעו מתוך הביטוי הכי נכון לעסק שלנו. בקידום אורגני אנו אמנם מכוונים ומופיעים בביטויים שטירגתנו, אבל לא פעם גוגל יבחרו להוסיף אותנו לביטויים נוספים. האם זהו בהכרח חסרון? לאו דווקא, אבל תמיד טוב לדעת מה התקציב הפרסומי השיג במדויק ועל כך אין שליטה מוחלטת באורגני.

מסקנת ביניים

אם אנחנו מחפשים למתג את עצמנו כשם דבר בתחומנו ואין לנו תחושת דחיפות מידית להשגת לקוחות חדשים, אז הרי שקידום אורגני הוא ההשקעה הנכונה ביותר. אם אנחנו רוצים להגביר את זרם הפניות באופן מידי וללא שום דחייה אז הרי שקידום ממומן צריך להיות בעדיפות ראשונה.

מבחינה תקציבית

בקידום אורגני התקציב הפרסומי לרוב יהיה נמוך יותר מן התקציב הנדרש עבור פרסום ממומן. הסיבה לכך היא שבקידום אורגני אתם משלמים על ההשקעה של חברת הקידום בתחזוקת האתר, בכתיבת והעלאת תכנים חדשים, בחיפושים אחר שיתופי פעולה ברשת, בביצוע אופטימיזציה ובטיפול ושיפור תקלות פנימיות שונות.

פרסום ממומן עולה יותר כיוון שאיננו משלמים אך ורק על התקציב הפרסומי שאנו מקצים לגוגל, אלא גם על זמנה של חברת הפרסום שמשקיעה בניהול הקמפיין ובביצוע האופטימיזציה. בנוסף לכך, חשוב לזכור שגם להקמת דף הנחיתה ישנן עלויות נלוות. אם נפריד זאת אז הרי שבפרסום ממומן אנו משלמים על התקציב הפרסומי לגוגל, הקמת הקמפיין והתחזוקה השוטפת.

מבחינת נראות

בעת הקמת קמפיין ממומן חשוב שנשאל את עצמנו לאן אנו מובילים את הגולשים – האם לאתר הרשמי של בית העסק או לדף נחיתה? לרוב ההעדפה בקמפיין ממומן תהיה אל דף נחיתה ייעודי כיוון שהמטרה שלו היא למקסם את האפשרות שהגולשים שנכנסו אכן ישאירו פניה. דף שכזה צריך להכיל מידע תמציתי עם טופס צור קשר שנראה לעין בטווח המידי.

קידום אורגני נשען קודם כל על תוכן איכותי והרבה ממנו ושיפור חווית המשתמש בכללותה. בבחירתכם להשקיע בקידום אורגני אתם למעשה מבטיחים את תחזוקת האתר על-ידי חברה מקצועית עם תכנים חדשים ושיפור התכנים הקיימים כך שהם יספקו מידע מקצועי ורלוונטי לגולשים ויתאימו באופן אופטימלי למנועי החיפוש (אופטימיזציה). ככרטיס הביקור של העסק, אין ספק שתחזוקת הנראות של האתר ותפקודו היא חשובה יותר.

המסקנה הסופית

אם אתם מחפשים לקוחות "כאן ועכשיו" אז הרי שקידום ממומן בגוגל הוא החשוב מבין השניים. אם אתם עסק שנכנס למצב הבטוח ורוצה כעת לגדול, אז הרי שכדאי להמתין עם החשקים ולהשקיע בקידום אורגני שאט אט ימצב את האתר שלכם בתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש.

המלצתנו היא להשקיע בשני האפיקים אורגני וממומן בו-זמנית, אך אם אינכם יכולים לאפשר זאת, קחו בחשבון את כל הנקודות שרשמנו או השאירו פרטים ונשמח לברר יחד אתכם על הדרך הנכונה ביותר עבורכם.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן