עשה ואל תעשה בקידום אורגני

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
עשה ואל תעשה בקידום אורגני

להבדיל מקידום ממומן שם הכל נורא טכני וברור, קידום אורגני הוא תחום שבחלקו עוסק בניחושים. אם שפשפתם את העיניים לרגע – "איך איש מקצוע כותב דבר שכזה?!" אז דעו שאיש מקצוע אמיתי פשוט יודה באמת.

אנחנו מקדמים אתרים בגוגל בכך שאנחנו הולכים על-פי הנחיות האיכות של גוגל. לגוגל מצדה יש לא פחות מ-200 פרמטרים שונים על-פיהם האלגוריתם שלה מקדם את האתר באופן טבעי בתוצאות החיפוש ואילו מקדמי אתרים חשופים לכמה אחוזים בודדים לכך. את המתכון המלא גוגל שומרת לעצמה.

אז איך אתם יודעים על פי מה לקדם אתר?

זוכרים שאמרנו ניחושים?

במהלך השנים קרו שני דברים:

  • גוגל חשפה חלק מהפרמטרים שלה לקידום. אמנם מדובר בכמה פרמטרים ספורים, אך הם בכל זאת מסייעים לנו להגיע לתוצאות מעולות.
  • כמקדמי אתרים אנחנו חוקרים את מנוע החיפוש מדי שבוע ומחפשים אחר הסיבות שגורמות לתנודות באתרים השונים שקידמנו. כך במהלך השנים נחשפו עוד ועוד פרמטרים שהם אמנם לא מאוששים על-ידי גוגל, אבל במציאות הם כבר הוכיחו את עצמם.

כך אט אט, התחלנו להבין מה הם הדברים החשובים ביותר לקידום אורגני ומה הדברים שעלולים להזיק ולגרום למגמה שלילית במיקומים.

קישורים חיצוניים

קישורים חיצוניים הם חלק חשוב ובלתי נפרד מקידום אורגני. קבלת קישור מאתר חיצוני חזק, מעבירה אלינו חלק מהכוח הקידומי שלו וכך מנועי החיפוש מפרשים אותו כהמלצה על האתר שלנו.

אל תעשה: רבים נוטים לדחוק את עבודת הקישורים החיצוניים לצד ומתרכזים רק באופטימיזציה של האתר עצמו. אל תזניחו את הקישורים והקפידו למצוא קישור חדש לאתר לפחות אחת לשבוע!
בד בבד, אל תלכו על כל אתר והיזהרו מקישורים מאתרים מעורערים שכוללים תכנים למבוגרים, אלימות וכיוצא בזה. בנוסף, היזהרו מאתרים שהם חוות קישורים בלי שום תועלת לגולש.

עשה: הקפידו על יצירת קישור חיצוני חדש אחת לשבוע ונסו להיות כמה שיותר מגוונים. הוציאו קישורים בפורומים מקצועיים, הכניסו את האתר לאינדקס אתרים, העלו מאמר בשיתוף פעולה והציאו קישור ממנו.
בנוסף הקפידו להיות מגוונים בדרך שבה הקישורים יוצאים אליכם. הוציאו אותם מתוך אנקורים מגוונים של מילת המפתח ולפעמים גם בתור ה-url עצמו.

כתיבה

גוגל היא בסופו של דבר מפלצת תוכן ותוכן זה מה שהיא טורפת. לא משנה עד כמה הטכנולוגיה תתקדם, כתיבה היא פשוט פרמטר חובה כדי להשיג מיקומים טובים. גם אתרי איקומרס מקפידים על מעט תוכן שמסייע להם להתקדם בתוצאות החיפוש.

אל תעשה: לזרוק תוכן לתוך האתר בלי שום הקפדה על איכות, פשוט לא יוביל אותנו לתוצאות. גוגל אמנם לא מבינה את התוכן לעומקו, אבל היא מספיק חכמה כדי לזהות מתי אנחנו מנסים להונות אותה.

בנוסף גוגל מודדת את התנהגות הגולשים. אם נגיע לעמוד הראשון ויהיה לנו תוכן לא מוקפד, שכתוב בשגיאות ושלא מביא ערך מוסף לגולש, הגולשים יינטשו, גוגל תזהה את זה ואנחנו פשוט נורחק מהעמוד הראשון.

עשה: הקפידו על כתיבה איכותית. ניתן לפנות לכותבי תוכן מקצועיים, אבל אם העסק שלכם ממש חשוב לכם, אז תנו להם גם הנחיות כלליות ומידע חיוני כדי שלא יהיו שגיאות מקצועיות. בנוסף, עברו על התוכן, אל תתעצלו, וודאו שהוא נותן את כל המידע האיכותי שהגולשים עשויים לחפש אחריו.

טיפ קטן שמשנה המון: פתחו את הטקסט עם פסקה מעוררת סקרנות שמציפה את הבעיה ומרמזת שיש פתרון. המשיכו להצגת הבעיה וההשלכות שלה ומשם לפתרון. חלקו את הטקסט לסעיפים וכותרות מסודרות. כמה שיותר סדר – כך הגולשים ייהנו מקריאה נעימה ונוחה.

מהירות אתר

אנחנו יכולים להתכחש לפרמטר הזה עד מחר, אבל לצערנו הוא לא ילך לשום מקום. גוגל מודדת את זמני הטעינה של האתרים והיא רואה בכך פרמטר חשוב שמשפיע על חווית המשתמש. גם אם אנחנו לא מתכנתים וגם אם אין לנו תקציב לשלם למתכנת עבור אופטימיזציה של קוד האתר, עדיין ישנם כמה דברים שנוכל לעשות.

אל תעשה: אתם מעלים עמוד חדש לאתר עם תמונה? צמצמו את משקל התמונה ככל הניתן!! רבים מעלים תמונות בעלות משקל גבוה שפשוט מזיקות באופן דרמטי למהירות הטעינה של האתר. אתם לא חייבים לפגוע ברזולוציה של התמונה, ויש לכך אתרים מקצועיים שמסייעים לכווץ קבצים בקלות ובפשטות. אנו ממליצים על אתר TinyPng, אתר שאנחנו משתמשים בו כל הזמן.

עשה: התחלתם להקפיד על כיווץ התמונות? מעולה! עכשיו אנחנו רוצים להוסיף לכם עוד כמה הנחיות קלילות שיסייעו לכם להגביר את מהירות האתר. ראשית כל, האם האתר מאוחסן בשרת ישראלי או שרת מחוץ לארץ? אם אתם מקדמים את האתר בארץ, הקפידו לאחסן אותו אצל חברה ישראלית שכן הלוקליות משפיעה באופן מידי על מהירות הטעינה.

בנוסף לכך, אם אתם משתמשים בוורדפרס, הקפידו תמיד לצמצם את כמות הפלאגאינים למינימום וזאת כיוון שכל פלאג אין מביא עמו קוד נוסף. ישנם גם פלאג אינים שמסייעים באופטימיזציית הקוד דוגמת WP ROCKET.

חיבור למערכות גוגל

גוגל מציעה לנו מגוון מערכות חינמיות מעולות שמסייעות לנו להבין כיצד האתר שלנו עובד. המערכות הן גוגל אנליטיקס – המערכת לניתוח התנהגות המשתמשים וגוגל סירץ' קונסול – כלי מנהלי האתרים של גוגל.

אל תעשה: אפשרי לקדם אתר בלי לחבר אותו למערכות האלו וכבר קיבלנו לידינו כמה וכמה אתרים שהתקדמו מעולה בלי שום מערכת גוגל שמוטמעת בהם. אבל מדובר בצעד כל כך מהיר וקל, שזה פשוט חבל לא לעזור לגוגל להבין את האתר שלנו.

עשה: זה פשוט הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות כשאתם מקבלים אתר לידיים שלכם. הקפידו קודם כל לפתוח לו נכס בסירץ' קונסול. המערכת הזו מסייעת למנוע החיפוש להבין את מבנה האתר וגם מסייעת לו להבין אילו דפים לסרוק ואילו דפים להוציא מתוצאות החיפוש (כמו דפי אדמין).

גוגל אנליטיקס היא מערכת שמאפשרת לנתח התנהגות גולשים ולהבין מאיפה הם באו. בעזרת אנליטיקס, אנו יכולים להבין אם הגולשים שלנו הגיעו מתוך חיפוש אורגני או אולי מהפניות של אתרים אחרים ואנו יכולים גם לראות אם יש גידול במספר הכניסות האורגניות. אי אפשר לקדם אתר בלי היכולת למדוד תוצאות באופן שוטף!

מעקב מיקומים

רבים מאיתנו פועלים לקדם אתר ללא הרף, אבל פשוט לא טורחים לבדוק את המיקומים. כאן יש לנו כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לקדם את האתר בצורה יעילה ומסודרת.

אל תעשה: אל תזניחו אפילו ליום אחד את המעקב אחר הביטויים שאתם מקדמים. ייתכן מאוד שתזהו מגמה חיובית ואז תגלו שמשהו מסוים שעשיתם לא מזמן, שיפר את דירוג האתר פלאים (מעולה עליתם אולי על פרמטר מצוין לקידום!). מן הצד השני, ייתכן מאוד שתעלו גם על פעולה שעשיתם וגרמה לירידה במיקומים. גם כאן מעולה כי עכשיו תדעו לא לחזור על הטעות.

עשה: היכנסו לגוגל סירץ' קונסול ואז ללשונית ביצועים. הסתכלו באילו מונחי חיפוש טבעיים שהגולשים הקלידו הופעתם במהלך 3 החודשים האחרונים. בדרך הזו תזהו אם יש מגמת עלייה גם בביטויים שאתם לא עוקבים אחריהם. בנוסף, זוהי דרך מצוינת למצוא ביטויים נוספים אותם נרצה לקדם בהמשך.

לסיכום

קידום אורגני מביא עמו לא מעט אתגרים אך גם לא מעט סיפוק. ברגע שהאתר ממריא, כך גם כמות הפניות עולה באופן משמעותי ביותר.

אם אתם מחפשים חברת קידום אתרים מקצועית שתחקור תמיד את האתר שלכם ותמצא תובנות חדשות שיסייעו לו להגיע לעמוד הראשון – נשמח לעמוד לשירותכם.

לשיחת ייעוץ חינמית לחלוטין (וגם פגישה חינמית לחלוטין לחלוטין) התקשרו 052-3676272 או השאירו פניה באתר ונחזור אליכם בהקדם!

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן