תרומתה של Google Tag Manager לקמפיין ממומן בגוגל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תרומתה של Google Tag Manager לקמפיין ממומן בגוגל

ניהול קמפיין ממומן בגוגל נהוג לחלק ל-2 חזיתות: הקמפיין הממומן כלומר המודעות שמופיעות בפניה גולשים ודף הנחיתה.

פעמים רבות מפרסמים נתקלים באתגר שבו התנועה מהקמפיין הממומן נראית רלוונטית ואיכותית – המילים שמהן מגיעים הגולשים הן בדיוק מה שהקהל מחפש, ציוני האיכות גבוהים והמודעות משיגות ביצועים מרשימים, עם זאת ההמרות פשוט לא ממהרות להגיע – אז מה עושים?

ניתוח ביצועי דפי נחיתה

דיברנו בתחילת המאמר על 2 חזיתות, אז אם הקמפיין עובד, סימן שהחזית השנייה של דף הנחיתה, מהווה עבורנו בעיה.

ניתוח דף נחיתה הוא לא דבר פשוט. אנחנו אמנם מקצוענים בדיגיטל אך מהר מאוד גם אנו יכולים למצוא את עצמנו לפתע בוהים בדף הנחיתה אבדי עצות. הכל נראה מושלם! מה כבר יכול לבלבל או להניס את הגולשים?

מה שחסר הוא פשוט מאוד – חסרים לנו נתונים! בדיוק בשביל זה, חשוב להשתמש בגוגל אנליטיקס הלא היא הכלי של גוגל המאפשר לנו לנתח את התנהגות הגולשים. כלי זה הוא בגדר חובה בקידום אתרים אורגני, אך מומלץ להשתמש בו גם עבור שיפור וייעול הקידום הממומן.

כיצד Google Analytics יכול לסייע בקידום הממומן?

מערכת ניהול הקמפיינים של גוגל ממומן לא מאפשרת לנו לקבל תובנות רבות מדי אודות דף הנחיתה שלנו. לעומתה, גוגל אנליטיקס מציעה מגוון נתונים שיכולים להשלים לנו את התמונה החסרה.

לרוב נהוג להשתמש בגוגל אנליטיקס עבור קידום אורגני כיוון שהיא מספקת מידע דוגמת: האם הגולש עבר לעמוד נוסף? כמה זמן הגולשים שהו באתר? כמה משתמשים נכנסו אלינו לעמוד מסוים, וכיוצא בזה.

איך גוגל אנליטיקס אוספת את הנתונים הללו? פשוט מאוד – אם 2 גולשים נכנסו לאתר, אחד מהגולשים יצא מיד והשני עבר אחרי 30 שניות לעמוד הבא, אז גוגל תספור זמן שהייה של 30 שניות. אם 2 גולשים נכנסו לאתר, גולש אחד נטש והשני המשיך לעמוד הבא, אז אחוז הנטישה שלנו יעמוד על 50%.

אלו נתונים שבכלל לא תקפים עבורנו בכל מה שנוגע לקידום ממומן בגוגל שכן אנחנו נוהגים להשתמש בו בדפי נחיתה. דפים אלו הם דף יחיד משמע לא משנה לנו אם הגולשים עברו לדפים נוספים וכך גם גוגל אנליטיקס לא יכולה למדוד את ביצועיהם.

וכאן משתלבת מערכת Google Tag Manager

גוגל תג מנג'ר היא מערכת שבאמצעותה גוגל מאפשרת לנו להטמיע קודים שונים באתר. בנושא של קידום ממומן, אנחנו יכולים להטמיע דרך ה-GTM קוד המרה בדף התודה לצורך הדוגמה או להטמיע פיקסל עבור חשבון מודעות בפייסבוק. כמו כן, GTM מאפשרת לנו להטמיע קודי מדידה שונים שמסתנכרנים עם Google Analytics ומעניקים לנו מידע חיוני יותר אודות התנהגותם של הגולשים בעמוד בודד אחד.

אילו מדידות אנחנו יכולים להטמיע באמצעות התג מנג'ר?

ראשית כל בואו נשאל את עצמנו ממה מורכב דף נחיתה?

  • מסר שיווקי עליון
  • סעיפים של מסרים שיווקיים ויתרונות
  • סרטון לרוב שמאפשר לנו להרשים את הגולשים
  • טופס השארת פרטים

גלילה בעמוד

הדבר הראשון שאנחנו יכולים לבדוק הוא את אחוז הגלילה שהגולשים עברו בעמוד הנחיתה. במרבית הפעמים התוכן לא יפריע לגולשים להשאיר פרטים ונקפיד על טפסי צור קשר גלויים ונגישים מידית.

אך מה עושים כאשר הטופס איננו גלוי באופן מידי? כאן עלינו לדעת שאנחנו מעניינים את הגולשים שלנו וגורמים להם לגלול מטה.

גילינו שהגולשים גללו 25% בלבד מהדף? מומלץ שנשאל את עצמנו מה בתוכן גרם להם לנטוש – האם הדף היה רווי במידע ובלבל אותם? האם העיצוב הכולל של הדף לא סקרן אותם והניע אותם לקבל פרטים נוספים? אלו מקצת השאלות שיכולות לסייע לנו לבצע מקצה שיפורים כולל.

משך השהייה בדף

כפי שציינו למעלה, גוגל אנליטיקס יודעת למדוד את משך השהייה של הגולשים בעמוד מסוים באמצעות המעבר שלהם לעמוד אחר. בעזרת יצירת אירוע מדידה מסוים, אנחנו יכולים להורות לגוגל למדוד את משך השהייה של הגולשים על-פי אינטראקציה שהם ביצעו בדף הנחיתה.

נניח גולש גלל 25% ואז עבר ל-50%, אז הרי שהאירוע הזה מאפשר לנו להגיד לגוגל שכשאותו גולש מבצע 2 אירועים, תמדוד לנו את הזמן שלקח לו בין אירוע לאירוע.

צפייה בסרטונים

דרך מעולה להגביר את יחס ההמרה של דף נחיתה היא באמצעות הטמעת סרטונים תדמיתיים של העסק. תוכן הוא ללא ספק דרך חיונית ובסיסית להעברת מסרים שיווקיים, אך בפועל הגולשים שלנו לרוב יחפשו קיצורי דרך שיחסכו מהם את מלאכת הקריאה המייגעת.

בעזרת Google Tag Manager אנחנו יכולים להטמיע אירוע מדידה שבו אנחנו מורים לגוגל אנליטיקס למדוד לנו גולשים שלחצו על הסרטון והפעילו אותו. יתרה מכך, אנחנו גם יכולים למדוד את אחוז הצפייה של הגולשים. האם הם ראו 25% מכלל הסרטון? או שמא השלימו מחצית מן הזמן? או אולי יותר מכך?

אם הגולשים התעלמו מהסרטון, ייתכן שצריך להבליט אותו יותר או להחליף לסרטון אחר. מדובר בנתון משמעותי שיכול לשנות את כל פני הדברים.

שימוש בלחצנים

לעתים נרצה לשלב בתוך דף הנחיתה לחצנים שונים שמקלים על הגולשים בגלישתם בעמוד. כך למשל נהוג למקם חץ קטן בחלקו העליון של הדף שכאשר הגולשים לוחצים עליו אז הם מועברים מטה לאזור תוכן עיקרי.

כמו כן, לעתים נשלב תיבות של טקסט שבלחיצה ניתן לקבל את המלל המלא.

האם הגולשים שלנו באמת פתחו את התיבות? האם הם לחצו על החץ? אולי הם לא הבינו את משמעותו? ניתן לאבחן את הדברים הללו באמצעות הטמעת אירוע מדידה שבו אנו מורים לגוגל אנליטיקס למדוד לנו לחיצות על קישורים.

טפסי צור קשר

לסיום ישנם כמובן טפסי צור הקשר עצמם. ניתן ליצור Goal בגוגל אנליטיקס, אך אפשר גם לייצר אירוע מדידה שבו האנליטיקס יספר לנו על כל פעם שבה גולש לחץ על כפתור השליחה.

דרך נוספת שבה המדידות הללו יעזרו לנו

אחרי שהטמענו את כל האירועים הללו במסגרת דף הנחיתה, נוכל להעמיק את המחקר שלנו לגלות סודות נוספים שיאפשרו ניתוח ואופטימיזציה מקיפה.

מכשירים – האם ישנם הבדלים בין התנהגות הגולשים שמגיעים ממחשב נייח לבין גולשים מניידים וטאבלטים? אם כן, למה השינויים הללו קיימים וכיצד נוכל לשפר את המצב הנתון? במקרה מסוים גילינו שכל הגולשים שהגיעו מניידים של אייפון, ראו את טופס יצירת הקשר בצורה שגויה. ללא אנליטיקס פשוט לא היינו עולים על התקלה, או מאתרים אותה בשלב מאוחר יותר.

דמוגרפיה – האם אנחנו מזהים התנהגות מסוימת שמאפיינת גולשים המגיעים מאזור מסוים בארץ? לעתים נוכל לראות כי גולשים שהגיעו מאזור מסוים בישראל התנהגו שונה מגולשים באזור אחר. ייתכן ונאתר אזורים בעלי רלוונטיות נמוכה שגוזלים לנו תקציב.

מחפשים אנשי שיווק עם פלפל?

ברוכים הבאים ליולו מדיה. חברת דיגיטל שעוסקת בקידום אורגני במנועי החיפוש, קידום ממומן, בניית דפי נחיתה, כתיבת תוכן ובניית אתרים תדמיתיים.
אנחנו חבר'ה מקצועיים שאוהבים את עולם הדיגיטל ועוד יותר מזה אוהבים אתגרים. יש לכם קמפיין תקוע? משהו חסר לכם במלאכת הקידום? פנו אלינו למספר הטלפון: 072-3950681‏ או השאירו פניה! שיחה חברותית מובטחת.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן