גוגל ממומן – בכל מחיר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
גוגל ממומן - בכל מחיר?

כיאה לאנשי קידום ממומן שצריכים לקרוא את הנתונים בשטח ולעשות אופטימיזציות – נתחיל עם מספרים! בנתונים שהתפרסמו בשנת 2017, גילינו שגוגל הרוויחה רק מ-Google Ads לא פחות מכ-27 מיליארד דולרים. סכום דיי מטורף לכל הדעות.

מכאן ניתן להסיק די מהיר שאכן מערכת הפרסום הממומן של גוגל, היא אחת מן הנפוצות, היעילות והפופולריות ביותר בקרב בעלי עסקים ובקרב נותני השירות לפרסום ושיווק בדיגיטל. אז איך זה שאנו כאנשי פרסום, לא תמיד ממהרים להמליץ ללקוחות שלנו על פרסום ממומן?

מתי כדאי לבחור בפרסום בגוגל?

נדגים זאת כך: נניח ואתם בעלי מרכז ספא גדול ומפנק במרכז הארץ. עתה החלטתם שאתם רוצים להקצות מעט מן הכסף שהעסק הכניס, לצורך קמפיין ממומן שיכפיל לכם את הפניות ולא ייתן לכם רגע דל של מנוחה.
הכל נראה טוב ויפה וכולנו מכירים את מערכת הפרסום הממומן של גוגל. אז האם כדאי לבחור בה?

חשוב שנשאל את עצמנו את השאלות הבאות

1. האם מחפשים אותנו באופן ישיר?

גוגל מתבססת על השאילתות שהגולשים כתבו בשורת החיפוש שלה ויודעת לשלוף את המודעות הממומנות שהקמנו, על בסיס מילות חיפוש שהגדרנו מראש. מכאן אפשר להגיע למסקנה החשובה הראשונה והיא – קמפיינים בגוגל פונים לגולשים שחיפשו אחר השירות באופן ישיר.

למה זה חשוב? כי יש כאן הבדל משמעותי בין גוגל לפייסבוק. בגוגל הגולשים מחפשים בדיוק את מה שהם כתבו ומצפים למצוא את התשובה הרלוונטית ביותר. בפייסבוק לעומת זאת, אנחנו קופצים ללא שום התרעה בפיד של הגולשים ומציעים את שירותנו על דרך אגב.

2. האם השירות שלי הוא מידי? או פנאי?

בסעיף הראשון העלינו התלבטות אם לבחור בגוגל או פייסבוק. לאלו מכם שהתעצלו לקרוא את הפסקה הראשונה (כן כן, אתם שם עם הנייד) התקציר הוא: גוגל מיועדת למי שחיפש אותנו באופן ישיר ופייסבוק מקפיצה הצעות שיווקיות בלי שהגולש חיפש אותן.

אז איך מתמודדים עם ההתלבטות הזו? האמת שהפתרון הוא די פשוט. לרוב, גולשים שמחפשים אחר שירותיו של עסק מסוים בגוגל, הם גולשים שמעוניינים בקבלת שירות באופן מידי. ובכן, לא באופן חירום של כאן ועכשיו, אבל הם בהחלט רוצים למצוא את מה שהם מבקשים לקבל ולהשאיר פניה / לעשות סקר שוק.

גולשים בפייסבוק לעומת זאת, שמחים מדי פעם לגלות שיש להם איזושהי הצעה מעניינת ומפתה בפייסבוק. הם אמנם לא חיפשו אותה באופן ישיר, אבל יש דרכים שבאמצעותן ניתן לזהות שהם קהל יעד רלוונטי שעשוי למצוא בזה עניין.

אז מה המסקנה? אם השירות הוא מידי, נניח שמאי נזקי רכוש שצריך לתת לנו הערכת מחיר מידית לתביעת ביטוח – אז הרי שגוגל רלוונטית לנו. אם השירות הוא פנאי כמו חוגי העשרה למבוגרים במחירים מפתיעים, אז הרי שפייסבוק בהחלט יכולה לספק לנו לידים איכותיים שפשוט מצאו הצעה מפתה מספיק כדי להשאיר פניה.

3. מה התקציב שלי?

יש לא מעט שירותים שניתן לפרסם באופן משולב גם בגוגל וגם בפייסבוק. שם כדאי להקדיש מחשבה מעמיקה באשר לחלוקת התקציב הנכונה ולוודא אם הוא אכן מספיק לשני קמפיינים שונים.

כך לדוגמא, אם נחליט שאנחנו מפרסמים בגוגל חברה להפעלות במסיבות ימי הולדת, אז ייתכן מאוד שהגולשים באמת יחפשו וימצאו אותנו בגוגל. אבל נניח והגולשים מתלבטים ויש להם זמן להחליט. אז הם נכנסו, התרשמו ויצאו.
אנחנו נחליט שעתה הגיע הזמן למתג את עצמנו ולשכנע אותם שאנחנו אנשי השירות המתאימים ביותר עבורם. לשם כך, ניתן להטמיע פיקסל פייסבוק בתוך דף הנחיתה ש"ייצבע" את הגולשים שלנו ולהקים קמפיין פייסבוק שיציג את המודעה עבור כל מי שנכנס לדף הנחיתה במסגרת הקמפיין של גוגל.

לכך קוראים למעשה קמפיין רימרקטינג והוא דרך מעולה למקסום הקמפיינים ולמיצוי הלידים שעשויים לצאת לנו מן הפרסום הממומן.

4. האם דחוף לי לקבל פניות כאן ועכשיו?

אתם רוצים להכפיל את כמות הפניות אל העסק? מעולה! עכשיו נשאלת השאלה אם זה דחוף או שאולי אפשר לחכות ולהשקיע קצת יותר בקידום אורגני.

קידום אורגני הוא תהליך שבמסגרתו מקדמים את האתר של העסק באופן טבעי בתוצאות החיפוש של גוגל. מדובר בהשקעה לטווח ארוך שאת התוצאות שלה ניתן לראות רק לאחר מספר חודשים.

עבור בעלי עסקים וחברות שיש להם את הסבלנות ואת היכולת הכלכלית לחכות, מדובר בהשקעה מעולה! עסק שמופיע במקום הראשון בתוצאות האורגניות, הוא עסק שנתפס כאמין יותר ולכן הפניות הן של גולשים איכותיים שנכונים לסגור עסקה.

אם הצורך שלכם לקבל פניות חדשות לעסק הוא מידי, אז הרי שמומלץ לקחת את הזמן עם הקידום האורגני ולפנות לאפיקים של קידום ממומן.

ביולו מדיה נשמח לייעץ לכם על השירות המתאים ביותר עבורכם וללוות אתכם כל הדרך להצלחה. לשיחה ראשונה ותיאום פגישה ללא התחייבות או עלות, התקשרו 052-3676272 או השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן