מה זה גוגל תג מנג'ר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מה זה גוגל תג מנג'ר

בכל מה שנוגע לבניית אתרים, אנחנו נוהגים להטמיע באתר מראש את הסקריפט של Google Tag Manager. לקוחות רבים רואים זאת, מתרשמים אך בפועל לא כל כך מבינים על מה כל המהומה. עוד גוגל פחות גוגל – מה זה כל המוצרים והשמות המשונים האלו? אז כאן החלטנו לספר על גוגל תג מנג'ר בגובה העיניים.

הסבר על Google Tag Manager

גוגל מציעה מגוון רחב מאוד של שירותים חינמיים עבור בעלי אתרים ואפליקציות. אתם וודאי שואלים מה המטרה? הרי אין פה רווח אם זה חינמי. אז כמובן ששום דבר הוא לא בחינם. ראשית כל, גוגל עושים רווח נאה מאוד מן הפרסום הממומן וזהו מקור הכנסה שהניב להם 100 מיליארד דולרים (!) ב-2017. שנית, כל כלי חינמי של גוגל שאותו אנחנו מטמיעים באתר, הוא למעשה הוא שיטה באמצעותה גוגל אוספים מידע – וזה התחביב העיקרי שלהם.

תשמרו את המתכנתים למה שחשוב באמת

פעם אם היינו רוצים להטמיע קוד כזה או אחר באתר כדי לבצע מעקב מדויק יותר, היינו צריכים להקצות לכך מתכנת שיידע כיצד להיכנס לקוד ולערוך אותו. מה שגוגל אומרים בעצם זה עזבו את המתכנתים לנפשם, תנו להם להתעסק במה שחשוב באמת והטמיעו את הקודים השונים בעצמכם בעזרת גוגל תג מנג'ר.

למעשה דרך הממשק של ה-GTM אנחנו יכולים להטמיע מגוון קודים בלי שבאמת נצטרך להיכנס לקוד של המערכת.

אבל אילו קודים אנחנו כבר יכולים לרצות להטמיע באתר?

עבור גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי נוסף של גוגל ובו אנחנו יכולים לנתח את התנהגות הגולשים ולדעת מה הם עשו בעזרת מגוון סטטיסטיקות. בין היתר ניתן לראות סטטיסטיקות דיפולטיביות כמו אחוז נטישה = כמה עזבו את האתר, משך ההישארות הממוצע באתר, סשן = כמה דפים בממוצע הגולשים עברו וכיוצא בזה.

באפשרותנו להטמיע קודים נוספים כמו:

  • מעקב אחר גלילה באתר – בעצם קוד שעוקב אחר הגולש ואומר כמה בממוצע הגולשים גללו לאורך האתר. האם הם הגיעו רק ל-25% מהדף כלומר נשארו בחלק העליון של העמוד שבו הם היו, האם הם הגיעו ל-50% או אולי אפילו 100%?
  • הקלקה על סרטונים – ניתן להטמיע קוד מעקב שאומר לנו אם הגולשים הקליקו על סרטון שהטמענו בעמוד מסוים. סרטונים הם דרך נהדרת להשאיר את הגולשים זמן רב יותר בכל עמוד ולכן כדאי שנעקוב ונראה אם הסרטון באמת מופעל או לא.
  • הקלקה על קישורים – אם יש לנו לחצן באמצע העמוד שבו אנחנו רוצים להניע את הגולשים למקום מסוים כמו "לתיק עבודות לחצו כאן", אז באפשרותנו להטמיע קוד מעקב שמספר לנו על איזה לחצנים באתר הגולשים הקליקו.

עבור גוגל אדס

גוגל אדס זוהי הפלטפורמה של הפרסום הממומן בגוגל. בין היתר כדי לעקוב ולמדוד את ההצלחות של הפרסום הממומן, אנחנו צריכים להטמיע קוד מעקב אחר המרות שממוקם בעמוד התודה אחרי שהגולש השאיר פרטים.

במקום שניגש לאתר כדי להטמיע את הקוד בעמוד התודה המסוים, אנחנו יכולים לגשת לגוגל תג מנג'ר ולהטמיע את הקוד דרכו.

עבור פייסבוק

בדיוק כמו שיש לנו את האפשרות להטמיע קוד המרה של גוגל, כך אנחנו יכולים גם להטמיע קוד המרה של פייסבוק שקופץ כל פעם שהגולש מגיע לעמוד התודה.

מה היתרונות של השימוש בגוגל תג מנג'ר?

  • חסכון בקוד – הטמעה של קודים חדשים מובילה בסופו של דבר לאיטיות הדרגתית במהירות הטעינה של האתר. עם גוגל תג מנג'ר אנחנו נדרשים בעצם להטמעה חד פעמית שלו ומשם כל קוד אחר מוטמע דרך הממשק של ה-GTM. בדרך הזו אנחנו חוסכים קוד שמופיע באתר ומשמרים את זמן הטעינה.
  • ריכוזיות – גוגל תג מנג'ר מאפשר לנו לרכז את כל הקודים השונים שמוטמעים באתר במקום אחד. בדרך הזו נוכל להסיר מעקבים שאנחנו לא מעוניינים בהם ואם נעביר את האתר לניהול של חברת קידום אחרת, אז הרי שהיא תדע בדיוק מה נעשה באתר ולא תצטרך לבצע מחקר ארוך ומתיש.
  • קל לשימוש – מדובר במערכת שאמנם מצריכה קצת למידה, אך קיים לא מעט חומר באינטרנט הן באנגלית והן בעברית. ישנם אף סרטונים ביוטיוב שממש ממוקדים בדרכי ההטמעה של הקודים השונים. אם אתם בעלי עסק ורוצים לנהל את האתר שלכם בכוחות עצמכם, דעו כי מדובר במערכת מאוד אינטואיטיבית ופשוטה.

איפה גוגל תג מנג'ר פוגש אותנו?

אנחנו משתמשים ב-Google Tag Manager עבור מגוון שירותים שאנחנו נותנים.

אם מדובר בקידום SEO, אז הרי שאנחנו אוהבים לעקוב אחר אחוזי הגלילה של הגולשים בעמודים והלחיצה על הלחצנים השונים. עמוד שבו הגולשים קראו רק 25% הוא בעצם אזור שלא עשה את העבודה שלו כמצופה ולכן חשוב לתחקר ולהבין למה התוכן לא עבד, או איך חווית המשתמש נפגמה?

אם מדובר בקידום ממומן בגוגל או רשתות חברתיות אז הרי שאנחנו משתמשים גם בניתוח אנליטיקס כדי להבין את התוצאות טוב יותר וגם מטמיעים דרך התג מנג'ר את קודי ההמרה השונים.

אם מדובר בבניית אתרים, אנחנו נוהגים להטמיע את ה-GTM כחלק מן העבודה המקדימה כדי להכין את האתר לקידום. לקוח שמקבל אתר עם קודים מוטמעים, הוא לקוח שיודע שמכאן הוא רק יכול לעלות. מה גם שישנן הנחות שאומרות שגוגל מעדיפים אתרים שבהם מוטמעים כל הקודים השונים, אבל חשוב להסתייג ולומר שאלו הנחות בלבד.

מי אנחנו?

יולו מדיה הינה חברת שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים וגדולים כאחד.

אנחנו אוהבים לשלב יצירתיות בתוך עולמות הפרסום כדי שהלקוחות שלנו ייהנו ממיתוג בולט לעין ואחוז פניות גבוה יותר של לקוחות חדשים.

מחפשים חברה לקידום אתרים? נשמח לשבת לקפה!

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן