ההבדל בין דף נחיתה לקידום ממומן לבין קידום אורגני

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ההבדל בין דף נחיתה לקידום ממומן לבין קידום אורגני

דף נחיתה הוא הדף הראשון שאליו הגולשים נוחתים אחרי שהם או הקליקו על מודעה ממומנת או מצאו אתר שהופיע להם בתוצאות החיפוש האורגני בגוגל ושלל מנועי החיפוש השונים.

מרגישים מבולבלים? ובכן, קל להבין אתכם. דפי נחיתה הם מושג שמאפיין יותר את עולם הקידום הממומן. במאמר שכתבתנו הסברנו כי לרוב דפי הנחיתה הם עמודי אינטרנט שאותם הקמנו במיוחד עבור הקמפיין ומטרתם להציג לגולשים תוכן ענייני, מראה אסתטי ונקי ונגישות גבוהה לטפסי צור קשר/טפסי רכישה.

אז איך כל זה משתלב לנו עם קידום אורגני? על כך נענה במאמר הבא.

למה כולם שמים את הדגש על דפי הנחיתה?

בין אם אנחנו מקדמים SEO ובין אם אנחנו מפעילים קמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות או בגוגל, מה שבטוח הוא שבכולם יש לנו מטרה אחת ויחידה – שהגולשים ישאירו לנו פניות או לחילופין יבצעו רכישה באתר. הגולשים היו ועזבו בלי כל פעולה נוספת? ייתכן מאוד שהחמצנו המרה.

נסו לדמות את זה לראיון עבודה: אתם מגיעים אל המנהל/ת ומעוניינים להותיר רושם ראשוני חיובי. אתם מתלבשים יפה, מדברים בצורה רהוטה ועונים את כל התשובות הכי נכונות והכי מוצלחות. כך בדיוק עובדים דפי נחיתה – אנחנו "מתראיינים" אצל הגולשים וחייבים להותיר אצלם רושם ראשוני חיובי.

שני סוגים של דפי נחיתה

חשוב שנבצע הפרדה בין דפי נחיתה לקידום ממומן לבין דפי נחיתה לקידום אורגני. כל אחד מהם הוא בעל השפעה אחרת ובעל מבנה שונה.

דפי נחיתה לקידום ממומן

הגולשים הקליקו על המודעה שלנו? מה שבטוח הוא שגוגל, פייסבוק ויתר פלטפורמות הפרסום עוד יגישו לנו את החשבון. עתה מה שחשוב הוא זה לדעת שהגולשים הגיעו אלינו לדף הנחיתה והשאירו פרטי קשר.

לפיכך, חשוב להקים דפים שהם תמציתיים ונוחים לקריאה. כאן אין לנו מקום להתלבטויות שכן אם הגולש נטש, אז הכסף ששילמנו הוא אותו הכסף. לכן, חשוב שדפי הנחיתה יכללו מסרים שיווקיים ברורים ומשפטי הנעה לפעולה – אנחנו עושים א', ב', ג' ו-ד' ואנחנו עושים את זה טוב, לפרטים נוספים השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם.

זכרו תמיד שבכל רגע נתון שבו גרמנו לגולשים לאבד את הריכוז, ייתכן מאוד שאיבדנו הכנסה לעסק.

דפי נחיתה לקידום אורגני

כשזה מגיע לקידום אתרים בגוגל פני הדברים משתנים מן הקצה אל הקצה!

קצת רקע על קידום אורגני:

בקידום אורגני, מנועי החיפוש מחפשים אחר האתרים הרלוונטיים ביותר עבור הגולשים שלהם. אחת מן היכולות העיקריות של מנועי החיפוש היא לסרוק תוכן ועל-פי המילים שנסרקות בתוכו, מנועי החיפוש יודעים אם הטקסט רלוונטי לגולשים שהקלידו מונחים דומים.

כך למשל אם כתבנו תוכן אודות מנעולן בתל אביב, אז הרי שמנועי החיפוש עשויים לבחור להציג אותנו אם אדם יכתוב טכנאי מנעולים בתל אביב.

קצרה היריעה מלספר על כל הטכניקות שעליהן מתבסס קידום SEO, אך מה שאנחנו רוצים להבהיר פה הוא בעצם שמנועי החיפוש הם לא פחות מאשר "חיות תוכן" ותוכן הוא הטרף שלהן.

מניסיוננו בקידום אתרים, תוכן איכותי חייב להתבסס על מינימום של 350-400 מילה. ממש מאמר קצר. אתרים שיש בהם תכנים ארוכים הם אתרים שמצליחים להתקדם בתוצאות החיפוש.

מה זה אומר עבור הגולשים שלנו? או! עכשיו הגענו לחלק המעניין

  • גולשים בקידום ממומן מגיעים כשהם קצרי סבלנות והם גם מודעים שהם הגיעו למודעה ממומנת. הם מגיעים אלינו ללא כל היכרות קודמת והם צריכים לקבל מסרים משכנעים וברורים למה לבחור בנו. הם יראו מגילה? הם פשוט יברחו החוצה.
  • גולשים בקידום אורגני מתנהגים בצורה שונה לחלוטין! הם מודעים לכך שזה אתר שגוגל בחרה בו באופן טבעי, ולכן הם גם מתנהגים בצורה הרבה יותר פייסנית ומשוכנעת כי הם אכן הגיעו למקום בר סמכא שמעניק שירות איכותי.

המסקנה: דף נחיתה לקידום ממומן כולל מסרים קצרים ובמרבית המקרים הוא פשוט לא יצליח להתברג בתוצאה אורגנית ריאלית. הדף יהיה יעיל במאת האחוזים לקידום ממומן, אך לא יספק לנו שום תועלת ב-SEO.

דף נחיתה לקידום אורגני מנגד, הוא בעצם אתר העסק! את האתר נטפח באופן גורף עם תכנים חדשים, תכנים שעלולים להפריע לגולשים שמגיעים מאפיק ממומן. הדף יהיה יעיל עבור קידום אתרים, אך יכשיל אותנו בענק אם ננסה להשתמש בו לאפיקים אחרים.

יש לי אתר, האם אני חייב לבנות דף נחיתה לקידום ממומן?

לרוב ההמלצה הגורפת שלנו תהיה שכן, כדאי לבנות דף נחיתה חדש עבור הקמפיין.

יש לכך מספר סיבות:

  • בדף נחיתה אנחנו יכולים לשנות את העיצוב ו"להתפרע". זאת לעומת אתר העסק שבו ללקוח יש חשיבות רבה לעיצוב (מרבית הסיכויים שנעשתה שם עבודת איפיון ראשונית ומלאכת מחשבת).
  • בדף נחיתה אנחנו יכולים לשנות את התכנים ולייעל אותו על-פי ניתוח התנהגות הגולשים. זאת לעומת אתר העסק שבו נתלבט אם להסיר תכנים שכן זה עלול לפגוע לנו בקידום האורגני.
  • בדף נחיתה אנחנו יכולים לשתול בקלות רבה יותר קודי המרה ומספרי טלפון מדידים שנראים שונה ממספר הטלפון של הלקוח. זה מאפשר לנו למדוד את כל ההמרות הן מטפסים והן ממספרי טלפון. זאת לעומת אתר העסק שבו לעתים לקוחות עלולים לסרב לשנות את פרטי ההתקשרות.

באילו מקרים אנחנו נתלבט ואולי נחליט אחרת?

  • אם האתר מעוצב בצורה יפה ומשכנעת, ייתכן שנעשה ניסוי ראשוני ונראה איך האתר מגיב. במידה והוא לא יגיב בצורה טובה נחזור לאופציה הראשונה שהיא בניית דף נחיתה.
  • אתרי איקומרס לרוב ממעטים במילים וניגשים ישר לעניין – רכישה. דפי נחיתה שכאלה הם מורכבים יותר ולכן במרבית הפעמים, נחליט שאנחנו מנחיתים את הגולשים הישר לתוך אתר העסק.

הגעתם עד הלום? בואו לקפה (משפט נדוש ברמות..)

שלום לכם, יולו מדיה נעים להכיר!

אנחנו אנשי שיווק דיגיטלי חרוצים, יצירתיים וגיקים, האלה שכולם שונאים כי הם עושים בדיוק את מה שהם אוהבים.

אם אתם מתלבטים לגבי קמפיין ממומן או שוקלים לקחת את האתר שלכם לעמוד הראשון, נשמח לקבוע אתכם פגישה. כמובן שאפשר קודם להרים שיחה או לשלוח לנו פניה ואנחנו מבטיחים להתקשר בחזרה.

המומחיות שלנו היא קידום אורגני וממומן בגוגל ובנוסף אנחנו פועלים מול סוכנות נוספת המעניקה שירותי פייסבוק פרטניים. בצורה הזו הלקוחות שלנו מקבלים שירות ממוקד שמביא לתוצאות!

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן