איך לבנות אתר שמתאנדקס מהר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
איך לבנות אתר שמתאנדקס מהר

בעוד שבעבר בניית אתרים נחשבה למותרות של עסקים גדולים בלבד, הרי שכיום היא נפוצה גם בקרב עסקים קטנים ואפילו פרילנסרים עם אתרי איקומרס. שופיפיי, וורדפרס ומערכות רבות נוספות, מאפשרות להקים את האתר שתמיד חלמנו עליו, ללא צורך בקוד ובפיתוח וכך משך הבנייה מתקצר ואיתו גם המחירים הופכים לנוחים יותר.

אך הנה הגענו לרגע המיוחל ויש לנו אתר חדש ונוצץ! יש בו הכול החל מעיצוב מדהים ועד לתוכן מעניין ששומר על רמה מקצועית גבוהה. אנו מחכים ומחכים, והאתר פשוט לא מניב לנו תוצאות. הגולשים לא מגיעים ואט אט מתחוור לנו שיש כאן פיל לבן – האמנם?

הסוד הוא באסטרטגיה המקדימה

לא פעם אנחנו פוגשים באתרים שנבנו על-ידי מעצבים בחסד עליון ועל-ידי מפתחים שידעו לתת ללקוחות שלהם בדיוק את המענה הנכון. אבל מה? האתר פשוט לא מותאם לקידום אורגני. האם זה סוף העולם? ברור שלא! תמיד אפשר לעשות מעבר מחודש ולבצע את ההתאמות, ב-99% מהפעמים גם לא יהיה צורך בשינוי כלשהו בקוד, אבל ויש אבל – נקודת הזינוק שלכם אצל מנועי החיפוש תהיה שונה לחלוטין.

איך אתר מצטרף לתוצאות החיפוש של גוגל?

נתחיל מהשלב הבסיסי ביותר. הקמנו אתר תדמית לעסק והוא כרגע מאוחסן על שרת, מתפקד כשורה וזמין לכל מי שיקליד את הדומיין. בזמן הזה, מנועי החיפוש סורקים כל הזמן את הרשת ומחפשים אחר דפים חדשים ואתרים חדשים. אט אט, גם האתר שלנו ייסרק על-ידי מנועי החיפוש ולאחר מכן הוא למעשה מצטרף לאינדקס תוצאות החיפוש.

למנועי החיפוש מצדם, ישנם קריטריונים הקובעים את איכות האתר וקריטריונים שמסייעים להם לזהות את הביטויים החשובים ביותר בכל אחד מן הדפים שלו. ברגע שבו העלינו אתר לאוויר מבלי לערוך אופטימיזציה ראשונית, הרי שמנועי החיפוש יסרקו וידרגו בהתאם.

כיצד אופטימיזציה ראשונית מסייעת לנקודת הזינוק?

יש הבדל גדול בין להתחיל עם מיקום בדף ה-9 של גוגל, לבין להתחיל בדף ה-5 או ה-4. חובת ההוכחה שלנו בכל מה שנוגע לרלוונטיות של האתר לביטויי החיפוש היא פשוטה יותר.

תארו לכם אתר קיים שעובר אופטימיזציה לראשונה מזה שנה. מנועי החיפוש לא יגלו זאת מיד ונצטרך להמתין לסריקה הבאה (שאין לנו עליה כל שליטה). לעתים הדבר יכול לקחת אפילו חודש! לעומת זאת, אתר חדש שעבר אופטימיזציה כבר במהלך הבנייה שלו הוא אתר שייסרק ומיד יוכיח את עצמו כראוי להילחם על המקומות הראשונים. זה לא יקרה בין לילה וגם לא תוך חודשיים, אבל זמן הקידום בהחלט יהיה קצר יותר.

במה מתבטאת אופטימיזציה של אתר?

ראשית כל בתוכן. חשוב שכל אתר יתמלא בתוכן כבר מן הימים הראשונים שבהם הוא באוויר. כל עמוד יכלול את התוכן הרלוונטי לו עם מינימום של 300 מילה.

התוכן יעבור אופטימיזציה מלאה שתכלול:

  • מטה טייטל – הכותרת שמופיעה בתוצאות החיפוש והיא צריכה להכיל את מילת המפתח שאנחנו מקדמים.
  • מטה דיסקריפשן – התיאור שמופיע בתוצאות החיפוש. הוא גם צריך להכיל את מילת המפתח שאנחנו מקדמים ולהניע את הגולשים לפעולה.
  • כותרת H1 – הכותרת הראשית של תוכן הדף. הכותרת צריכה להכיל את מילת המפתח שאנחנו מקדמים.
  • כותרת H2 – הכותרת המשנית של תוכן הדף. היא צריכה להכיל ורסיה חדשה של מילת המפתח שאנחנו מקדמים.
  • כותרות H3 – למעשה כל יתר הכותרות. רק צריך לקבוע היררכיה שהן באמת רמה 3. לא חייבים לכלול בהן מילות מפתח.
  • תוכן איכותי – תוכן עם חזרה של 3-5 פעמים על מילת המפתח ושכולל מילים נרדפות שונות.
  • קישורים פנימיים – קישור בין עמודי האתר ובעיקר בין עמודי קטגוריה לקטגוריה ובין עמודי קטגוריה לדף הבית. קישורים פנימיים עוזרים למנועי החיפוש להתנייד בתוך האתר ומסייעים להם להבין את ההיררכיה הפנימית שלו.

זה הכל?

אם אנחנו באמת מדברים על קידום אתרים במנועי החיפוש אז כמובן שיש כאן סט שלם של פעולות עקביות שצריכות להיות מבוצעות על-פני כל החודש, ולא רק בפעולה חד פעמית של אופטימיזציה.

הקמה של אתר אינטרנט מתוך מחשבה של קידום אורגני, צריכה לכלול גם בניית בלוג פנימי שבו יוכל בעל העסק (או חברת קידום האתרים) להעלות מאמרים מפעם לפעם. מנועי החיפוש אוהבים אתרים שגדלים מיום ליום עם עמודים חדשים ועם תוכן חדש ומרענן. את המאמרים אפשר לנצל עם קישורים פנימיים שמובילים לדפים החשובים ביותר עבורנו לקידום.

בנוסף לכך, חשוב לעשות מעבר ולשפר את התכנים הקיימים. התחלנו עם 300 מילה? מעולה! אבל עכשיו הגיעה השעה להוסיף תוכן ולהגדיל את העמוד עם עוד 400 מילה. מנועי החיפוש אוהבים דפים שמתחדשים עם "דם חדש".

לסיום, ישנו גם הצורך להקפיד ולהגדיל את סמכות האתר. את זה ניתן לעשות באמצעות יצירת פרופיל קישורים חיצוניים. כמובן שכאן לא המקום לדבר על טכניקות קידום במלואן, אך מטרתנו היא להבהיר שאופטימיזציה ראשונית היא נקודת זינוק נפלאה לאתר ואנו יכולים להתברג בעמוד ה-3 ואפילו ב-2!. אך כדי להגיע לעמוד הראשון ולהתייצב בו באופן קבוע, נדרש גם עבודה עקבית על בסיס חודשי.

טיפים חשובים! (אם אין לכם לקרוא הכל – כאן התכל'ס)

הקפידו לבסס את בניית האתר על פי מחקר מילות מפתח. בדרך הזו תוכלו לקבוע מה תהיה מילת המפתח שתקודם על דף הבית ומה הן מילות המפתח שיקודמו בדפי הקטגוריה ותתי הקטגוריה.

הקפידו שהאתר יתמלא בתוכן של מינימום 300 מילה בכל דף ודף. * אל תשכפלו תכנים! תוכן מקורי לכל עמוד. בנוסף הקפידו שהתוכן יעניין את הגולשים ויענה בדיוק על השאלות שטרידות אותם / השירות שהם צריכים.

הקפידו שכל עמוד יעבור אופטימיזציית אונסייט מלאה שכוללת – תגיות מטה, כותרות, תוכן עם חזרה מועטה על מילות המפתח וקישורים פנימיים לעמודים נוספים.

הקפידו על עיצוב אתר ששומר על חווית משתמש טובה. אתר שהוא נוח לעין, הוא אתר שיחזיק את הגולשים זמן רב יותר בתוכו. ככל שמשך הגלישה ארוך יותר, כך הרלוונטיות של האתר היא גבוהה יותר.

רוצים להקים אתר לעסק? נשמח לעזור!

היי נעים מאוד! אנחנו יולו מדיה, סוכנות שיווק דיגיטלי לעסקים עם טאץ' יצירתי.

אנחנו מלווים עסקים גדולים ועסקים שרוצים לגדול ועושים זאת עם המון מוטיבציה ואסטרטגיה מותאמת אישית. נשמח לסייע גם לכם! התקשרו אלינו למספר הטלפון 052-3676272 או השאירו פניה ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.

מחפשים חברת קידום? ייעוץ ראשוני עלינו

הפרטים אינם עוברים לאיש ומטרתם אך ורק כדי שאנחנו ורק אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים!

Yolo Media

השאירו פניה ונחזור אליכם בהקדם!

שמש
התקשרו אלינו
072-3950681‏
קקטוס
דילוג לתוכן