ההבדל בין קישורים Follow ל-Nofollow

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ההבדל בין קישורי Follow ל-Nofollow

יצירת פרופיל קישורים רחב עבור אתר היא חלק בלתי נפרד ממלאכת קידום ה-Off-site והיא מסייעת לביטויים מאתגרים לפלס את הדרך צעד אחר צעד אל העמוד הראשון. בעזרת בחירת האתרים הנכונים והכנת תמהיל מגוון של קישורים, ניתן לחזק את התוכן הרלוונטי והאיכותי שכתבנו באותו הדף ולהעניק לו סמכות גבוהה יותר בעיני מנועי החיפוש.

בעוד שבמאמר הקודם התייחסנו למה הם קישורים ומהי חשיבותם, כאן בחרנו להתייחס לשילוב המעניין שבין קישורי Follow ל-Nofollow.

אז מה זה Follow ו-Nofollow?

המטרה שלנו ביצירת קישורים אל האתר היא להראות למנועי החיפוש שמדברים עלינו ברשת. במידה ומדובר באתרים איכותיים, גוגל ויתר מנועי החיפוש רואים בקישורים הללו כהמלצה לכל דבר ועניין.

קישורים שמגיעים מאתר חזק וסמכותי למעשה מעבירים לנו מעט מן הסמכות הזו ובכך מחזקים את האתר שלנו בכלל ואת הדף שאליו הקישור מופנה בפרט. קישורים אלו המגדילים את הסמכות שלנו נקראים קישורי Follow.

אך מה קורה במצב שבו אתר חיצוני איננו רוצה לקחת אחריות על האתר שלנו ובטח שלא להיחשב כממליץ? בין היתר ניתן להדגים זאת על פורומים בהם גולשים מגיבים לגולשים ולעתים מצרפים לינק לאתר כלשהו כדי לענות על שאלות שצפות, לספק המלצות וכיוצא בזה. במצבים אלו, אותם אתרים מחליטים שבאופן שרירותי, כל קישור שיעלה אצלם יקבל תגית Nofollow.

מדובר בתוספת לתגית ההייפר לינק שב-HTML שלמעשה מורה למנועי החיפוש שלא להתייחס לקישור זה כהמלצה על האתר.

תמיד תשמרו על איזון

טעות גדולה היא להסתכל קישורי Nofollow ככאלו שלא שווים את המאמץ. גוגל ויתר מנועי החיפוש מודעים לכך שמנהלי אתרים רבים עושים את מירב המאמצים להרחיב את פרופיל הקישורים שלהם. לכן, אם הם מזהים שאתר מסוים מקבל רק קישורי Follow, הם מבינים שמתרחש כאן משהו לא טבעי.

לעומת זאת, בעזרת תמהיל נכון של קישורים משני הסוגים, הכל כבר נראה הרבה יותר נכון ואמיתי. מטבע הדברים, הגיוני שגולשים ישתמשו באתרים כאלו ואחרים כמקור מידע בפורומים. כמו כן, לא פעם בעלי עסקים מעלים את העסק שלהם כולל כתובת האתר אל אתרי אינדקס כלליים ונישתיים שעושים שימוש בקישורי Nofollow.

מה החשיבות של הקישורים הללו עבורנו?

בכל הנוגע לקידום אורגני בגוגל קישורים שכאלו חשובים מכמה סיבות מרכזיות:

  • טבעיות – כאמור, מנועי החיפוש מתייחסים לתמהיל של קישורי פולו ואנפולו כפרופיל קישורים שהולך ומתרחב באופן טבעי. דבר שכזה הוא חשוב לקידום בריא ונכון של האתר, קידום שלא מחסיר לנו פעימה בכל פעם שגוגל מעדכנים את האלגוריתם.
  • כניסות לאתר – בסופו של דבר קישור זה קישור ומנועי החיפוש מתייחסים גם לקישורים שאינם מהווים המלצה. לא פעם ראינו לקוחות שהתקדמו עם מעט מאוד קישורי Follow והיו מבוססים בעיקר על Nofollow. ומדוע? כי מנועי החיפוש מתייחסים לכמות הגולשים שמגיעים מכל קישור. אם מדובר בקישור מועיל שעוזר לגולשים, אז הוא עדיין מקבל משקל חשוב כהמלצה.
  • מיתוג – בסופו של דבר הקישורים שאנחנו בונים הם לא רק כדי להופיע אורגנית. ככל שיותר ויותר גולשים מכירים אותנו דרך מאמרים שעלו באתרים חיצוניים, פורומים, אינדקסים וכיוצא בזה, כך גוברים הסיכויים שהם יחפשו אותנו ישירות. חיפוש ישירות על שם המותג הוא גם דרך נהדרת להוכיח למנועי החיפוש שאנחנו רלוונטיים.

לסיכום

יצירת פרופיל קישורים היא חלק חשוב בעבודת הקידום של האתר ועוד יותר חשוב מכך שפרופיל הקישורים ייראה טבעי והגיוני.

אז מה היו לנו כאן? קישורי פולו הם קישורים שמעבירים אלינו מעט מסמכות האתר שמקשר וקישורי אנפולו הם קישורים שבהם האתר המקשר מסיר מעצמו אחריות על ההמלצה. מנועי החיפוש מנגד, לא פעם מעריכים את שניהם ומייחסים להם חשיבות רבה.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן