טעויות נפוצות בשיווק דיגיטלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
טעויות נפוצות בשיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי למעשה בא ואומר – יש לנו מגוון ערוצים פרסומיים אינטרנטיים לעשות בהם שימוש. ערוץ אחד יכול להיות מצוין, אבל השילוב בין מספר ערוצים עשוי בחהלט לעזור לנו למצות את הפוטנציאל של הרשת ולמנף את מספר העסקאות/הלקוחות של העסק שלנו.

אז עם המון מוטיבציה וגישה אופטימית, בעלי עסקים וחברות, ניגשים אל עבר הזירה האינטרנטית ומצפים לתוצאות מידיות, אך האם זה תואם את המציאות?

התנהלות נכונה בזירה הדיגיטלית

תחום השיווק הדיגיטלי יכול להיות די מתעתע לפעמים. ההיגיון אומר לנו שאם נשנס מותניים ונצא למסע פרסומי בכל הזירות השונות: פייסבוק, גוגל, לינקדאין, אינסטגרם, כתבות ממומנות ועוד.. אז הרי שנגיע אל הישועה וכמות הפניות לעסק תוכפל ואפילו תשולש. בפועל, חשוב שנדע לחשב את צעדינו ולחקור את האפקטיביות והרלוונטיות של כל ערוץ וערוץ.

בנימה זו, הנה כמה מן הטעויות הנפוצות ביותר שלנו יצא לראות בתחום השיווק. חלקן נבעו מבעלי עסקים ששיווקו את עצמם ולבסוף הגיעו לייעוץ, ובחלקם גם אנחנו לא חפים מפשע ולמדנו מטעויות העבר.

שילוב בין פייסבוק לגוגל – לא בכל מחיר

פייסבוק וגוגל הפכו במרוצת השנים לשני הערוצים השיווקיים הפופולריים והיעילים ביותר עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד ולכן רבים נוטים לחשוב ששני הזירות הדיגיטליות הן יעילות באותה המידה.

חשוב שנפריד ונציין זאת כך:

  • פייסבוק – זירה שיווקית נהדרת, אך היא כזו שפונה כבדרך אגב לגולשים. לפתע מופיעה להם פרסומת שיכולה להתאים לתקופה (למשל תינוק בדרך ויש מבצעים) או לבילויים (מתחם מציאות מדומה חדש בקרבת אזור המגורים) וכיוצא בזה.
  • גוגל – זירה שיווקית מעולה, אך היא כזו שפונה לאנשים שחיפשו שירות / מידע מידי. בגוגל אנחנו פונים רק לאנשים שהקלידו שאילתת חיפוש רלוונטית. שם נפרסם למשל שמאי רכוש, מוסך או ביטוח בריאות.
    מכאן ניתן להבין שיש לנו שתי זירות שיווקיות שונות במהותן ולכן לא כל עסק יתאים לשיווק משולב.

האם זה תמיד נכון?

המציאות איננה שחור ולבן ויש גם לא מעט עסקים שבהחלט יכולים להתאים לשני הערוצים. דוגמה מצוינת לכך היא נניח חברת מציאות מדומה – אנשים בהחלט עשויים לחפש מתחם בילויים שכזה בגוגל, ואנשים בהחלט עשויים להתעניין כבדרך אגב במתחם חדש שמפרסם סרטון מעניין בפייסבוק והוא "לגמרי במקרה" נמצא באזור מגוריהם או בצמוד לעיר שלהם.

הפניית הפרסום אל תוך האתר – האם זה כדאי?

בעלי עסקים רבים נוטים להשתמש באתר העסק כדף שאליו הם מביאים את הגולשים בפרסום הדיגיטלי. חשוב לציין כי אתר העסק יכול להיות מעולה עבור קידום אורגני שבו הגולשים מחפשים אחר מידע רלוונטי, אך לעשות עוול לכל מה שנוגע לקידום הממומן.

חשוב לזכור שכאשר אנו משלמים על כל הקלקה בגוגל או חשיפה בפייסבוק, אנו מצפים למצות את התקציב ולהפוך את מרבית ההקלקות לפניות. לכן, דף מאתר העסק יכול להלאות את הגולשים במילים ולגרום להם לפספס את המסר השיווקי. למעט מקרים יוצאי דופן, חשוב תמיד להקים דף נחיתה ייעודי עבור הקידום הממומן. ומדוע?

  • בגוגל – גוגל בודקים את הרלוונטיות של דף הנחיתה אל המודעה ועל-ידי כך נותנים לנו ציון איכות. לכן, דף הנחיתה חייב להכיל את מילות המפתח החשובות ביותר. בנוסף, הדף חייב להיות קצר וקולע. הגולשים הקליקו עלינו? אין לנו זמן להתעכב ואנחנו חייבים להעביר את המסרים השיווקיים באופן מידי במשפט מנצח, מספר יתרונות וטופס צור קשר.
  • בפייסבוק – זוכרים שאמרנו שאנחנו מופיעים לגולשים שלנו כבדרך אגב? אז בדיוק בגלל זה חשוב שניתן להם בדיוק את מה שהם ציפו לו בתוך דף הנחיתה. זה חייב להיות בומבסטי וזה חייב להוכיח להם שהם לא סתם יצאו מתוך הפיד של הפייסבוק, הם זכו בכל הקופה וכדאי להם להשאיר פרטים! גם כאן, הדף חייב להיות קצר וקולע, אבל כזה שעושה רושם מהסרטים.

האם זו תמיד אמת מוחלטת?

גם כאן המציאות היא לא שחור ולבן וישנם מקרים שדפי האתר יכולים להיות רלוונטיים. כך למשל אם נפנה לפרסום של כתבה ממומנת באאוטבריין או טאבולה, אז הרי שאנחנו נרצה להפנות אל תוך פוסט שהעלינו באתר.

חלוקת תקציב פרסומי

טעות נפוצה נוספת בשיווק דיגיטלי היא חלוקה של תקציב פרסומי נמוך אל הערוצים השיווקיים השונים.

לעתים, ייתכן שנרצה לחלק את עצמנו בין פייסבוק לגוגל ממומן וכך התקציב היומי עבור כל אחד מן הקמפיינים יהיה קטן מדי. הדבר עלול להוביל לכמה תרחישים:

  • בגוגל – ייתכן מאוד שנזכה לכמה הקלקות בודדות ביום. הסיבה לכך היא העלות עבור כל מילת מפתח.
  • בפייסבוק – ייתכן מאוד שלא נזכה לחשיפות כמעט מצד הגולשים והקמפיין פשוט לא יניב לנו שום תנועה אל דף הנחיתה, לכפתור יצירת הקשר או טופס הלידים המובנה של פייסבוק.

מה עושים במצבים כאלו?

קודם כל, נחזור לסעיף הראשון – חשוב שנוודא אם בכלל כדאי שנחלק את התקציב בין פייסבוק לגוגל. במקרים בהם זה עדיין כדאי, חשוב שבכל זאת נבסס החלטה ונעדיף את הערוץ השיווקי המתאים ביותר. כבר בדרך הזו הצלחנו להגדיל את התקציב הפרסומי לאחד מהערוצים הפרסומיים.

  • אם מדובר בגוגל – אז נבחן אפשרויות שונות למיצוי התקציב כמו: מיקוד הטווח הגיאוגרפי, השבתת הקמפיין באופן מתוזמן בשישבת ומעבר על מילות המפתח לצורך הורדת מילים יקרות מדי.
  • אם מדובר בפייסבוק – כאן עיקר הדגש הוא על הקהלים. נבחן היטב את הקהלים וננסה להימנע ככל הניתן מקהלים חדשים. במקרה הזה נבסס על הקמפיין שלנו ככל הניתן, על קהל דומה או קהל מותאם אישית. בנוסף, נקפיד שהקמפיין יהיה במיקוד הגיאוגרפי הרלוונטי ביותר לעסק.

בואו נצליח ביחד!

יולו מדיה, חברה לקידום אתרים וסוכנות דיגיטל לעסקים נעים להכיר!

מה אנחנו מציעים?

קודם כל ייעוץ מקצועי. אנחנו לא עוסקים בניסוי וטעיה ובמרוצת השנים הספקנו ללמוד מה עובד עבור כל עסק וחברה. גם אם יהיה מדובר בתחום מאתגר ולא מוכר, אז הרי שנבסס את המהלכים השיווקיים שלנו על אסטרטגיה מתוכננת היטב.

אנו חברת בוטיק עם צוות עובדים מסור ויצירתי. לצד עבודה מאומצת להשגת תוצאות עבור כל לקוח ולקוחה, אנו דואגים לשמור על שקיפות מוחלטת בתהליך, דו"חות שבועיים וחודשיים ושיחות קבועות במהלך השבוע כדי להשאיר אתכם עם האצבע על הדופק.

לפרטים נוספים התקשרו: 052-3676272 (עופר) או השאירו פניה בטופס צור הקשר.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן