מתי פרסום בפייסבוק עובד?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מתי פרסום בפייסבוק עובד?

פרסום בפייסבוק הוא ללא ספק אחת משיטות הפרסום הנפוצות והפופולריות ביותר בתחום הדיגיטל. בעזרת אסטרטגיה נכונה וקריאה נכונה של המפה, עסקים וחברות יכולים להגיע לקהלים ממוקדים ולהכפיל ואף לשלש את כמות הפניות והעסקאות.

אך האם פרסום בפייסבוק הוא מעין לחש קסמים שתמיד עושה את העבודה? ובכן.. כמו תמיד התשובה היא איננה שחור ולבן. לכל פעילות עסקית יש את הקהל השלה ומטבע הדברים שערוץ שיווקי א' עשוי לפעול טוב יותר מאשר ערוץ שיווקי ב' עבור עסק מסוים ולהפך עבור עסקים אחרים.

אז מתי כדאי לפנות לפרסום בפייסבוק?

פרסום בפייסבוק עובד כאשר מדובר בפעילות עסקית שהגולשים לא חיפשו אחריה באופן מובהק ונסביר.

נניח ואתם עסק שמעניק שירותי פריצת מנעולים. מרבית הסיכויים שהגולשים שלכם נמצאים במצב חירום והפעולה הראשונה שהם יעשו תהיה לחפש אחר נותני שירות בגוגל. במקרה הזה, הופעה "דרך אגבית" ברחבי הפיד של הפייסבוק לא תניב את התוצאה הרצויה, שכן הגולשים ייכנסו לרשת החברתית רק כאשר הם במצב של פנאי (וגם בעבודה.. אבל אתם מבינים את ההבדל).

לעומת זאת, אם אתם עסק שמציע אטרקציות לילדים בימי שבת, אז הרי שהופעה "דרך אגבית" על גבי הפיד של ההורים המוטרדים, בהחלט תניב את התוצאה הרצויה. הם אמנם לא חיפשו אתכם, אבל ברגע שהם יראו את המודעה הממומנת הם בהחלט יביעו עניין.

אז רגע, אף פעם אי אפשר לשלב בין גוגל לפייסבוק?

וודאי שאפשר!

ישנם עסקים שיכולים להתבסס על שני ערוצים שיווקיים שונים. דוגמה לכך היא למשל עסק שמוכר אבקות חלבון.

מצד אחד גולשים בהחלט עשויים לחפש אבקות חלבון זולות או במבצע בגוגל ולהיכנס למודעות ממומנות. מן הצד השני, גולשים שמתאמנים בהחלט עשויים להתעניין במבצעים שלפתע קופצים להם בפיד.

בנוסף, אפשר לעשות קמפיין ריטרגטינג ש"רודף" אחרי הגולשים שנכנסו לדף הנחיתה שלנו בפרסומת בגוגל ומופיע להם ברחבי הפיד. כמובן שחשוב "לרדוף" רק אחרי גולשים שהיו באתר ולא הגיעו לדף התודה, כלומר – לא ביצעו רכישה.

הסוד הוא בקהלים

כמובן שמודעה צריכה להיות אטרקטיבית ולהניע לפעולה, אך בסופו של יום – קהלים הם שם המשחק בכל מה שנוגע לפרסום ממומן בפייסבוק.

בגוגל ניתן למצוא גולשים בהתבסס על מילות מפתח ועל מילות שליליות שמונעות את הצגת המודעות לגולשים לא רלוונטיים. בפייסבוק לעומת זאת, אפשרויות הפילוח הן הרבה יותר מפורטות ומאפשרות למקד את תצוגת המודעות על-פי:

  • גילאים
  • מגדר
  • תחומי עניין
  • תחומי עיסוק
  • השכלה
  • שפה
  • תעסוקה
  • ועוד!

ישנה האפשרות (שחובה לנצל אותה!) לרדת לרזולוציות קטנות אף יותר, ולאחר שהמודעות הראשונות רצו למשך מספר ימים, ניתן להקים קהל שמבוסס על תגובות הקהל הראשוני

"רק קהל שראה 75% מהסרטון במודעה", "רק קהל שגלל בעמוד עד 50% מדף הנחיתה" "רק קהל שהקליק על מספר הטלפון במודעה" ועוד. בדרך הזו נוכל להכין לעצמנו קהלים איכותיים וממוקדים יותר, קהלים שהתנהגו בהתאם למאפיינים שהגדרנו ושאומרים – הגולשים הללו עשויים לבצע רכישה/להשאיר פניה.

ולכן אם מדובר בעסק נישתי – אז הרי שפייסבוק הוא המפתח להצלחה!

נניח ואתם אולם אירועים בוטיק שמתאים לאירועי ברית ובריתה. במקרה הזה גוגל ממומן יכול להיות פתרון מעולה שהרי מדובר בחיפוש מידי שההורים מבצעים. עם זאת בו בזמן, הפייסבוק יכולה להיות פלטפורמה מצוינת שפונה לקהל סופר ממוקד ואיכותי.

בעזרת הקהלים הממוקדים של פייסבוק, תוכלו להחליט שאתם מקימים מודעה כאשר אחת מהן פונה לנשים ואחת מהן לגברים. שני הקהלים יהיו מפולחים על בסיס תחומי עניין דוגמת "הנקה" ו"מיטת תינוק" – נושאים אופייניים לקהלים מסוג זה.

פניה לנישה מסוימת וסופר נקודתית היא נקודת החוזקה הטובה ביותר של פייסבוק שכמעט ואין לה מתחרים. רק בפייסבוק תוכלו לבצע פילוח כה מדויק, אז שלא מעט גולשים חושדים כי האזינו להם, טענות שנשמעות עד היום.
בעוד שגוגל פונה לאנשים שביצעו חיפושים כלליים, פייסבוק פונה לאנשים שממוקדים

רגע אז איפה הקאץ'?

שימו לב שוב מה המשפט האחרון שאמרנו – גוגל לחיפוש כללי, פייסבוק לאנשים ממוקדים. בעוד שבגוגל התייחסנו לחיפוש, בפייסבוק התייחסנו לאנשים – וכאן נמצא החלק הטריקי שבסיפור.

אנחנו סוג של יורים באפלה – הגולשים שלנו לא חיפשו אחרינו אבל אנחנו מופיעים להם בפיד. לכן, חשוב לשים דגש נרחב על הקהלים ולדעת להיות ממוקדים ויעילים. לפעמים גם הקהלים שנראים לנו כמועמדים הטבעיים ביותר, עשויים להפתיע לרעה.

וזה מה שמוביל אותנו לצורך להבהיר שפרסום בפייסבוק מצריך זמן ולמידה. לא פעם אנחנו פוגשים בלקוחות שמקווים לקבל תוצאות מידיות. להגיד שזה לא קורה לעתים? קורה גם קורה, אבל להגיד שזה יקרה ב-100%, על זה כבר לא נוכל להתחייב.

כי פייסבוק זאת מערכת שמצריכה מאיתנו ללמוד את הקהלים. לבצע ניסויים ולאחר מכן להבין מי מבין הקהלים הגיב טוב יותר ומי מבינים הגיב קצת פחות. מי מבין הקהלים עלה לנו הון תועפות לחשיפה, ומי מבין הקהלים היה זול ומשתלם במיוחד.

נשמח ללוות את הקמפיין שלכם

יולו מדיה סוכנות דיגיטל לעסקים נעים להכיר! אנחנו מלווים עסקים גדולים ועסקים שרוצים לגדול. רוצים להשיג תוצאות ולבסס את הנוכחות שלכם בזירה הדיגיטלית? התקשרו אלינו למספר הטלפון 052-3676272 או השאירו פניה, ונשמח להיפגש ללא עלות, ללא התחייבות ועם כיבוד קל.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן