מה זה תוכן שיווקי?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מה זה תוכן שיווקי

תוכן שיווקי מקיף אותנו בכל מקום ובכל שעה. לא פעם אפילו מבלי שאנחנו שמים לב, הכתבה שאנחנו קוראים או המידע שאנחנו מוצאים ברחבי הרשת, מופקים בראש ובראשונה למטרות שיווקיות שיניעו אותנו לרכוש מוצר או לקבל שירות.

כיצד התוכן השיווקי בא לידי ביטוי?

תכנים שיווקיים יכולים להתחלק לשתי קבוצות עיקריות: תוכן אינפורמטיבי שמטרתו להעניק ערך מוסף לגולש ולחילופין תוכן שממריץ את הגולש לקבל את השירות מבלי להסתיר את כוונותיו.

השימוש בתוכן אינפורמטיבי הוא נפוץ יותר כאשר מדובר בקידום אורגני בגוגל ובכתבות ממומנות על גבי פלטפורמות שיווקיות שונות דוגמת אאוטבריין וטאבולה. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שתכנים מסוג זה, עד כמה שהם משתדלים להיות אינפורמטיביים, גם כוללים בתוכם סוג של בשורה לקהל הרחב, משהו שהוא טרם הכיר קודם. "מי אמר שצריך גשר לשיניים? שיטה חדשנית הושקה בישראל!" זו דוגמה נפלאה לתוכן שמכיל בתוכו מלל אינפורמטיבי שבאמת יכול לסקרן אותנו, אך בו בעת גם מספר לנו על שירות – וזוהי מטרתו העיקרית.

ומתי בא לידי ביטוי תוכן שיווקי שאיננו מסתיר את כוונותיו?

לרוב תוכן שכזה יתבטא בדפי נחיתה מקידום ממומן בגוגל ובפייסבוק. להבדיל מתכנים ממומנים שמופיעים באתרים חדשותיים, בלוגים ואתרי מדיה שונים, תוכן שמופיע לגולשים בגוגל ובפייסבוק תופס אותם חסרי סבלנות ובטח שלא נכונים לקריאה ממושכת.

גולשים שמחפשים תשובה לשירות כלשהו בגוגל, רוצים לקבל את המענה כאן ועכשיו. הם לא מחפשים שום בשורה חדשה למעט מבצעים והטבות. בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות, הפרסומות תוספות את הגולשים כשהם אפילו לא שקלו לקרוא באותו הרגע תוכן בנושא שאנחנו מפרסמים. לכן חשוב להתחשב בקבוצות אלו ולספק להן תוכן שיווקי, קצר וקולע, כזה שמסביר בדיוק מה השירות ולמה לבחור בנו.

כיצד ניתן לכתוב תוכן אינפורמטיבי עם כוונות שיווקיות?

זה נכון שתוכן אינפורמטיבי מיועד לגולשים עם יותר סבלנות, אשר מעוניינים לקבל ערך מוסף ולקבל תשובות לשאלותיהם. אך זכרו גם הם מגיעים עם רצון לקבל שירות מסוים ולכן חשוב לפתוח את הפסקה הראשונה של התוכן עם הצפת הבעיה ורמיזה לפתרון.

אם מדובר בקידום אתר של עסק העוסק בטיפולים בחרדות, אז הרי שכתבות אלו ייפתחו בהצפת הבעיה, תמצית התסמינים שלה ומתן הרמיזה לכך שבהמשך התוכן יעלו מגוון פתרונות שונים, שבעצם יש מה לעשות בנידון.
זוהי למעשה הנעה לפעולה מרומזת שגורמת לגולשים לגלול מטה ולבצע אינטראקציה עם האתר. מדובר בדרך מצוינת להגביר את כוחו הקידומי האורגני של האתר ולהוכיח לגוגל שיש כאן תוכן שמעניין את הגולשים.

כיצד ניתן לכתוב תוכן שיווקי טהור?

תוכן שיווקי טהור צריך להיכתב ברמה קלילה הרבה יותר. אנחנו לא מחפשים להקשות על הגולשים שלנו ורוצים לספק להם את כל המידע כאן ועכשיו, בלי משחקים. הכלל הראשון הוא פשוט לייצר כתיבה זורמת, כתיבה שאיננה מחויבת לעברית גבוה (אך כמובן גם בלי שגיאות!!), כתיבה שפונה בדיוק לקהל היעד. כתבתם לסטודנטים לעתיד שמתלבטים לאיזו מכללה להירשם? תשלבו עברית גבוהה עם כמה מונחים של סטודנט חופשי, כתבתם לאנשים שמחפשים חופשה? המילים מפנק, דילים וכיוצא בזה בהחלט צריכות להיכנס לכתיבה.

עם זאת, אל תוותרו על מתן הערך המוסף עבור הקוראים שלכם. תמיד הבינו את הייחודיות שלכם, הדגישו אותה, העניקו כמה טיפים מחוץ לקופסה, הסבירו בדיוק מה השירות שלכם. רק חשוב – עשו זאת בתמציתיות.

לסיכום

תוכן שיווקי נמצא בכל מקום. למעט כתבות חדשותיות שזוהי כל מטרתן, כל תוכן הוא ברמת "חשוד".

הנקודות המשותפות בין שני התכנים היא שעלינו החובה להציף את הבעיה ולהראות את הפתרון. לדבר אל הגולשים ולהיכנס ממש אל תוך עולמם הפרטי. הרגע שבו נגענו בנקודות החשובות ביותר, הוא הרגע שבו זכינו לאמון הראשוני שלהם.

רוצים ליצור תוכן שיווקי עבור העסק שלכם? דברו איתנו ונשמח לעזור!

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן