מה זה דף נחיתה ולמה הוא חשוב כל כך?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מה זה דפי נחיתה

בכל מה שנוגע לשיווק דיגיטלי, דפי נחיתה הם בהחלט מוצר צריכה בסיסי.

אבל בלי למשוך אתכם בפסקת פתיחה ארוכה ומייגעת – דפי נחיתה כשמם כן הם, ומדובר בדפים שאליהם "נוחתים" הגולשים מיד כשהם מקליקים על מודעה ממומנת בגוגל או בפייסבוק, על כתבת תוכן ממומנת שמופיעה באתרי מגזין ואתרי חדשות למיניהן או על תוצאה של אתר בתוצאות החיפוש האורגניות.

ולמה דפי הנחיתה הם כל כך חשובים?

ראשית כל נדגיש כי דפי נחיתה הם קריטיים לקמפיינים ממומנים. על ההבדל בין דף נחיתה לקמפיין ממומן לבין דף נחיתה לקידום אורגני נשמח לענות לכם במאמר הבא.

ועכשיו לענייננו: תחשבו על זה רגע – אנחנו משקיעים שעות על גבי שעות כדי לאפיין קמפיינים בצורה מדויקת, חוקרים וקובעים קהלים ומחליטים על תקציבים. לבסוף, אנחנו קובעים שהקלקה על מודעות ממומנות מסוימות יביאו את הגולשים לדפים ייעודיים.

עתה דמיינו שלאחר כל המאמץ מתרחש התהליך הבא – המודעות הופיעו בדיוק לגולשים המדויקים שרצינו, הגולשים הקליקו מתוך עניין ורצון לקבל שירות / לבצע רכישה, ואילו כשהם הגיעו אל תוך הדף עצמו הם חשו מבולבלים או קיבלו רושם שלילי והחליטו לנטוש ולעבור אל המתחרים.

מה קרה כאן?

למעשה אתם כלקוחות שילמתם למפרסמים שלכם את דמי הניהול עבור הקמת הקמפיין, הוצאתם מכספכם עבור התקציב היומי כדי שהקמפיין ירוץ בשוטף ולבסוף לא הרווחתם שום רכישה. הקמפיין עבד – דף הנחיתה לא.

אסתטיות, ענייניות ונוחות

אלו הם שלושת הכללים החשובים ביותר מבחינתנו בכל מה שנוגע לדפי נחיתה.

חשוב תמיד שנזכור כי הקלקה על קמפיין על-ידי גולש רלוונטי, היא רק חצי הדרך. דף הנחיתה עצמו, הוא זה שמשלים לנו את 50% הנותרים.

אסתטיות

בשיווק דיגיטלי חווית משתמש היא שם המשחק. אין זה מקרי שניתן למצוא כיום מגוון רחב ביותר של קורסים ממוקדים שמציעים לגרפיקאים ומשווקים תכנית לימודים מסודרת בה כלל החומרים מוקדשים להבנת עיצוב והחוויה שהגולש עובר בזכותה.

הדבר הראשון והחשוב ביותר עבור דף נחיתה יעיל הוא מראה אסתטי ונעים לעין. ברגע שהגולש הרגיש ולו מעט אי נוחות מהדף, הדבר עלול להשפיע על האופן שבו הוא תופס את העסק כולו. דמיינו דף נחיתה לבן שנראה כמו קובץ וורד – האם לא תסיקו באופן מידי שהעסק שאליו אתם רוצים להשאיר פרטים הוא מיושן?

באסתטיות חשוב גם להתאים את המראה הגרפי אל העסק. אם מדובר בג'ימבורי לילדים, אז הרי שדף צבעוני ומשעשע יעביר את התחושה הנכונה. אם מדובר במשרד לראיית חשבון מנגד, אז הרי שחשוב שיהיה עיצוב "משעמם" ונקי.

מסקנה: לאסתטיקה של דף הנחיתה יש השפעה ניכרת על האופן שבו הגולש תופס את בית העסק.

ענייניות

בקידום ממומן כל קליק נחשב, ולכן חשוב שלא נפספס את הגולשים שלנו ונעייף אותם עם תוכן ארוך מדי.

חשוב שנבין כי התנהגות הגולשים באינטרנט, היא איננה ההתנהגות של אלו שנוהגים לקרוא ספר טוב לפני השינה. מדובר באנשים שנמצאים באוטובוס, ברכבת, על הספה מול הטלוויזיה, בעבודה ובאלף מקומות נוספים והם מחפשים דבר אחד – את הפואנטה.

אם הם רואים את מה שהם חיפשו, מבחינתם הם מרוצים. לא ראו? ייתכן מאוד שהחמצנו פניה חדשה.

אז איך עושים זאת?

לצד חווית משתמש טובה שמעניקה לגולש נוחות ורושם ראשוני טוב, חשוב שנגבה את העיצוב עם תוכן ענייני בלבד. תוכן שכזה צריך לכלול את כל המסרים השיווקיים בצורה השקופה ביותר תוך הדגשת הצורך והמקצועיות של בית העסק.

התחילו תמיד עם פסקה קצרה וטובה שמסבירה על בית העסק והשירות המקצועי שהוא מעניק, המשיכו לסעיפים ברורים שמסבירים בדיוק מה מקבלים ומשם הזרימו את הגולשים לטופס יצירת קשר עליו נתעכב בפסקה הבאה.

טיפ קטן וחשוב: לכו על-פי הרגלי הקריאה של דוברי העברית מימין לשמאל. התחילו עם פסקה מימין, סעיפים מימין וטופס השארת פרטי קשר משמאל.

נוחות

בחרנו במילה קצת טריקית שכן נוחות משלבת בין תוכן קצר לבין עיצוב נעים לעין. אבל כאן אנחנו מתכוונים לנוחות מסוג אחר – עלינו להקפיד שלגולשים יהיה נוח, נגיש וקל להשאיר לנו פרטים.

למעט מקרים יוצאי דופן בהם מדובר בדף נחיתה הוא ארוך ומסביר על שירות מורכב, דפי נחיתה צריכים להציג את טופס יצירת הקשר מיד בחלקו העליון של העמוד.

על כך שהגולשים הם חסרי סבלנות כבר התעכבנו מעט בפסקאות למעלה, וכאן המקום להדגיש זאת שוב – אם הגולש לא יראה איפה הוא יכול להשאיר פרטים, ייתכן שהוא יחוש חוסר סבלנות ופשוט ינטוש ויעבור אל המתחרים.

טיפ: הקפידו תמיד שדפי הנחיתה יתאימו לניידים! אם נחזור לכל 3 הסעיפים האחרונים, אז דף נחיתה במובייל צריך להעניק לגולשים חווית משתמש עיצובית טובה, מבנה תוכן ענייני שלא מעייף ומתיש את הגולש ונוחות מקסימלית.

וודאו שטופס יצירת הקשר מופיע כמעט באופן מידי מול הגולשים.

אז מה הופך את דפי הנחיתה לכה חשובים?

פשוט מאוד – אומרים שבמלחמה חשוב שלצד חזית יציבה יהיה עורף חזק. כאן דף הנחיתה הוא השלב השני שבו הגולש פוגש אחרי שהמודעות הממומנות היו בחזית.

אם דף הנחיתה לא יוביל את הגולש להשאיר לנו פניה או לבצע רכישה, אז הרי שכל הקמפיין נידון לכישלון.

נשמח להציע לכם את שירותנו (באמת חשבתם שלא נציע את עצמנו!?)

אזזזזזז… ברוכים הבאים! לנו קוראים יולו מדיה ואנחנו חברת קידום אתרים.

אנחנו משלבים בין יצירתיות לפרקטיות – אנחנו יודעים להקים קמפיינים כמו מכונה משומנת, ומצד שני בונים דפי נחיתה יצירתיים, יפים וממירים (זה החלק שבו אנחנו נותנים סוף סוף את הבמה לצד היצירתי שלנו).

אנחנו נשמח לספק גם לכם שירות מקצועי, אדיב וחייכן! אבל לא לפני שנערוך שיחת היכרות וייעוץ! קידום ממומן בגוגל? או שאולי פייסבוק? אולי בכלל קמפיינים משולבים או שמא קידום אורגני בלבד?
את זה כבר נדע ביחד!

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן