מהו כלי מנהלי האתרים של גוגל?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מהו גוגל סירץ' קונסול

ייתכן ששמעתם עליו כ-Webmaster Tools, ייתכן שקראתם עליו בבלוג או מצאתם אותו בגוגל בתור ה-Google Search Console ובשאלות בפייסבוק, רבים פשוט מקצרים וכותבים GSC. אז מהו כלי מנהלי האתרים של גוגל? למה כולם משתמשים בו? ומה כבר יש לנו לנהל את האתר משם שאיננו יכולים לעשות זאת בעצמנו?

הסבר על Google Search Console

גוגל סירץ' קונסול היא מערכת חינמית לחלוטין (כמו אנליטיקס וכמו גוגל תג מנג'ר) שמאפשרת לנו להיות עם שליטה רחבה יותר על האתר שלנו.

אם נעשה רגע סדר, אז נראה שכל הכלים החינמיים של גוגל באים במטרה להעניק לנו שליטה טובה יותר על הנעשה באתר כשעבור גוגל האינטרס הוא כמובן לקבל כמה שיותר מידע על הנעשה באינטרנט וכל זאת תחת הסכמתנו המלאה.

  • גוגל אנליטיקס – מטמיעים פיקסל באתר ומאותו הרגע אפשר לעקוב אחר התנהגות הגולשים, לנתח אותה ולהבין אם האתר מספק חווית משתמש טובה ואם הוא מאפשר לנו לנצל את מלוא הפוטנציאל שלו.
  • גוגל תג מנג'ר – מטמיעים פיקסל ומאותו הרגע אפשר להטמיע מגוון רחב של קודים שונים באתר (למשל את קוד המעקב של אנליטיקס, קוד ההמרה של גוגל אדס לפרסום ממומן, פיקסלים של פייסבוק, פיקסל של Hotjar להקלטת התנהגות גולשים ועוד ועוד).
  • ולסיום גוגל סירץ' קונסול – מטמיעים פיקסל באתר ומאותו רגע ניתן להקל על גוגל בסריקת האתר והאינדוקס שלו בתוצאות החיפוש, ולקבל הערות, אזהרות והתרעות שונות ממנוע החיפוש על תקלות שעלולות להזיק לנו בקידום.

למעשה Google Search Console הוא אמצעי התקשורת היחידי שקיים עבורנו באמצעותו אנחנו יכולים לתקשר עם מנוע החיפוש ולהבין איפה אנחנו עומדים ומה מצבו של האתר.

1. הקלה על האינדוקס בתוצאות החיפוש

גוגל לא מחייבת אותנו לרשום את האתר לכלי מנהלי האתרים, אך זוהי ללא ספק אחת מן הפעולות הראשונות שיש לבצע אחרי הקמת האתר.

מהרגע שבו רשמנו את האתר שלנו והכרזנו בעלות על נכס ה-GSC כמנהלי האתר, אנחנו יכולים יכולים להגיש דרך המערכת את מפת ה-XML ולהגיש למנוע החיפוש בקשה לסריקה שתאפשר לו לזחול בכל העמודים ולצרף אותם לאט לאט לאינדקס החיפוש.

דרך לשונית כיסוי אפשר לראות כמה עמודים התווספו לאינדקס, האם יש עמודים שהסריקה שלהם נמנעה על-ידי חסימה בקובץ ה-Robots.txt, האם יש עמודים שמחזירים לנו שגיאת 404 או 404 Soft ומגוון שגיאות נוספות אליהן נתייחס בסעיפים הבאים.

2. מעקב אחר הקידום האורגני

כלי מנהלי האתרים מאפשר לנו לבצע ניטור ומעקב אחר קצב התקדמותו האורגנית של האתר, והוא עושה זאת בעזרת מספר דרכים:

  • ביצועים – בלשונית זו אנחנו יכולים לקראות כמה הקלקות היו עלינו בטווח של 3 החודשים האחרונים, כמה פעמים הופענו במצטבר בתוצאות החיפוש (לאו דווקא בעמוד הראשון, אלא בכלל העמודים של תוצאות החיפוש), מה שיעור ההקלקות שלנו (CTR) ומה המיקום הממוצע. הנתונים הללו מגובים בשאילתות החיפוש שהגולשים הקלידו וכך הוא מאפשר לנו להבין אם הקידום האורגני מניב תוצאות, האם היה שיפור או שאולי הוא עומד במקום וגם הולך אחורה.
  • קישורים – מנועי החיפוש השונים רואים בקישורים חיצוניים איכותיים שמובילים לאתר שלנו, כאמצעי להבין את סמכותו. משהו בסגנון "אם אתרים חזקים אחרים המליצו, אז כנראה שקורה כאן משהו טוב וגם האתר הזה קצת יותר חזק ממה שחשבנו". גוגל אף מגדילה ועושה וה-Google Search Console מאפשר לנו לראות את האתרים שמקשרים אלינו תחת לשונית קישורים. בלשונית זו נוכל לראות את רשימת האתרים (חשוב לדעת שהיא מתעדכנת בקצב איטי), הדפים המקושרים המובילים והאנקורים שעליהם הדפים קושרו. זאת דרך מצוינת לזהות אם גם קישרו אלינו אתרים ספאמיים שעלולים לפגוע בנו.

3. מעקב אחר ביצועי הנייד

בלשונית נוחות השימוש בניידים, גוגל מקפידה לעדכן אותנו אם היא מזהה בעיות בהתאמת האתר לסמארטפונים וטאבלט. לאור עדכון ה-Mobile First שגוגל הכריזו עליו במרץ 2018, מבחינתנו, אם האתר איננו מותאם לנייד או מקבל הערות בלשונית זו, אז הרי שהדבר עלול לפגוע לנו בקידום האתר כולו.

תחת לשונית זו נראה הערות אם הכתב קטן מדי, אם יש רוחב שלא מותאם לניידים ועוד. גוגל מקפידים לעדכן אותנו בדיוק במה שמפריע וגם מאפשרים לנו לבצע סריקה מחדש כדי לבדוק התאמה לניידים.

להיות עם האצבע על הדופק

בכל הנוגע לקידום האתר, חשוב תמיד להיות עם האצבע על הדופק.

כיום ישנן תוכנות רבות, חלקן חינמיות וחלקן בתשלום, שמאפשרות לנו לבצע מעקב אחר ה-SEO, לעקוב אחר מיקומים ולזהות קישורים חיצוניים חדשים, אך ה-GSC הוא צינור התקשורת הבלעדי שלנו עם מנוע החיפוש ולכן אין מנוס אלא מלהשתמש בו בדרך קבע.

גוגל אף מקפידה ליידע אותנו במייל על כל תקלה חדשה שנכנסה למערכת ובכך היא מאפשרת לנו להישאר עם האצבע על הדופק בכל עת ולהגיב באופן מידי לתקלות חדשות שזוהו.

לעתים, התקלות הללו יופיע הרבה לפני שנחווה ירידה במיקומים, ולכן חשוב לקחת כל הערה ברצינות ולתחקר את האירוע כדי להבין אם מדובר בהערה חמורה או הערה שניתן להבליג עליה.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן