בשיווק דיגיטלי מובייל הוא שם המשחק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בשיווק דיגיטלי מובייל הוא שם המשחק

באוטובוס, בעבודה, באוטו? (חס וחלילה!), בבית על הספה, לפני השינה ובשירותים (תודו באמת…) – כמעט שאין מקום שבו לא חנכנו את הסמארטפון שלנו!

מדובר בכלי שמלווה אותנו בחיי היום יום ומאפשר לנו לקבל מידע באינטרנט בצורה מהירה, נגישה וקלה. בתהליך הדרגתי אך בטוח, נוצר כיום המצב שבו מרבית המסרים השיווקיים והפרסומיים מועברים אל הגולשים בעיקר מהניידים.

גוגל נתנו לכך גושפנקא כאשר הם הוציאו את עדכון ה-Mobile First ב-2017, ועל-פיו אתרים בעלי התאמה מלאה לניידים ולטאבלטים קיבלו עדיפות בקידום האורגני בתוצאות החיפוש.

פספסתם את המובייל? פספסתם את הגולשים שלכם

מה שמוביל אותנו לאחד מן הכללים החשובים ביותר בשיווק הדיגיטלי – המחשבה קודם כל על הנגישות בטלפון הנייד.

זה יכול להישמע לנו כמו משהו טריוויאלי, אבל ישנם כל כך הרבה פרטים קטנים שמשנים את כל התמונה בכל מה שנוגע לחוויית המשתמש בטלפונים הניידים אל מול המחשבים הנייחים. כאן החלטנו לעשות קצת סדר בבלגן, ורשמנו צ'ק ליסט מסודר שלפיו תוכלו לגלות אם הפרסום שלכם יעיל בכל המכשירים, או שאולי אתם חס וחלילה – מחמיצים לידים חדשים.

צפיפות הפסקאות

במחשב פסקה יכולה להיראות לנו מושלמת! ובנייד? כאן הנפילה האמיתית.

באמת רבים נוהגים להסתכל קודם כל על המחשב בכל מה שנוגע לעיצוב הכתבות שעולות לאתר או בדפי הנחיתה. במסך מחשב גם פסקאות של 6-8 שורות יכולות להיראות לנו מושלמות, נקיות ומסודרות.

יש לכם עמוד שכזה באתר או בדף הנחיתה? מעולה, כי עכשיו אנחנו רוצים לבקש מכם לעבור רגע ולצפות בו בנייד. האם אתם מוצאים את עצמכם גוללים רק כדי להשלים פסקה אחת? זוהי נורה אדומה שמחייבת אתכם למצוא דרך לחתוך ולשבור שורה.

כלל 1#: תמיד אבל תמיד תסתכלו על צפיפות הפסקה שלכם. האם היא ארוכה מדי בניידים? ייתכן מאוד שהיא תתיש או תרתיע את הגולשים ותגרום להם לנטוש ולעבור אל המתחרים.

טופס השארת פרטים גלוי

אנחנו כותבים ומשקיעים בתוכן איכותי אבל בשורה התחתונה? מה שאנחנו מחפשים הוא בסופו של דבר גולשים שמשאירים לנו פרטים / מבצעים רכישה באתר.

הקפידו תמיד שטופס יצירת הקשר יהיה גלוי אל הגולשים כבר בחלקו העליון של האתר. המשימה הזו נחשבת לקלה ופשוטה במיוחד במחשבים הנייחים, אך מן העבר השני, המכשירים הניידים בהחלט מציבים אותנו לא פעם בפני אתגר עיצובי.

בלא מעט מקרים, העיצוב במסכי מחשב, מאפשר לנו להציג את התוכן ולצדו למקם טופס השארת פרטים. לעומת זאת, בסמארטפונים טופס יצירת הקשר ממוקם מתחת לתוכן וכך אנו למעשה מפגישים את הגולשים אך ורק עם תכנים.

כלל 2#: הקפידו תמיד שטופס יצירת הקשר יישאר גלוי לגולשים כמעט באופן מידי. אנחנו לרוב דואגים שהתוכן יתפוס את מרבית צג הטלפון הנייד, אך בכל זאת ישאיר קצת מקום לחלקו העליון של הטופס – מעין רמז "דק" לגולשים שאם הם רק יגללו קצת למטה, הם יראו טופס השארת פרטים.

כתב קטן

בעוד שבמחשבים, המסכים מאפשרים לנו לקרוא את הכתב שבאתרים בצורה ברורה ונעימה לעין, הטלפונים הניידים יכולים להיות מאתגרים ובעיקר עבור אנשים מבוגרים.

רבים תופסים את הכתב הקטן בנייד כאלגנטי יותר, ועם זאת בגוגל ובשלל מנועי החיפוש הנוספים, לא רואים את הכתב הקטן בניידים בעין יפה. בכלי מנהלי האתרים אף נשלחת התראה לבעלי האתר ובה מסופר על כך שהכתב קטן מדי ועלול לפגוע בחוויית המשתמש של הגולשים.

כלל 3#: אתם מרגישים שאתם קצת מתאמצים לקרוא את התוכן של האתר שלכם? אל תניחו שהעין של הגולשים תסתגל ותקבל את הגורל האכזר. גולשים הם עם חסר סבלנות שימהר לנטוש את האתר ולעבור אל המתחרים.

הקפידו תמיד על כתב בגודל בינוני ושנעים לכם לקריאה. מה שטוב לכם, טוב גם עבור הגולשים שלכם.

גלילה לצדדים

מדובר באחת מבעיות העיצוב היותר נפוצות במכשירים ניידים ושלמרבה הצער זוכה להזנחה מסוימת מצד בעלי אתרים ומעצבים.

להבדיל ממסכי המחשב, במכשירים ניידים ישנן לא מעט פעמים בהן האתר נטען כשיש לו רווח בצדדים. אפשר יהיה להניח שמרבית הגולשים ידעו שהם צריכים לגלול מעט שמאלה או ימינה כדי לראות את האתר בתצוגתו המלאה, אך האם לא חבל לפספס את כל אותם האנשים שיקבלו רושם שלילי ופשוט יעזבו אל המתחרים?

כלל 4#: לעולם, אבל לעולם אל תזניחו גלילה לצדדים. זה בר תיקון, ולרוב יהיה מדובר פשוט בבעיית Padding קלה כשהשוליים של העיצוב חורגים אל מעבר לגבולות האתר. גוגל אמנם לא מענישים על כך בקידום אורגני או בכל דבר אחר, אבל אתם בוודאות תחמיצו פניות שבמקרים אחרים היו יכולות להיות שלכם בקלות.

אי התאמה של תמונות

תוכן הוא חלק בלתי נפרד משיווק האתר ועל כך אין כל עוררין, אבל מה שמשלים את התוכן הוא לא פעם מיצגים ויזואליים שמקלים על הגולשים ועוזרים להם להעביר את הזמן בנעימים.

האופי של הגולשים באינטרנט לרוב מתאפיין בחוסר סבלנות. וודאי שגם אתם מצאתם את עצמכם גוללים ברפרוף באתרים שונים וקוראים רק את החלקים שתפסו לכם את העיניים לפרקים. אז מה עוזר לתפוס את הגולשים ולמנוע מהם לברוח מהאתר או מדף הנחיתה? תמונות כמובן!

במחשבים לרוב התמונות נראות לנו ברורות ויפות. הן מוסיפות לא מעט לתוכן ומאפשרות לנו להגביר את החוויה העיצובית בקלות ובפשטות. כל מסר חשוב יכול לקבל משנה תוקף באמצעות תמונה טובה שמלווה אותו. בטלפונים ניידים לעומת זאת, תמונות לעתים זוכות ליחס מזלזל יותר כיוון ששטח הצג הוא קטן. רבים רואים בתמונה שלא מתיישבת כמו שצריך בנייד, כמעין רוע גזירה שיש לקבלה ופשוט לזרום איתה.

כלל 5#: אנחנו משערים שאנחנו לא נפתיע אתכם אבל חשוב שתפקידו על התאמת גדלי התמונות בטלפונים הניידים. ישנן מערכות שבהן ניתן להעלות תמונה אחת שמתאימה ברוחב שלה למחשבים נייחים ותמונה אחרת צרה יותר שמתאימה למכשירים ניידים.

בשורה התחתונה

אנחנו יכולים לפרסם עסק עם דף נחיתה מדהים ומעולה בפרסום הממומן! אנחנו יכולים לקדם אתר עד צאת הנשמה בתוצאות האורגניות – אבל אם אחד מהנכסים הדיגיטליים הללו לא יותאם במלואו למובייל, אז הרי שפספסנו את כל המטרה.

סטטיסטיקות מראות כי למעלה מ-60% מכלל התנועה, מקורה במובייל. במקרים בהם נוביל את הגולשים שלנו לנכס שלא עבר התאמה מלאה ושלא מעניק חוויה עיצובית מושלמת, הרי שנחווה אחוזי נטישה גבוהים ואחוזי המרה נמוכים מהרגיל.

יש לכם נכס דיגיטלי? הקפידו לעבור עליו בהתאם לסעיפים שציינו לעיל, שלב אחר שלב. ווידאתם שהכול עומד בסטנדרטים הכי גבוהים? מצוין! אנחנו מבטיחים לכם שמעתה תתחילו לחוות ביצועים הרבה יותר מרשימים.

צריכים ייעוץ? נשמח לסייע!

חברת יולו מדיה הינה סוכנות שיווק דיגיטלי העוסקת בקידום אורגני SEO, קידום ממומן בגוגל, שיווק ברשתות החברתיות, בניית אתרים ודפי נחיתה וכתיבת תוכן איכותי לאתרים.

יש לכם קמפיין או נכס דיגיטלי שלא משיג לכם את התוצאה המבוקשת? נשמח לדבר אתכם, לאבחן את הבעיה ואולי לרקום גם עבודה משותפת לשנים ארוכות וטובות.

לפרטים נוספים התקשרו: 072-3950681 או השאירו לנו פניה ונחזור אליכם בהקדם.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן