טיפים קטנים שישנו בענק את הקמפיין הממומן שלכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
טיפים קטנים שישנו בענק את הקמפיין הממומן שלכם

בניית קמפיין ממומן בגוגל מצריכה אסטרטגיה ראשונית, כזו שתאפשר לנו לבנות ולהגדיר אותו בצורה נכונה ויעילה. אך במרבית הפעמים, לא משנה עד כמה נתכונן לקראת עליית הקמפיין הממומן, תמיד נגלה שיש מקום לשיפור.

מתקציב שלא מנוצל עד הסוף, דרך מילים שמתבררות כמשמעותיות ביותר אל מול אלו שלא ועד לגובה הצעת המחיר שאנחנו שמים על כל מילה ומילה וביצועי המודעות, ניהול קמפיין ממומן בגוגל מצריך מאיתנו להיות כל העת עם האצבע על הדופק. אי אפשר פשוט להעלות אותו לאוויר ולצפות לביצועים טובים. השאיפה שלנו צריכה תמיד לכוון אל עבר CTR שעומד על 8-10% ובמרבית הפעמים זה ידרוש מאתנו לערוך מקצה שיפורים.

אילו טריקים יוכלו לשפר את הקמפיין הממומן?

את האופטימיזציה לקמפיין הממומן חשוב שנחלק לשתיים: החלק הראשון הוא בשבוע והשבועיים הראשונים לקיומו של הקמפיין. החלק השני צריך להתבצע לאחר כ-30 ימים לכל הפחות, אז מתחילה להצטבר לנו סטטיסטיקה משמעותית שתאפשר צעדים מעט יותר מתקדמים.

אופטימיזציה בשבועיים הראשונים לקמפיין

מילים שליליות – מהרגע שבו הקמנו את הקמפיין והעלינו אותו לאוויר, חשוב שנערוך מעבר יומיומי על המונחים שבהם הופענו, כלומר המונחים הטבעיים שהגולשים הקלידו. פעמים רבות נמצא שם זהב טהור ובפעמים רבות נוספות נמצא מונחים מיותרים שיבזבזו לנו תקציבים משמעותיים.

כדי למנוע את הופעת הקמפיין במילים לא רלוונטיות, הקדישו למונחים אלו מחשבה מבעוד מועד. שלבו במילים השליליות שלכם מילים דוגמת "חינם" "ללא עלות" "איך" "כמה" "למה". האם מדובר במכללה שמוכרת קורס חשבי שכר? במקרה הזה הכניסו את המילה "דרושים" לשליליות. האם מדובר בעסק של מדריכת פילאטיס? במקרה הזה שלבו את המילים "קניה" "למכירה" "בזול" וכיוצא בזה במילים השליליות.

נסו לשער מה יוביל תנועה לא רלוונטית אל הקמפיין שלכם ובצעו מעבר יומיומי על המונחים.

איתור מילים בזבזניות – במהלך השבועיים הראשונים של הקמפיין, כבר נוכל לאתר מילים שמדליקות אצלנו נורות אדומות.

אחוז הקלקה אל מול המרה: ייתכן שנמצא מילים בעלות אחוז הקלקה גבוה, אך שבפועל הן לא מביאות דבר. לרוב יהיה מדובר במילים כלליות שהביאו לנו תנועה לא ממוקדת ולא איכותית.

טריגר למונחים לא רלוונטיים: מילים מסוימות ובעיקר כאלו שנמצאות בהתאמה רחבה, יכולות לעודד את גוגל להציג אותנו במונחים שאינם רלוונטיים למטרות הקמפיין. חשוב לוודא תחת המונחים, מה המילה שגרמה למודעה שלנו לצוץ. גוגל מראים את ההקשר בין המונח לבין המילה וכך העבודה שלנו יכולה להיות קלה ופשוטה.

ציוני איכות – בתום שבועיים כבר נתחיל לראות את ציוני האיכות עבור מגוון מילות מפתח. חשוב להקפיד על ציוני איכות גבוהים שכן הם מאפשרים לצמצם את העלות עבור כל מילת מפתח ובו זמנית מאפשרים לנו להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

ציוני איכות מושפעים מ: רלוונטיות המילה אל המודעה ורלוונטיות המודעה אל דף הנחיתה. וודאו שמילת המפתח מצוינת גם בתוך המודעה הממומנת וגם בתוך הכותרת של דף הנחיתה.

כיצד ציוני האיכות של גוגל עובדים? הנוסחה פשוטה: מחיר להקלקה X ציון האיכות = דירוג המודעה.

נניח ושמנו ביד על סך 3 ₪ למילה מסוימת וציון האיכות שלנו הוא 5/10. מנגד מתחרה שם ביד על סך 3 שקלים לאותה המילה וציון האיכות שלו הוא 8/10. כך יוצא שהציון שלנו הוא 3 X 5 = 15 ואילו של המתחרה הציון הוא 3 X 8 = 24.

ההבדל המשמעותי הזה יוביל את גוגל לדרג את המתחרה שלנו גבוה יותר בעבור אותו הסכום. בנוסף, המתחרה אף יכול להפחית את הסכום שהוא נותן למילה ועדיין להתברג מעלינו.

טריקים לשיפור הקמפיין הממומן בתום 30 יום

עברו 30 יום מהרגע שבו הקמפיין הממומן שלכם עלה לאוויר? עוד טרם ראיתם שיפורים ניכרים בהמרות? זה הזמן לעבור למספר שיטות יעילות שעליהן ניתן להסתמך רק כאשר צברנו מספיק נתונים.

שעות פעילות – בין הדברים הראשונים שעליכם לבדוק הוא מה שעות הפעילות העיקריות של הגולשים שלכם. ישנם מוצרים מסוימים שבהם ניתן ממש לאפיין את התנהגות הגולשים ולאתר את השעות הפעילות ביותר שלהם.

כך למשל קמפיין ממומן שהרצנו עבור חנות מחשבים, נמצא כלא יעיל בשעות הבוקר. החל משעות הצהריים ועד לחצות ראינו כי מספר ההקלקות עלה באופן משמעותי וכך גם ההמרות. תחת תקציב מוגבל יחסית, החלטנו להגביל את הקמפיין ולהציגו רק משעות הצהריים והלאה. באופן הזה, הגולשים האיכותיים יותר זכו לראות את המודעה פעמים רבות יותר כיוון שהתקציב נשמר עבורם.

מכשירים – אט אט נתחיל לשים לב באילו מכשירים הביצועים של הקמפיין שלנו טובים יותר. באפשרותנו להורות לגוגל שלא להציג את הקמפיין שלנו במובייל, מחשבים או טאבלט. לרוב יתגלה כי מכשירי הטבלט כמעט ולא מניבים דבר.

עם זאת, אנחנו באופן חד-משמעי לא ממליצים להוריד את הקמפיין ממחשבים או ניידים. אם אתם רואים שהביצועים שונים בצורה ניכרת, בדקו את דף הנחיתה שלכם, ייתכן שהעיצוב של המחשב או הרספונסיבי לנייד, פשוט מחמיץ את חווית המשתמש שאנו זקוקים לה כדי לעודד המרה.

לאלו מכם שלא בטוחים היכן צריך להתחיל, אנחנו ממליצים לקרוא את המאמר הבא שמדבר על חווית המשתמש בניידים.

גילאים – מה הם הגילאים העיקריים שהניבו לנו המרות? בפתיחת חשבון Gmail הגולשים נדרשים למלא את תאריך הלידה שלהם. להגיד לכם שתמיד הגולשים כותבים את האמת? וודאי שלא, אבל זוהי דרך נוספת שלרוב יכולה לגלות לנו מי הם הגולשים הרלוונטיים עבורנו.

נניח ואנחנו מקימים קמפיין לחברת הובלות, ייתכן מאוד שגילאי 18-24 יימצאו כלל לא רלוונטיים ורק בני 25 ומעלה מתחילים לבצע חיפושים רציניים שגם מובילים להמרות וקבלת שירותים מטעם החברה.

דו"ח מכירות פומביות – מה נתח החשיפה שלכם אל מול המתחרים? גוגל יודעים להציג לנו את הנתונים הללו וכך ליידע אותנו אם המתחרים שלנו זוכים לחשיפה גבוהה יותר מאתנו. לרוב נתון זה יהיה מושפע מציוני האיכות והמחיר המוצע להקלקה.

במקרים שבהם הצעת המחיר להקלקה או ציון האיכות יהיו נמוכים, אז הרי שנופיע בחלקו התחתון של תוצאות החיפוש. המתחרים שלנו יזכו למרבית החשיפה ואילו אנו נקבל מספר נמוך יותר של הקלקות.

הקפידו להסתכל על דו"ח המכירות הפומביות. נתון זה יסייע לכם לגבש החלטה אם להעלות את הצעת המחיר להקלקה ואם יש צורך לבחון כיצד לשפר את ציוני האיכות בצורה דרסטית.

צריכים יועץ שיווקי לניהול הקמפיין?

אזזז.. ברוכים הבאים ליולו מדיה. אנחנו חברת שיווק דיגיטלי לעסקים שבנויה מחבר'ה צעירים, יצירתיים ואוהבי דיגיטל מושבעים.

אנחנו מביאים אתנו ניסיון עשיר בקידום אורגני וממומן ידע בעיצוב דפי נחיתה ובבניית אתרים ויכולות אנליטיות ויצירתיות שמאפשרות לבחון קמפיינים שמקרטעים וזקוקים לניעור משמעותי.

נשמח לעמוד לשירותכם ולספק לכם את הייעוץ המקצועי שהעסק שלכם זקוק לו.

לפרטים התקשרו: 072-3950681 או השאירו פניה באתר.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן