טיפים ליצירת אסטרטגיה שיווקית מצליחה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אסטרטגיה שיווקית

שיווק אונליין הוא אמצעי יעיל וממוקד שמסייע להביא לעסק לקוחות חדשים ולמנף את העסקאות בעשרות ואף מאות אחוזים. עם זאת, הבחירה באפיקי השיווק הדיגיטליים הנכונים ביותר, היא חשובה ואף קריטית להצלחת הקמפיין.

רבים רואים בשיווק הדיגיטלי כמעין נוסחת קסמים שיכולה לייצר לידים באופן פשוט וקל. אז נכון, ההשקעה בשיווק אכן יכולה להניב לנו תשואה גבוהה, אך חשוב לדעת לעשות זאת בצורה שקולה ומחושבת. כדי שתפיקו את המיטב מן הקמפיין הדיגיטלי שלכם, ריכזנו כאן את הטיפים המרכזיים ליצירת אסטרטגיה שיווקית מכוונת תוצאות.

כיצד יוצרים אסטרטגיה שיווקית?

בתכל'ס? יכולים למכור לכם מגוון רחב של מושגים שונים ולהראות כאילו מדובר בתורה מסיני, אך הדבר החשוב ביותר להצלחתו של העסק בקמפיינים ממומנים הוא איך לא – קהל היעד! כן, מיקוד נכון ויעיל בקהל היעד הוא המפתח להצלחה והוא הפרט שיכול לעשות את כל ההבדל בין הצלחה מסחררת לבין קמפיין שמדשדש הרחק מאחור.

אז עכשיו אחרי שנתנו את הפרומו הקצרצר הזה, הנה הכללים החשובים ביותר לשיווק הדיגיטלי של העסק שלכם.

למי אתם מכוונים את הקמפיין?

רלוונטיות היא שם המשחק. אם הקמפיין שלכם יגיע לקהלים שאינם מעוניינים בשירות/המוצר שלכם, אז הרי שההיגיון הבריא אומר לנו שאין כל סיכוי שנראה מכך תנועה איכותית.

בגוגל ניתן לבסס את קהל היעד על-ידי מחקר מילות מפתח. בכל קמפיין ממומן שאנו עורכים בגוגל, אנו מבקשים קודם כל לדבר עם בעל העסק, לחקור את מטרותיו העסקיות ולהכיר את המתחרים שלו. רק לאחר מכן אנו ממשיכים למחקר מילות מפתח שבהן יופיעו המודעות הממומנות.

דוגמה: יש לנו עסק שמוכר חלונות כהים לרכב. האם נפרסם אותו בביטוי "אביזרים לרכב"? או אולי ב"שדרוג לרכב"? מרבית הסיכויים שלא, כיוון שמדובר בביטויים שמכוונים לקהל יעד אחר לחלוטין. אביזרים לרכב יכולים גם להיות שטיחים או כיסוי למושבים ושדרוג לרכב כבר מגיע להתקנת ספוילר, נורות ניאון וכיוצא בזה.

בפייסבוק קהלי היעד מבוססים על תחומי עניין ומאפיינים שונים של הקהלים. אם אנו מפרסמים חברה המוכרת תרופות הומאופתיות, אז הרי שנבסס את המחקר על קהלים שהתעניינו בסופר פארם או קהלים שהתעניינו בתזונה ובריאות. לחילופין, לא נרצה לטעות ולכוון את הקמפיין לקהלים שמתעניינים בטבע שכן ייתכן ואלו בכלל מטיבי לכת המטיילים בארץ ובעולם.

איפה הקהל שלכם נמצא?

שימו לב, סעיף נוסף שגם הוא מתמקד בקהל היעד שלנו. הפעם אנחנו לא מדברים על מילות מפתח או על תחומי עניין, כי אם על נושא חשוב ובוער אף יותר – איפה הקהל שלכם מבלה את מרבית זמנו.

נסביר: נניח ואתם שמאי רכוש שעוזרים ללקוחות שלכם בהגשת תביעות לחברת הביטוח. האם קהל היעד שלכם יחפש אתכם בפייסבוק? מרבית הסיכויים שלא. את הקמפיין שלכם יש למקד ספציפית במנוע החיפוש של גוגל, שהרי לקוחות פוטנציאליים ייגשו למנוע החיפוש עם בקשה למציאת איש מקצוע רלוונטי.

ועכשיו – נניח ואתם עסק שמוכר חבילות שונות לחתונה שכוללות תקליטן, אביזרים לחתונה, צלם וכיוצא בזה. מרבית הסיכויים שקהל היעד שלכם יחפש אתכם בגוגל, אך גם ישמח לפגוש אתכם "לגמרי במקרה" בפייסבוק.

מה ההבדל? שפייסבוק היא מערכת פרסום שבה הגולשים לא חיפשו אותנו באופן ממוקד, אלא הופענו להם כך פתאום בתוך הפיד. כאן מדובר בפרסום שונה שצריך להופיע יש מאין לגולשים ולספק להם מענה. ייתכן שהגולשים חיפשו בגוגל ספציפית צלם וייתכן שהם חיפשו באופן נקודתי תקליטן. לפתע אתם הופעתם עם מודעה של חבילה כוללת וכך למעשה "סגרתם להם את הפינה".

מה התקציב?

לתקציב שלנו יש משמעות מאוד עמוקה בכל מה שנוגע להתוויית האסטרטגיה השיווקית של העסק שלנו. אם יש לנו את האפשרות להשקיע במספר אפיקים אז הרי שנוכל לעשות שילובים שונים.

דוגמה: נניח ויש לנו קמפיין שבו אנחנו מפרסמים שירות של אמן בלונים. גולשים באים, מחפשים בגוגל אחר נותני שירות בתחום, מרפרפים בין המודעות ומתלבטים. נכון לעכשיו הם לא השאירו פרטים ולנו יש את מרווח הזמן כדי לשכנע אותם שאנו האפשרות הכדאית ביותר עבורם.

במצב שכזה, ניתן להטמיע פיקסל של פייסבוק בתוך דף הנחיתה שאליו הובלנו את הגולשים בגוגל ואחר כך "לרדוף" אחריהם בפייסבוק עם מודעת רימרקטינג. אט אט ההכרה בעסק תחלחל אל הגולשים ולבסוף הם יחליטו להשאיר פרטים. המרדף (שצריך לבצע בצורה מתונה יש לומר!) יסייע במיתוג וישדר תחושת אמינות שאכן מדובר עסק משגשג.

במידה ואין לכם אפשרות לתקציב שמתחלק בין שני קמפיינים, אז הרי שחשוב להקדיש מחשבה ולהחליט באופן מושכל ונכון באשר לאפיק הפרסומי הנכון ביותר.

מה יגרום לקמפיין שלכם להיות רווחי?

כאן כבר מדובר בחלק קריטי שרבים שוכחים לשים לב אליו! יצירת קמפיין זה מעולה, קבלת לידים זה מצוין, אבל האם הקמפיין באמת מכסה על ההשקעה?

חשוב לקחת בחשבון מגוון רחב של מרכיבים הכוללים: תשלום דמי ניהול בעבור ניהול הקמפיין, התקציב החודשי שמוקצה עבור הקמפיין וההוצאות הכרוכות במתן המוצר/השירות.

ניתן כאן דוגמה – נניח ואתם חברה המעניקה שירותי CRM. אתם מרימים קמפיין ממומן ורוצים להשיג לקוחות חדשים. עתה עליכם לקחת בחשבון את הנתונים הבאים: העלות הממוצעת להקלקה היא 14 שקלים, מכירת יוזר אחד ל-CRM היא 100 שקלים לחודש ויחס ההמרה עומד על כ-3 פניות איכותיות בשבוע.

ייתכן שבקמפיין תשקיעו תקציבים של כ-2000 שקלים בחודש ולאחר מכן תצטרכו לפחות 20 לקוחות חדשים כדי שההשקעה תכסה את עצמה בחודש הראשון. כמובן שהמספר הוא נמוך יותר וכך נניח ואם יהיו לכם 5 לקוחות חדשים, אז הרי שתצטרכו להמתין 4 חודשים לכיסוי ההשקעה. רק לאחר מכן יגיע הרווח.

לפיכך – הקפידו תמיד לחשוב מה יגרום לקמפיין שלכם להיות רווחי. אל תתנו למספרים להטעות אתכם ולספק לכם תחושת אופוריה מכל סגירה.

מתלבטים איך להוביל את הקמפיין שלכם? נשמח ללוות אתכם

ביולו מדיה אנו שמחים ללוות את לקוחותינו תוך שימת דגש על קמפיינים יצירתיים וממירים ויצירת אסטרטגיה שיווקית חכמה וממוקדת תוצאה.

חברתנו מספקת שירותי קידום אורגני, קידום ממומן בפייסבוק, אינסטגרם וגוגל, כתיבת תוכן ובניית אתרי וורדפרס.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן