היתרונות והחסרונות של SEO

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יתרונות וחסרונות של קידום אורגני

לפני שנקפוץ אל המים ונסביר על היתרונות והחסרונות של ה-SEO, נתעכב קצת על הגדרות. אז מהו בעצם קידום אורגני? קידום אורגני הינו סדרה של פעולות חודשיות שוטפות במסגרתן הופכים את האתר לאופטימלי ביותר עבור מנועי החיפוש ומכאן השם Search Engine Optimization.

צעד אחר צעד, ככל שהאתר עובר דיגום ושיפוץ תמידי, כך מיקומיו האורגניים בתוצאות הלא ממומנות של גוגל משתפרים. מנועי החיפוש דוגמת גוגל ובינג סורקים את האתר ואנו מצדנו פועלים כדי להקל עליהם את המלאכה.

כיצד הופכים אתר לאופטימלי עבור תוצאות החיפוש?

המלאכה מתחלקת לשתי חזיתות עיקריות: אופטימיזציה On-Site המתבצעת על דפי האתר ואופטימיזציה Off-Site המתבצעת מחוצה לו.
אופטימיציית אונסייט מתבצעת בכל דף ודף של האתר שאותו אנו מקדמים והיא כוללת:

  • יצירת תגית Meta Title הכוללת את מילת המפתח ואורכה לא עולה על 60 תווים כולל רווחים.
  • יצירת תגית Meta Description הכוללת אף היא את מילת המפתח ואורכה איננו עולה על 160 תווים כולל רווחים.
  • הקפדה על תוכן איכותי בדף שאותו אנו מקדמים עם מינימום 300 מילה. התוכן צריך לכלול מידע אינפורמטיבי וגם להניע את הגולשים לפעול בדף וליצור אינטראקציה.
  • הקפדה על כותרת H1 בדף העמוד שכוללת את מילת המפתח.
  • הקפדה על כותרת H2 עם מילים נרדפות.
  • הקפדה על דיגום יתר התוכן עם כותרות H3-H6.
  • שילוב קישורים פנימיים אינפורמטיביים לגולשים שמניעים אותם לדפים נוספים.

אופטימיזציית אופסייט מתבצעת מחוץ לאתר והיא כוללת יצירת פרופיל קישורים רחב עבור האתר שאותו אנחנו מקדמים. ניתן לייצר את פרופיל הקישורים עבור האתר באמצעות:

  • אתרי אינדקס מקצועיים
  • השתתפות בפורומים רלוונטיים
  • כתיבה בבלוגים
  • שיתופי פעולה עם אתרים בתחומים משיקים
  • תוכן פרסומי באתרים חדשותיים
  • והכי קשה אך הכי מתגמל: כתיבת תוכן איכותי שיגרום לאתרים אחרים להפנות אלינו בצורה טבעית.

אז האם תמיד כדאי לפנות לאפיק הקידום האורגני?

נקצר ונגיד כך: קידום אורגני הוא לא התשובה הנכונה בכל מצב ומצב. אם מדובר בעסק שצריך להשיג לקוחות חדשים כאן ועכשיו מבלי להתמהמה, אז הרי שמכאן לא תגיע העבודה, לפחות לא בחודשים הראשונים. וזה מה שמוביל אותנו לחסרונות של קידום אורגני:

זמן – קידום אורגני פשוט לוקח זמן. מנועי החיפוש אינם ממהרים לסרוק את האתר ולכן עובר פרק זמן בלתי מבוטל עד שהם מגלים עמודים חדשים שעברו אופטימיזציה או לחילופין עמודים חדשים שהוקמו. בנוסף, גם לפרופיל הקישורים החיצוניים לוקח זמן להתעדכן כשאת הדבר ניתן לראות דרך כלי מנהלי האתרים של גוגל. את התוצאות הראשונות ניתן לראות במקרה הטוב תוך 3 חודשים ובמקרי קיצון גם רק אחרי שנה כשהדבר מושפע מן התחום (למשל רפואה ועריכת דין הם תחומים מאתגרים שגוגל מאוד מקפידה עליהם) ומן התחרותיות שבו.

מחיר – התמחור של הקידום האורגני עשוי להשתנות בין תחום לתחום ולעתים הוא איננו זול כלל. בתחומים תחרותיים בהם נדרשת השקעה רחבה יותר, הרי שהמחירים יגיעו לאלפי שקלים. חשוב לציין שמדובר בהשקעה שאיננה מראה את תוצאותיה בחודשים הראשונים, ולכן לקוחות רבים נרתעים מן המהלך.

שליטה – בסופו של דבר כחברת קידום אתרים איננו מציעים לכם שליטה מלאה על הדרך שבה גוגל פועל, אלא עבודה עקשנית ורציפה שבסופו של דבר משיגה תוצאות. להבדיל מקידום ממומן שם אנו משלמים עבור קליק ולכן יכולים להתברג גבוה, קידום אורגני איננו מאפשר לנו לשלוט בתוצאות החיפוש ואנו נתונים בחסדיו של מנוע החיפוש.

מה שיכול להבטיח יציבות לאורך זמן, היא עבודה עקבית ורציפה של SEO בריא. ישנם אף אתרים שלאחר עבודה עקבית, הם כבר אינם זקוקים לתחזוקה שוטפת. ככל שהמיקומים יציבים יותר, כך ניתן להפסיק את עבודת ה-SEO לתקופה בלתי מבוטלת.

ומתי חשוב להתמקד בקידום האורגני?

בסופו של יום, גולשים תמיד יראו בתוצאות האורגניות כאמינות יותר מן המודעות הממומנות. לפיכך קידום SEO הוא אפיק השקעה מעולה לטווח הארוך. הוא מתאים לחברות ובתי עסק בעלי תקציב שאינם זקוקים ללקוחות כאן ועכשיו ושמעוניינים להכפיל ואף לשלש את כמות הפניות בטווח זמן של 3 חודשים עד שנה.

הנה כמה מן היתרונות החשובים ביותר:

אמינות – הגולשים מאמינים בגוגל ורואים בתוצאות שהיא מציגה כאמת אחת מוחלטת. לפיכך, עסקים וחברות שמתברגים גבוה עם אתרם בתוצאות החיפוש, נהנים מאמינות גבוהה יותר. גולשים שנכנסים לאתר שמקודם אורגנית, נוטים להשאיר פרטים בקלות רבה יותר ומסירים מעצמם את החשדנות האופיינית לקידום הממומן.

חינם – נכון, קידום אורגני הוא השקעה שמצריכה הוצאה בלתי מבוטלת, אבל בסופו של דבר כאשר מתברגים בתוצאות החיפוש האורגניות, אז הרי שמרוויחים עשרות, מאות ואף אלפי כניסות יומיות מבלי לשלם ולו אגורה אחת למנועי החיפוש.

מיתוג – כאמור, תוצאות אורגניות משדרות אמינות ועם האמינות מגיע גם המיתוג של העסק. חברות ובתי עסק הממוקמים גבוה בתוצאות החיפוש, נצרבים בתודעתם של הגולשים ובכך נהנים מהילה יוקרתית יותר. גם גולשים שלא יבצעו דרככם רכישה, ידעו להמליץ לחברים ומכרים עליכם וזאת לאור העובדה שהם פגשו בכם, לא פעם ולא פעמיים, בתוצאות החיפוש.

לידים – בסופו של דבר, מספר הלידים של אתרים בעלי קידום אורגני טוב, הוא גבוה יותר מאשר זה של התוצאות הממומנות. על-פי סטטיסטיקות, נמצא כי כ-50% מכלל הגולשים מקליקים על התוצאה האורגנית הראשונה, כ-10% מקליקים על התוצאה השנייה וכ-8% על התוצאה השלישית. בקידום הממומן מספר הפניות נמוך יותר כאשר מדובר בכ-5% מכלל הגולשים.

נשמח לעזור לכם לבחור באפיק השיווקי המתאים ביותר עבורכם

לא פעם אנו פוגשים בלקוחות ששואלים אותנו על האפיק הכדאי ביותר עבורם. אם אינכם בטוחים במה לבחור, אנו נשמח לסייע לכם! התקשרו אלינו למספר הטלפון 072-3950681‏ או השאירו פניה, ויחד נסביר את מטרתו של כל אפיק פרסומי.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן