איך מקדמים אתר בגוגל?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
איך מקדמים אתר בגוגל

קידום אתר בצורה אורגנית בגוגל איננו מלאכה פשוטה שכן גוגל (וגם יתר מנועי החיפוש) רוצה שנוכיח לו כי אכן האתר שלנו ראוי להופיע בתוצאות החיפוש וזאת על פני עשרות מתחרים אחרים. אז כיצד עושים זאת?

כללים לקידום אתר בגוגל

אם אתם שוקלים לקדם את האתר שלכם בכוחות עצמכם, אז ראשית כל נבהיר – זה בהחלט אפשרי! בקידום אתרים אורגני לא נדרשות יכולות טכנולוגיות גבוהות למעט:

  1. הכרת המערכת עליה בנויה האתר – וזאת כדי לנהל את האתר בצורה נכונה, לדעת כיצד להעלות אליו תכנים חדשים וכיצד לשפר תכנים קיימים.
  2. היכרות עם עולם האינטרנט – וכשאנחנו אומרים היכרות עם עולם האינטרנט, אנחנו מתכוונים יותר לסגנון של מה זה אופטימיזציה אונסייט, מהי אופטימיזציה אופסייט, תעודת SSL, מה זה דומיין, מה זה שרתי DNS, הפניות 301, איך האינטרנט עובד, איך הגולשים מתנהגים וכיוצא בזה.

את הסעיף הראשון אפשר ללמוד בקלות רבה ומספיק שתתנסו בתפעול וניהול האתר שלכם פעם אחר פעם, כדי שתשלטו בו ללא עוררין. את הסעיף השני צריך ללמוד בצורה הרבה יותר מסודרת ואת הפרטים אודות 301, DNS ושלל מונחים שכרגע אולי נראים לכם קצת מרתיעים, תוכלו למצוא בחיפוש מהיר באינטרנט.

אז איפה כל הצורך בידע הזה פוגש אותנו?

כאן צירפנו לכם מספר כללים חשובים לקידום אתרים אורגני בגוגל. בעזרת התמדה, עיקשות ונחישות, גם אתם תוכלו להביא את האתר שלכם למקומות הראשונים:

תוכן

שימו רגע בצד את כל הסיסמאות של חברות קידום אתרים שאומרות "פיצחנו את הנוסחה!". זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים. גוגל בסופו של יום היא מפלצת תוכן והיא מחפשת מילים. ככה היא מבינה אתרים. אמנם האלגוריתם של מנוע החיפוש הוא מתוחכם הרבה יותר, אבל כשזה מגיע לביטויים שאנחנו רוצים לקדם, גוגל מבינים את הרלוונטיות על-פי תוכן.

חשיבות נוספת שיש לתוכן היא שגוגל מחפשים אתרים שזורם בהם דם חדש. ככל שנעלה יותר ויותר תכנים חדשים לאורך החודש, כך גוגל תבין שזה אתר שמתעדכן ומתרענן.

אז אם זה כל כך פשוט למה צריך חברת קידום אתרים? כבעלי עסק מרבית הסיכויים שאתם רוצים לעסוק בעבודה השוטפת ולא לשרוף זמן יקר על כתיבה. מה גם, שישנו סוג מסוים של כתיבה שעוזר לאתרים להתקדם בגוגל. כתיבה שכזו צריכה להיות אינפורמטיבית אך בו בזמן גם שיווקית ומניעה לפעולה. בנוסף, התוכן צריך לעבור אופטימיזציה כדי שיתאים למנועי החיפוש.

כחלק מן העבודה, אנו דואגים לספק ללקוחותינו תוכן ממיר ואיכותי שמשיג תוצאות ונכתב על-ידי עורכי תוכן בעלי ניסיון. אנחנו כבר דואגים להטמעת התוכן במערכת הניהול של האתר ומניחים לכם לעסוק במה שחשוב באמת – העסק.

שיפור האתר

בקידום אתרים אסור לתת לאתר לעמוד במקום וחשוב לוודא שהוא עובר מקצה שיפורים בכל רגע ורגע. כיצד עושים זאת בפועל?

אופטימיזציית אונסייט – זוהי למעשה אופטימיזציה שמתבצעת על התכנים באתר. האופטימיזציה נוגעת קודם כל בכותרות המטה טייטל והמטה דיסקריפשן; 2 תגיות שמופיעות לגולשים בתוצאות החיפוש.

בדוגמה הבאה אפשר לראות לקוח שלנו שמקודם על הביטוי מורה לגיטרה. שימו לב שחזרנו על הביטוי בכותרת המטה ולאחר מכן בדיסקריפשן.

מטה טייטל ומטה דיסקריפשן

חשוב שהתגיות הללו יכללו את מילת המפתח! כך נרמוז לגוגל על הביטוי שבו הדף עוסק.

בנוסף, האופטימיזציה מתבצעת גם על התוכן שבתוך האתר עם חזרה על מילת המפתח העיקרית בכותרת ה-H1 (הכותרת הראשית), יצירת היררכית כותרות נכונה H1-H6, וחזרה מתונה על מילות המפתח בתוך התוכן עצמו.

אופטימיזציית אופסייט – כאן אנחנו מדברים על מיתוג האתר ברשת. כלומר אופטימיזציה שמתרחשת מחוץ לאתר. את זה משיגים באמצעות לינקים חיצוניים שמובילים אלינו. למה זה חשוב? כיוון שמנועי החיפוש רואים בכך כהמלצה ברשת על האתר שלנו, דבר שמגביר את הסמכות שלו.

לינקים חיצוניים משיגים באמצעות:

  • תוכן איכותי – כאן חזרנו לסעיף הראשון. תוכן הוא הכל ואם נשקיע בתוכן איכותי, ייתכן מאוד שגולשים יקשרו אל האתר שלנו מפורומים שונים ולחילופין אתרים יקשרו אלינו כמקור מידע מהימן.
  • שיתופי פעולה – שיתופי פעולה ברשת הם דבר נפוץ ואפשר לבצע שת"פים עם מקדמים אחרים, בעלי אתרים, אתרים חדשותיים כלליים ומקומיים ועוד.
  • אינדקסים – מומלץ תמיד להוסיף את האתר לאינדקסים שונים שיקשרו אליו. אמנם לא הרבה משתמשים כיום באינדקסים אך זו עדיין נחשבת לדרך סבירה להשיג לינקים חדשים ולעתים יש גולשים שאפילו מגיעים מתוך אותם האתרים (נדיר אבל קורה).

מהירות האתר – תמיד חשוב לבדוק מה מהירות הטעינה של האתר שכן גוגל מייחסים לחוויית המשתמש את מלוא הרצינות. אם האתר נטען לאט, אז הרי שהגולשים שלנו יינטשו ויעברו לאתר אחר. לכן חשוב תמיד לבדוק אם

מהירות האתר היא גבוהה, אם בשלב מסוים היא נפגמה כתוצאה מפעולה כזו או אחרת ולבדוק כיצד ניתן לשפר אותה.

כיצד עושים זאת? ישנם שיפורים שחברת קידום אתרים יכולה לעשות כמו כיווץ תמונות או הורדת פלאגינים מיותרים (במקרים בהם האתר נבנה על וורדפרס). אך אם זה לא עוזר, אז נדרשת התערבות של מתכנת ומרבית חברות הקידום מעסיקות מתכנתים שיודעים כיצד לשפר ביצועים.

עבודה By The Book

מנועי החיפוש אינם סלחניים כאשר אתר לא מנוהל בצורה נכונה ולכן חשוב לעבוד על-פי הספר במקומות שבהם כל טעות היא קריטית.

כיצד זה בא לידי ביטוי באתר? אם קיימים לנו עמודי 404 (עמודים שלמעשה כבר לא קיימים ומתקבלת שגיאה), אז גוגל רואים זאת בעין לא יפה. זה אמנם לא יזיק לאתר באופן חמור, אך חשוב למצוא את העמודים הללו דרך כלי מנהלי האתרים ולבצע הפניות 301 שהן למעשה הפניות שאומרות לגוגל – הנה העמוד הזה לא קיים אבל הוא מפנה לעמוד חדש.

בנוסף, אם מבצעים מעבר של אתר לאתר חדש אז חשוב לעשות העתקה מוחלטת ומושלמת של האתר צעד אחר צעד, לחסום אותו מלהופיע במנועי החיפוש, לבצע הפניות 301 בין כל עמודי האתר הישן לעמודי האתר החדש ולהעביר את הדומיין מהאתר הישן לאתר החדש באמצעות ה-DNS.

למרבה הצער זה כבר נושא שמתאים לכתבה בפני עצמה, אך ניתן להבין שכאן אין מקום לטעויות. לא פעם היינו צריכים לסייע ללקוחות שבוצע להם מעבר אתר לא נכון והם איבדו את כל המיקומים. אפשר לשחזר ואפשר להציל את המצב, אבל זה בהחלט לא נעים כשלעסק נסגר ברז הלידים מהאתר.

אז מי אנחנו?

יולו מדיה היא חברת קידום אתרים שאוהבת לשלב בין ידע טכני ליצירתיות.

אנחנו יודעים שיש המון חברות קידום אתרים בשוק ולמען האמת שכולם יודעים את אותו הדבר. אז במה אנחנו שונים? אנחנו תמיד מנסים לחשוב מחוץ לקופסה כדי שהלקוחות שלנו יבלטו יותר מהמתחרים.

זה מתבטא בקופי טוב, דפי נחיתה יצירתיים וממירים לקידום PPC, תוכן שיווקי ואינפורמטיבי איכותי ושיפור מתמיד של האתר כך שירשים את הגולשים, ייצרב להם בזיכרון ויניע אותם לפעולה.

יש לכם אתר ואתם רוצים להתברג ראשונים? שלחו לנו פרטים ונשמח לדבר!

צוות Yolo Media

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן