לבנות אתר לבד – אפשרי?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
לבנות אתר לבד - אפשרי?

בניית אתרים באופן עצמאי

כיום, ובעיקר בעידן מאתגר כמו תקופת הקורונה, גם העסקים הקטנים ביותר מבקשים לבסס לעצמכם נוכחות דיגיטלית עקבית, בין שבאמצעות יצירת דף עסקי בפייסבוק ופרסום ברשתות החברתיות, ובין שבאמצעות בניית אתר לעסק.

אך בניית אתרים בהחלט יכולה להיות עסק יקר, לעתים אפילו צעד מעט מרתיע עבור עסקים קטנים. מחירים שמתחילים במקרה הממש טוב ב-2,500 שקלים, ולרוב מגיעים ל-5,000 ומעלה בקלות רבה. נשאלת השאלה, האם ניתן אדם שמעולם לא עסק בתחום האינטרנט, יכול להפשיל שרוולים, לשנס מותניים ולהתחיל במלאכת בניית אתר בכוחות עצמו, או שמא מוטב להסתמך על חברה.

כוחו של אדם שבנוי טוב

זכרו שבסופו של יום, מטרתו של האתר היא להביא לפניות חדשות לעסק.

אנשים יכולים למצוא את האתר שלנו, ולקבל רושם חיובי. ומנגד, חשוב לזכור שאתר אינטרנט הוא לא דבר מה שמפעיל את קסמיו באופן אוטומטי על הגולשים. ייתכן מאוד והוא יצור רושם שלילי שירחיק את הגולשים וימנע מהם להשאיר לנו פניה. נושא זה מתקשר לנו לעיצוב גרפי וחויית משתמש.

כן, ניתן לבנות אתרים לבד, ועוד מעט נתעכב על הנושא הזה, אולם בכל הנוגע לחוויית המשתמש, הרי שמוטב לרכוש כלים מקדימים, לקרוא לא מעט מידע, ואולי אפילו לשקול קורס מקדים לבניית אתרים דוגמת קורס עיצוב גרפי אונליין או לימודי UI/UX.

עיצוב גרפי הוא לא רק שימוש בתוכנות גרפיות פופולריות, אלא הידע שבאמצעותו אפשר לתרגם עזרים ויזואליים לכדי מסרים שיווקיים. חשוב לאפיין את האתר באופן שישדר את האווירה של העסק – וודאי שחנות בגדים יוקרתית תקבל אתר בעל נימה יוקרתית, ולעומתו חנות צעצועים תקבל אתר עם נימה צבעונית יותר, קלילה ופחות נקייה ופשטנית.

בניית האתר הלכה למעשה

בניית האתר עצמו תלויה בהרבה מאוד משתנים.

אם מדובר באתר תדמית שמטרתו פשוט לספר מה הם השירותים של בית העסק, הרי שייתכן מאוד ואכן תוכלו לעשות זאת לבד, וזאת באמצעות מערכת שנקראת וורדפרס.

בגדול – מדובר במערכת קוד פתוח שמאפשרת לבנות ולעצב אתרים ללא ידע ולו בפיסת קוד אחת. זוהי אחת מן המערכות היותר פופולריות כיום בבניית אתרים, וחברות רבות כמו גם בוני אתרים פרילנסרים עושים בה שימוש.

ניתן ללמוד את המערכת דרך קורסים שונים הנלמדים במכללות, עם מורים פרטיים, ולאלו מכם שיש את המשמעת העצמית – הרי שגם ניתן ללמוד הכל באינטרנט.

חשוב לציין שאי-ידיעת קוד, איננה פוטרת לעתים את הצורך להכיר אותו. לעתים ישנם היבטים עיצוביים שונים בהם לא נמצא פתרון קיים עם הוורדפרס, ונאלץ או לוותר על הפרט העיצובי המסוים, או להשקיע בעבודת קוד.

מבחינת זמן – סביר שבניית האתר תיקח לכם זמן רב יותר מבונה אתרים מקצועי. אם כך, אתם בהחלט יכולים לבנות אתר לבדכם, אך פקטור הזמן ומידת ההשקעה, אלו הם היבטים נוספים שאתם כבעלי עסק צריכים לשקול בנושא.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן