למה מחקר מילות מפתח חשוב כל כך?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
למה מחקר מילות מפתח חשוב כל כך?

בין שתבחרו בקידום אורגני ובין שתבחרו בקידום ממומן בגוגל, מה שבטוח הוא שכל האסטרטגיה השיווקית שלנו מבוססת קודם כל – על מחקר מילים.

מטרתו של חקר מילות המפתח היא לאפשר לנו לאתר את כל הביטויים הרלוונטיים ביותר עבור העסק שלנו. בעזרת הביטויים הללו נוכל להופיע עבור קהלים בעלי סבירות גבוהה יותר להפוך ללקוחות משלמים.
גם בקידום אורגני וגם בקידום ממומן, חקר מילות מפתח הוא למעשה בנק היעדים שלנו שבהם אנחנו רוצים להופיע עם אתר העסק / דף הנחיתה.

איך עורכים מחקר מילות מפתח?

כמקדמי אתרים, אנחנו צריכים להיכנס לתוך הראש של בעל העסק ויתרה מכך – להיכנס לראש של הלקוחות. לכן, הדרך הראשונה והיעילה ביותר לפתוח עמה את מחקר מילות המפתח היא פשוט לשאול. לשאול את בעל העסק מה לדעתו, יהיו המילים הרלוונטיות ביותר עבורו.

שאלה נוספת וחשובה לא פחות היא חקר מתחרים ולכן חשוב לברר מי הם המתחרים העיקריים שמולם האתר מתמודד באותם התחומים.

לאחר שהצטיידנו במידע הזה, עומדים לרשותנו מספר כלים שונים שיכולים לסייע בחקר מילות המפתח:

  • תוצאות החיפוש – פשוט בצעו חיפוש ב-Google על המילים השונות שחשבתם עליהן במחקר הראשוני. הסתכלו בתוצאות ובדקו אם המתחרים שלכם מופיעים בהן גם. אם כן, מעולה! עתה, בדקו מה הן המילים שאותם המתחרים קדמו בכותרות האתר.
    לאחר מכן, כנסו לאתרי המתחרים ובדקו מה הן המילים שהם מקדמים בדפי הקטגוריה שמופיעים בתפריט העליון.
  • השלמה אוטומטית – כלי חינמי נוסף שיכול לעזור הוא ההשלמה האוטומטית של גוגל. הקלידו את המילה שאתם מעוניינים לחקור והניחו למנוע החיפוש להשלים אתכם. את אותן ההשלמות אפשר גם לראות בתחתית תוצאות החיפוש כשגוגל מביאים לנו אפשרויות חיפוש נוספות.

שני הכלים הללו יכולים להיות יעילים מאוד, אך הם לא נותנים לנו את ההכוונה המלאה שאנחנו מחפשים. בקידום אורגני בגוגל חשוב שנדע גם את נפחי החיפוש החודשיים שיענו לנו על שאלת הכדאיות – האם הביטוי הזה יביא לנו פניות? או שבעצם אף אחד לא טורח לחפש זאת? לשם כך, יש לנו מספר כלים נוספים ויעילים:

  • מתכנן מילות המפתח – כלי מתכנן מילות המפתח ממוקם בתוך מערכת הקידום הממומן של גוגל – Google Ads. בכלי זה נוכל לרשום את מילות המפתח הראשונות, לחפש אותן ולקבל נתונים אודותיהן עם נפחי חיפוש חודשיים. בנוסף, גוגל מציעה לנו מגוון ביטויים נוספים עם נפחי חיפוש.
    דרך נוספת היא לשים את הדומיין או ה-URL של אתר מתחרה בכלי מתכנן מילות המפתח וכך נקבל נתונים על הביטויים שהוא מקדם.
    החיסרון הוא שנפחי החיפוש ניתנים רק למי שיש לו חשבון ממומן פעיל. מספיק שתשימו סכום מצחיק של 5 שקלים ותוכלו להשתמש בכלי הנפלא הזה.
  • תוכנות קידום – זו האפשרות האחרונה שאנחנו מציינים כיוון שהיא בתשלום ולרוב היא איננה זולה. ישנן מערכות שונות שמסייעות למקדמים לחקור אתרים שונים. בין היתר אותן מערכות מאפשרות לקבל מידע על הביטויים האורגניים שבהם אתרים מקודמים. זו דרך נפלאה לבצע מחקר מילות מפתח מקצועי שמבוסס על אתרי מתחרים.

איך נדע לזהות את המילים החשובות ביותר עבורנו?

מחקר מילות מפתח הוא תחום טריקי שיכול לפעמים לתעתע בנו. נניח ואנחנו מקדמים קבלן אינסטלציה שמבצע פרויקטים הנדסיים מורכבים. אם נקדם אותו על המילה הכללית אינסטלציה, אז הרי שהוא יופיע גם לאנשים שרוצים לתקן סתימה בכיור.

בנוסף, חשוב לקחת בחשבון שזהו ביטוי כללי עם נפח חיפושים עצום. ביטויים שכאלו מתאפיינים בקצב קידום איטי ומפרך.

אז כיצד נזהה את המילים החשובות ביותר לעסק? הנה כמה נקודות מרכזיות:

  • האם מדובר בביטוי שמאפיין גולש בעל רצון לרכוש/לקבל שירות? נניח "בסיס למיטה מעץ מלא" מעיד על גולש שכבר יודע מה הוא מחפש.
  • האם מדובר בביטוי שבאמת קולע לעסק? כך למשל קידום עסק של השכרת לימוזינות, לא יהיה רלוונטי בהכרח לביטוי של השכרת רכבי יוקרה שנוגע דווקא לחברות השכרת רכב רגילות.
  • האם הביטוי כללי מדי? זוכרים את הדוגמה של אינסטלציה? תמיד חשוב להימנע מביטויים כלליים שאולי יביאו תנועה לאתר, אבל לא יניבו לנו רווח ממשי.
  • האם הביטוי מאתגר מדי? כאן נכנס עניין התקציב. אם מדובר בביטוי סופר תחרותי, אז אולי שווה להתבסס על ביטויים קלים יותר לקידום, אבל כאלו שיביאו לנו לידים חמים.

הקשר בין מחקר מילים לתקציב הלקוח

בקידום אתרים הצעת המחיר משתנה בהתאם למסקנות חקר מילות המפתח. מדובר בפרמטר שאי אפשר להתעלם מחשיבותו שכן לעתים עם המחקר הראשוני ועם הצעת המחיר, ייתכן מאוד שהלקוח יחליט לוותר על השירות או להתמקד בתחומים מסוימים בלבד.

למה חקר מילות המפתח משפיע כל כך התקציב? ובכן, נניח ויש לנו ביטוח "אמן בלונים" עם נפח חיפוש חודשי של כ-100 איש ולעומתו יש לנו את הביטוי "עורך דין פלילי" עם נפח חיפוש חודשי של 2,900 איש. מרבית הסיכויים שאת אמן בלונים נוכל לקדם בקלות רבה יותר אל העמוד הראשון כיוון שהתחרות נמוכה יותר. עם זאת, עורך דין פלילי פונה למספר גבוה של אנשים ולכן התחרות עליו תהיה גבוהה יותר.

ברגע שהתחרות גבוהה, כך צריך לנתב משאבים רבים יותר לקידום יעיל. המשמעות של משאבים רבים יותר היא:

  • הרחבה אינטנסיבית יותר של פרופיל הקישורים החיצוניים
  • העלאת מספר מאמרים חדשים לאתר מדי שבוע
  • ביצוע אופטימיזציות רוחביות על בסיס יומי
  • טיפול מהיר ויסודי בכל תקלה ולו הקטנה ביותר שעולה מכלי מנהלי האתרים

מטבע הדברים שכאשר צריך לנתב לכך משאבים רבים, אז הרי שזמן העבודה שמושקע בפרויקט הוא גבוה.

בקידום ממומן בגוגל התקציב מושפע באופן ישיר ממילות המפתח מסיבה אחרת – ככל שמילת חיפוש מסוימת היא תחרותית יותר, כך העלות שלה להקלקה היא גבוהה יותר.

לפני הקמה של קמפיין ממומן, חשוב לבצע ממוצע של מחיר להקלקה ועל בסיסו להחליט עם הלקוח אם לקדם את המודעה הממומנת על ביטוי מסוים או לא, ומה התקציב הכולל ליום. לא פעם, ייתכן שתחליטו לוותר על מילת מפתח מסוימת שעלולה "לשתות את התקציב".

כמה מילות מפתח צריך לקדם?

בקידום ממומן זה מושפע באופן ישיר מהתקציב. ככל שיש לנו יותר מילים, כך יש לנו צורך בתקציבים גבוהים יותר שיאפשרו לנו להופיע בכל המודעות הרלוונטיות לאורך היום.

בקידום אורגני אנחנו נוהגים לעשות מחקר ראשוני של 35-50 מילות חיפוש. מדובר בבנק יעדים רחב אבל לא רחב מדי. המטרה שלנו היא לאפשר ללקוחות לקבל מחקר ממוקד שכולל את הביטויים החשובים והרווחיים לעסק ומשם לבחור בפינצטה את המילים בעלות הדחיפות הגבוהה ביותר לקידום.

וזהו? אני מוגבל במילות מפתח מסוימות?

אם מדובר בקידום ממומן, אז תמיד אפשר לבצע הערכה מחדש של התקציב החודשי או לחילופין להחליף את המודעות למילים אחרות.

אם מדובר בקידום אורגני, אז כאן יש כבר תהליך טבעי שבו מנועי החיפוש לומדים את האתר שלנו ויודעים להציג אותנו במונחי חיפוש טבעיים שהגולשים מקלידים. כך למשל, נניח וקידמנו את הביטוי עורך דין פלילי, אז גוגל עשויים להציג את האתר שלנו לגולשים שיכתבו "עורך דין מתמחה בפלילים" "הגנה במשפט פלילי" ועוד.

כל המונחים הללו מופיעים לנו בכלי מנהלי האתרים Google Search Console שמלקט אוסף של שאילתות חיפוש שגולשים הקלידו. מכאן אפשר לזהות מילות חיפוש חדשות ולהוסיף אותן בהדרגה למאגר.

פעמים רבות אנחנו עושים "שיחת חתך" עם הלקוחות שלנו ומספקים להם קובץ עם מילים חדשות שזיהינו דרך מתכנן מילות המפתח.

למעשה – מחקר מילות מפתח נכון, הוא מחקר שמסייע לנו בהמשך לזהות מילים נוספות דרך כלי מנהלי האתרים.

לסיכום

מחקר מילות מפתח הוא המהלך הראשון והחשוב ביותר שעלינו לבצע במסגרת עבודת הקידום.

בין שמדובר בקידום אתרים ובין שמדובר בקידום ממומן, למילות המפתח יש השפעה ישירה על התקציב שלנו.

רוצים לקבל מחקר מילות מפתח על חשבון הבית? פנו אלינו ונשמח לבצע עבורכם חקר מילות מפתח ראשוני, כולל הערות SEO לשיפור והצעת מחיר.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן